تالار مقالات بروز تکنولوژی

افزایش پهنای باند اینترنت | چگونه پهنای باند اینترنت را زیاد کنیم؟

امکان افزایش پهنای باند اینترنت، هنگام انتخاب یک سرویس اینترنت برای محیط‌های تجاری و خانگی، ضروری است. پهنای باند می‌تواند تأثیر مثبتی بر سرعت سرویس اینترنت داشته باشد. شما می‌توانید با دسترسی به اینترنتی پرسرعت‌تر، فیلم‌ها، بازی‌ها، تصاویر و فایل‌هایی با حجم‌های بیشتر را دانلود کنید.

اما چگونه می‌توان پهنای باند اینترنت را افزایش داد؟ در این مطلب، با راهکار‌های افزایش پهنای باند بیشتر آشنا می‌شوید و می‌توانید متناسب با نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

9 روش کاربردی برای افزایش پهنای باند اینترنت

پهنای باند به معنی این است که داده‌ها تا چه مدت می‌توانند اطلاعات را سریع‌تر منتقل کنند. در واقع، با داشتن پهنای باند بالاتر می‌توانید داده‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهید و فایل‌های لازم را دانلود کنید.

 هرچه پهنای باند بیشتر باشد، افراد بیشتری قادر به استفاده از سایت خواهند بود. در صورتیکه در سایت شما عکس‌ها و ویدیوهایی با حجم بالا قرار دارد، برای مدیریت آن به پهنای باند زیادتر احتیاج خواهید داشت. راهکار‌های افزایش سرعت پهنای باند شامل موارد زیر می‌شود.

افزایش پهنای باند اینترنت

1. نگذارید همسایگان از وای فای شما استفاده کنند!

بعضی از افراد ممکن است سرویس وای فای شما را هک کنند. در واقع، هک وای فای باعث می‌شود که افراد زیادی از پهنای باند شما استفاده کنند. بنابراین، به دلیل استفاده از پهنای باند توسط افراد مختلف، سرعت اینترنت در هر دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

 بنابراین، باید امنیت شبکه وای فای را افزایش دهید. امنیت شبکه وای فای را می‌توانید با تغییر رمز عبور و استفاده از پسورد‌های پیچیده بهبود ببخشید. این نکته را درنظر بگیرید که اگر با افزایش امنیت آن، تغییری در سرعت رخ نداد، باید افزایش پهنای باند وای فای را نیز مدنظر قرار دهید.

 

2. ویروس‌های گوشی‌تان جلوی سرعت پهنای باند را می‌گیرند

هر چند وقت یکبار، سیستم خود را اِسکن کنید تا مطمئن شوید ویروس نداشته باشد!

بعضی از این ویروس‌ها می‌توانند تا حد زیادی، سرعت اینترنت را کاهش دهند. بنابراین، شما می‌توانید با اِسکن ویروس‌ها، سرعت پهنای باند و دسترسی به اینترنت را تا حدودی افزایش دهید. در این مقاله می‌توانید چند روش کابردی برای اسکن ویروس ها در گوشی موبایل خود را  یاد بگیرید.

 

3. موقعیت روتر را تغییر دهید

برای افزایش سرعت اینترنت باید موقعیت روتر را تغییر دهید. هر چقدر فاصله بیشتری از روتر داشته باشید، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین، سعی کنید که در نزدیکی روتر قرار بگیرید تا سرعت اینترنت و پهنای باند افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: فرمول محاسبه پهنای باند اختصاصی به چه صورت است؟

افزایش سرعت اینترنت باید موقعیت روتر

4. حواس تان به کَش مرورگر خود باشد

یکی دیگر از راهکار‌های بالا بردن پهنای باند اینترنت، پاکسازی کش مرورگر است. کَش می‌تواند حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کند. در صورت پُر بودن کش مرورگر، احتمال کاهش سرعت اینترنت وجود دارد. بنابراین، برای افزایش میزان پهنای باند، کش مرورگر را هرچند وقت یکبار پاکسازی کنید.

در صورت پاک نکردن داده‌های کَش به صورت منظم، با ذخیره حجم زیادی از اطلاعات، سرعت مرورگر اینترنت شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

5. مودم قدرتمند؛ عامل موثر در افزایش پهنای باند اینترنت

یکی از کار‌هایی که باید برای افزایش پهنای باند اینترنت انجام دهید، استفاده از مودم قدرتمند است. مودم‌های جدیدتر دارای عملکرد بهتری هستند. شما می‌توانید مودم جدیدی را جایگزین دستگاه قدیمی‌تر کنید تا از این طریق به اینترنت پرسرعت‌تر و پهنای باند بیشتر دسترسی داشته باشید. بنابراین، خرید مودم جدید برای استفاده از اینترنت با سرعت بالاتر را فراموش نکنید. افزایش پهنای باند مودم نیز می‌تواند راهکار دیگری بعد از خرید یک مودم قدرتمند باشد.

 

6. از به روزرسانی سیستم عامل روتر غافل نشوید!

یکی از وظایف سخت‌افزار‌ها، محافظت از اتصال اینترنتی در برابر فعالیت‌های مخرب و نفوذ هکر‌ها است. سیستم عامل روتر قدیمی می‌تواند نشان دهنده کُندی اینترنت باشد. شما باید برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت، سیستم عامل روتر خود را به صورت مرتب به روزرسانی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه اینترنت با پهنای باند اختصاصی ارزان برای خانه تهیه کنیم؟

افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت

7. مرورگرهای دیگر را امتحان کنید

مرورگر‌ها جزو نرم‌افزار‌های تحت وب هستند که دائماً به روزرسانی می‌شوند. به منظور بالا بردن پهنای باند باید مرورگر خود را آپدیت کنید. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های مخصوص، سرعت پهنای باند را تشخیص دهید و سپس برای افزایش bandwidth اقدام کنید.

 

8. با بهینه‌سازی شبکه پهنای باند اینترنت خود را افزایش دهید

یکی از راهکار‌های بالا بردن پهنای باند اینترنت، بهینه‌سازی زیرساخت شبکه فعلی است. مواردی از قبیل بهینه‌سازی پیکربندی‌ها، به‌روزرسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار‌ها می‌تواند باعث بهبود شبکه شود. در واقع، بهینه‌سازی شبکه به کاربر اجازه می‌دهد که از پهنای باند کمتری استفاده کند.

 

9. استفاده از اترنت Ethernet به جای شبکه بی‌سیم

اتصال اترنت از وای فای، پایدارتر و سریع‌تر است. یعنی هنگامی که دستگاه خود را با استفاده از کابل اترنت به مودم اتصال دهید، سرعت اینترنت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین، به جای شبکه بی‌سیم می‌تواند از اترنت استفاده کنید.

استفاده از شبکه بی‌سیم به جای اینترنت برای افزایش پهنای باند

پهنای باند اینترنت باید چقدر باشد؟

متناسب با نیازهای شما و نحوه استفاده‌تان از اینترنت، پهنای باند اینترنت برای شما متفاوت خواهد بود. برای استفاده روزمره، پهنای باند حدود 25-50 مگابیت بر ثانیه کافی است؛ اگر تعداد کاربران و دستگاه‌های متصل زیاد باشد و یا استفاده زیادی از اینترنت داشته باشید، ممکن است به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.

نحوه اندازه گیری پهنای باند اینترنت

برای اندازه‌گیری پهنای باند اینترنت خود، می‌توانید از ابزارها و سرویس‌های مختلف آنلاین یا نرم‌افزارهای مخصوص استفاده کنید. سایت‌های مثل: SpeedTest.net، Fast.com و آزمون سرعت Google و یا نرم‌افزارهایی مثل:  Speedtest by Ookla  و NetWorx کاربردی و مفید هستند.

مراحل نصب و راه‌اندازی پهنای باند

نصب و راه‌اندازی پهنای باند اینترنت متناسب با نوع اتصال و سرویس ارائه دهنده شما متفاوت است؛ اما به طور کلی مراحل آن شامل این موارد می‌شود: انتخاب سرویس ارائه دهنده، تهیه تجهیزات مورد نیاز، نصب و پیکربندی تجهیزات، تست اتصال و تنظمات.

یشتر  بخوانید: پهنای باند اختصاصی؛ عملکرد، مزایا و راهنمای استفاده

افزایش پهنای باند اینترنت

دلایل اهمیت افزایش پهنای باند

سرعت اینترنت می‌تواند در انجام سریع‌تر کار‌های اینترنتی تأثیر زیادی داشته باشد. بنابراین، پهنای باند اهمیت خیلی زیادی برای کاربران اینترنت دارد. اگر پهنای باند سرعت لازم را نداشته باشد، با مشکل در دانلود و بارگیری محتوا‌ها مواجه خواهید شد. هیچ کدام از کاربر‌های اینترنت نمی‌خواهند که مدت‌ها منتظر دانلود و بارگیری محتوا‌ها بمانند. در کل، اگر پهنای باند کافی نباشد، کاربران در پروسه آپلود و دانلود سریع دچار مشکل خواهند شد.

به علاوه، برای انجام بازی‌های چندنفره و دانلود فایل‌های حجیم باید پهنای باند اینترنت بسیار بالا باشد. کاربران به دلیل عدم دسترسی به پهنای باند کافی، با مشکل وقفه یا پایین بودن سرعت اینترنت مواجه می‌شوند. به همین خاطر، باید پهنای باند اختصاصی را خریداری کرده و راهکار‌هایی را نیز جهت افزایش میزان سرعت آن امتحان کنید.

خرید پهنای باند اختصاصی پر سرعت از تک نت

پهنای باند اختصاصی با سرعت بسیار بالا و پایداری اتصالی که دارد، می‌تواند نیاز‌های یک سازمان را جهت دسترسی به اینترنتی قوی‌تر و پرسرعت‌تر برطرف کند. امنیت، انعطاف‌پذیری وکنترل بیشتر، از جمله ویژگی‌های دیگر سرویس اختصاصی است و می‌تواند برای هر کاربر اینترنتی جذاب  و کاربردی باشد.

پهنای باند اختصاصی تک نت بالاترین ظرفیت را برای انتقال داده‌ها و فایل‌های حجیم دارد. بنابراین، اگر قصد استفاده از پهنای باند اختصاصی را دارید، با مراجعه به قسمت راهکار‌های سازمانی، این سرویس را خریداری کنید.

 پهنای باند اینترنت

جمع بندی

در این مطلب، درباره‌ی راهکارهای افزایش پهنای باند اینترنت و ترفند افزایش پهنای باند اینترنت خانگی و سازمانی صحبت کردیم. شما می‌توانید با به کار بردن راهکار‌هایی که در که در ادامه به‌طور خلاصه شرح خواهیم داد، پهنای باند اینترنت خود را افزایش دهید. اما به طور کلی اگر پهنای باند اختصاصی سفارش دهید، کمتر با مشکل کاهش ظرفیت پهنای باند مواجه خواهید شد!

مروری گذرا بر انواع روش افزایش پهنای باند اینترنت:

  • اِسکن ویروس‌ها
  • تغییر موقعیت روتر
  • پاک کردن کَش مرورگر
  • استفاده از مودم قدرتمندتر
  • به روزرسانی سیستم عامل روتر
  • استفاده از مرورگرهای دیگر
  • بهینه‌سازی شبکه
  • استفاده از اترنت به جای شبکه بی‌سیم

سوالات متداول

آیا افزایش پهنای باند اینترنت هزینه بالایی دارد؟

هزینه‌های مرتبط با افزایش پهنای باند به عواملی مختلفی بستگی دارد که بعد از مشخص شدن دقیق آن‌ها، قیمت نهایی برای شما مصاحبه می‌شود. این عوامل شامل هزینه ارتقاء طرح اشتراک، تجهیزات جدید و ماهیانه بالاتر و … می‌شود.

چگونه می‌توانم از پهنای باند اینترنت بهینه‌تر استفاده کنم؟

بررسی تنظیمات شبکه، مدیریت بانداژ، و استفاده از سرویس‌ها و ابزارهای بهینه‌سازی اینترنت، به شما کمک می‌کنند تا از پهنای باند خود بهینه‌تر استفاده کنید.

آیا افزایش پهنای باند اینترنت من به معنای افزایش سرعت دانلود و آپلود است؟

بله، افزایش پهنای باند اینترنت، به معنای افزایش سرعت دانلود و آپلود است. پهنای باند اینترنت یعنی میزان داده‌ای که می‌توانید به طور همزمان از اینترنت دریافت و ارسال کنید؛ به عبارت دیگر، هر چه پهنای باند بیشتری داشته باشید، می‌توانید بیشترین سرعت ممکن را برای دانلود و آپلود تجربه کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.