تالار مقالات بروز تکنولوژی

10 نکته اساسی و مزایای اینترنت پوینت تو پوینت

پیاده سازی سرویس پوینت تو پوینت یا پهنای باند اختصاصی (اینترنت p2p)🚀 در چندین فضای مختلف از کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. در ابتدا، سرویس اینترنت شما یکپارچه خواهد شد، این بدان معناست که شما فقط باید یک سرویس را تنظیم و مدیریت کنید. به نظر می رسد این یک کار ساده و راحت است، اما کار یک مدیر مجموعه بزرگ را بسیار آسان می کند.در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای اینترنت point to point آشنا شوید.

اینترنت پوینت تو پوینت
تجهیزات اینترنت پوینت تو پوینت

اینترنت پوینت تو پوینت چیست؟ (اینترنت p2p)

 اتصال نقطه به نقطه یا همان اینترنت point to point یک اتصال داده خصوصی است که به طور ایمن دو یا چند مکان را برای خدمات داده خصوصی به هم متصل می کند. اتصال نقطه به نقطه یک سرویس انتقال داده شبکه بسته است که از اینترنت عمومی عبور نمی کند و ذاتا امن است و نیازی به رمزگذاری داده نیست.

10 نکته در مورد نت پوینت تو پوینت که بدانید

در اتصال اینترنتی point to point  شما می توانید برای تأمین نیازهای خاص خود، ارائه دهنده مناسب و میزان پهنای باند مناسب را انتخاب کنید. این هزینه ها را پایین و کارایی را بالا نگه می دارد. در صورتی که بخواهید سرویس اینترنت نقطه به نقطه را متصل کنید باید بدانید که کدامیک بهتر است، زیرا ارائه دهندگان خدمات اینترنت پر سرعت زیادی در کشور وجود دارند و ممکن است گیج کننده باشد.

برای انتخاب بهترین راه حل Point to point، باید معیارهایی را نیز تنظیم کنید تا در زمان مناسب پیش بروید.

به یاد داشته باشید که هر قضاوت اشتباهی در انتخابشرکت های ارائه دهنده اینترنت پوینت تو پوینت اشتباه ممکن است موجب اتلاف پول ، وقت و تلاش شما شود.

اینترنت پوینت تو پوینت
اینترنت پوینت تو پوینت

1.طراحی شبکه سرویس پوینت تو پوینت(اینترنت point to point)

طراحی شبکه سرویس اینترنت پوینت تو پوینت یا اینترنت نقطه به نقطه باید با معیارهای طراحی و مشخصات شما سازگار باشد.

2.منطقه خدمات رسانی اینترنت p2p

منطقه خدمات رسانی به شما باید تحت پوشش باشد کامل باشد.

3.قابلیت های پهنای باند

عامل بسیار مهمی برای موفقیت کسب و کار شماست.

قابلیت پهنای باند جزء حیاتی راه حل های بسیار موثر و سریع شبکه است که راندمان را در فضای کسب و کار شما بالا می‌برد.

4.انعطاف پذیری و پاسخگویی

خدمات اینترنتی پوینت تو پوینت شما باید بسیار انعطاف پذیر باشد تا همیشه با سیستم در حال راه اندازی نزدیک کار کند و اتصال شما را آسان و قابل دسترسی کند.

5.کیفیت شبکه

اینترنت پوینت تو پوینت

کیفیت بسیار مهم است.

اگر برای برقراری تماس از VoIP (تلفن اینترنتی) استفاده می کنید ، باید برای طرف مقابل کاملاً واضح باشد و سیگنال های شکست را ندهد ، وگرنه تماس شما بسیار ناامید کننده می شود.*

6.خدمات مدیریت عملکرد

خدمات باید با دقت مدیریت شوند تا مشتریان شما با انتخاب ارائه دهنده خود احساس راحتی کنند.

7.نصب و راه اندازی

نصب سیستم در تجارت شما باید با دقت و فقط توسط متخصصان انجام شود، در غیر این صورت در دراز مدت بسیار ناامید و دچار مشکل خواهید شد.

8.رضایت مشتری بالا

شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پوینت تو پوینت که انتخاب می کنید باید دارای رتبه رضایت بالای مشتری باشد.

این امر جستجوی شما برای بهترین ارائه دهنده را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که مشتریان راضی همیشه از کالایی که از آن قدردانی می کنند حمایت می کنند.

9.همگرایی صدا/داده

همگرایی داده های صوتی نیز از نظر کارشناسان به عنوان یکی از بهترین ویژگی های یک سرویس اینترنتی صدا و کارکرد نقطه به نقطه در نظر گرفته می شود.

10.قیمت اینترنت پوینت تو پوینت

هنگام خرید آنلاین محصولات، قیمت آن بخش بسیار مهمی است.

ارائه دهندگان باید در قیمت گذاری خود عدالت را رعایت کنند و طبق قوانین ومقررات عمل کنند.

ارائه دهنده خدمات اینترنت نقطه به نقطه

اینترنت پوینت تو پوینت
بهترین اینترنت پوینت تو پوینت

در حال حاضر ارائه دهندگان سرویس اینترنت نقطه به نقطه در ایران وجود دارند اما سعی کنید قبل از اینکه سرویس اینترنت پوینت تو پوینت با پهنای باند اختصاصی خود را سفارش دهید دقت کنید که ارائه دهنده سرویس شما چه نقاطی را تحت پوشش خود قرار میدهد چرا که SLAها، فواصل زمانی نصب و تجربه مشتری برحسب شرکت مخابراتی متفاوت است.

تجهیزات اینترنت پوینت تو پوینت

آنتن یکی از تجهیزات مهم اینترنت پوینت تو پوینت است و باید در مکان های مختلف به عنوان بخشی از هر اتصال اینترنت p2p نصب شود. خبر خوب این است که آنتن ها بسیار کوچک هستند و معمولاً بین 15 تا 30 سانتی متر هستند.  این اتصال از چندین نقطه برای پخش یک شبکه قابل اعتماد در سراسر ساختمان به روشی کارآمد استفاده می کند. به عبارت دیگر، وای فای نقطه به نقطه، مکان های مختلف را با یک شبکه متصل می کند.

چرا اینترنت  نقطه به نقطه برای فضاهای بزرگ ایده آل است؟

در اينترنت پوينت تو پوينت، تمام قسمت های شبکه بی سیم از طریق یک پل نامرئی به هم متصل می شوند تا فاصله شعاعی بین این دستگاه ها در یک راستا باشد. نصب این شبکه کمی مشکل است زیرا آنتن ها باید در مکان هایی نصب شوند که اتصال یکپارچه را ارائه می دهند. فرکانس، فاصله شعاعی و سایر اجزای شبکه این دستگاه ها نیز باید مطابقت داشته باشند تا سیستم به درستی کار کند.

اینترنت پوینت تو پوینت بدون کابل برقرار می شود. آنتن ها از طریق نقاط اتصال با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و باید یک تراز شعاعی بدون درز داشته باشند. امواج فرستنده دستگاه ها را به هم متصل می کنند و یک اتصال نامرئی ایجاد می کنند که یک اتصال بدون وقفه را ارائه می دهد. یک شبکه بی سیم یک نمونه معمولی از این اتصال است. این یک پیوند بین روترها، آنتن ها، رایانه ها و سایر دستگاه هایی است که برای ایجاد اتصال بی سیم استفاده می شوند.

امنیت بهتر با نت پوینت تو پوینت

با  اینترنت پوینت تو پوینت، هرگز لازم نیست نگران حریم خصوصی باشید. اطلاعات ارسال شده بین نقاط اتصال بین کسانی که از همان اتصال استفاده می کنند باقی می ماند. هیچ کس به جز کسانی که به شبکه بی سیم متصل هستند نمی توانند به اطلاعات خصوصی دسترسی داشته باشند. بنابراین PtP سطح بالایی از امنیت را تضمین می کند.

اتصال بیسیم

کابل های نصب شده در سراسر ساختمان شما نه تنها نامرتب به نظر می رسند، بلکه ناایمن هستند. همیشه خطر اتصال کوتاه، آتش سوزی و حوادث دیگر وجود دارد که می تواند به کابل ها آسیب برساند. جدای از این خطرات، کابل های فیزیکی احتمال خرابکاری را افزایش می دهند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید یک اتصال امن داشته باشید که شامل نقاط اتصال قابل مشاهده نباشد.

اگرچه کابل های اینترنت برای افراد خارجی بی فایده هستند، اما همیشه این خطر وجود دارد که ممکن است به سرقت رفته یا آسیب ببینند. همچنین، هیچ کس دوست ندارد در اتصالی سرمایه گذاری کند که در آن مجبور است هزینه گزافی را برای تعمیر و تعویض ظرف چند روز پس از نصب بپردازد.

خدمات قابل اعتماد و سریع سرویس پوینت تو پوینت

ممکن است زیرساخت فیزیکی در سرویس پوینت تو پوینت وجود نداشته باشد، اما یک شبکه امن و قوی ایجاد می کند که اتصال بی وقفه را در تمام ساعات شبانه روز ارائه می دهد. اطلاعات منتقل شده به گیرنده در کوتاه ترین زمان دریافت خواهد شد. اتصال به اینترنت قابل اعتماد و سریع برای برنامه های تجاری ضروری است. چه در حال جابجایی فایل ها باشید و چه در حال پیوستن به یک جلسه آنلاین با همکاران خود، باید یک اتصال بی سیم سریع و قابل اعتماد برای اطمینان از تعامل یکپارچه داشته باشید.

ایده آل برای مناطق دور افتاده

همه گیری جهانی COVID-19  دورکاری را به یک امر عادی تبدیل کرده است. مردم از راحتی در خانه یا سایر مکان‌های دورافتاده کار می‌کنند و احساس امنیت می‌کنند. تنها مشکل اتصال است. پیوستن به جلسات، شرکت در کنفرانس ها و سمینارها، و به روز رسانی وظایف در فضای کاری آنلاین تنها مواردی هستند که نیاز به یک ارتباط قوی دارند.

راه اندازی اینترنت point to point برای مناطق دورافتاده بهترین گزینه برای اتصال سریع و بدون وقفه اینترنت است. این ارتباط یکپارچه بین کارمندان مختلف که از راه دور کار می کنند را تسهیل می کند. بی سیمدستگاه‌ها با WAN سازگار هستند، به این معنی که می‌توانید این نقاط اتصال را در یک منطقه وسیع تنظیم کنید. بنابراین، کسب و کارها می توانند با استفاده از یک شبکه PtP، یک اتصال امن و قابل اعتماد برای کارمندان راه دور ایجاد کنند.

شبکه پرسرعت اینترنت پوینت تو پوینت

پهنای باند و سرعت اینترنت نگرانی های مهمی برای شرکت های بزرگ است که اکثر عملیات و وظایف مدیریتی به صورت آنلاین انجام می شود. این امر به ویژه برای شرکت‌های فناوری اطلاعات که برای ارتباط با مشتریان و حل سریع مشکلات آنها به یک اتصال اینترنتی قوی و سریع نیاز است، بسیار مهم است. یکی از مزایای قابل توجه اتصال Wi-Fi نقطه به نقطه این است که به کاربران امکان می دهد مناسب ترین پهنای باند و سرعت را انتخاب کنند.

بنابراین می توانید سرعت اینترنت را بسته به نیازهای خاص خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر در صنعتی هستید که به اینترنت پرسرعت نیاز دارد، می توانید ارائه دهندگان اینترنت پوینت تو پوینت را بیابید که پهنای باند بالا و اتصال قوی را تضمین می کنند. علاوه بر شرکت های فناوری اطلاعات، اینترنت پرسرعت برای همه انواع سازمان های کوچک و بزرگ که مجبور به ارسال و دریافت حجم زیادی از داده ها هستند، ضروری است.

این اتصالات نه تنها سرعت بالایی را ارائه می دهند، بلکه نیازی به برقراری ارتباط مکرر ندارید. پس از اتصال دستگاه به شبکه، می توانید از پهنای باند بالا با سرعتی بی عیب و نقص لذت ببرید.

انتقال سریع متون، صدا و تصویر

اتصالات بی سیم نقطه به نقطه ایمن و قابل اعتماد هستند، اما این تنها مزایای این فناوری مدرن نیست. PtP به دلیل سرعت انتقال عالی خود در مورد محتوای صوتی، متنی و بصری شناخته شده است. در روترهای سنتی، پهنای باند و سرعت اینترنت بسیار غیرقابل اعتماد هستند، به خصوص برای چند رسانه ای. سرعت اینترنت سریع همراه با صدا و تصویر با کیفیت بالا، PtP را به راه حلی عالی برای مشکلات اتصال شما در یک فضای کاری بزرگ تبدیل می کند. انتقال بلادرنگ این امکان را برای تیم‌ها فراهم می‌کند تا تعاملات بدون وقفه داشته باشند.

سازمان ها می توانند پهنای باند و سرعت خود را با رشد شرکتشان سفارشی کنند. این شبکه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا بر عملکرد داده ها و برنامه های آنلاین خود نظارت کنند. این کار بررسی عملکرد اینترنت شما و میزان ترافیکی که می تواند انجام دهد آسان تر می کند. اگر قرارداد سطح خدمات را امضا کنید، احتمالاً در 99٪ مواقع از اتصال یکپارچه شبکه لذت خواهید برد. داده ها امن هستند و بنابراین نیازی به نگرانی در مورد نشت اطلاعات نیست. یکی دیگر از مزایای قابل توجه اتصال Wi-Fi نقطه به نقطه این است که شما هر ماه یک قیمت ثابت می پردازید تا اتصال PtP باعث کاهش بودجه شما نشود.

حرف آخر

در این مقاله با اینترنت پوینت تو پوینت ( اینترنت p2p) آشناشدید و دیدی که چه نقش مهمی در بالا بردن سرعت انجام دادن کارهای اینترنتی دارد. همچنین با نکات مهمی که باید درمورد اینترنت پوینت تو پوینت بدانید نیز آشنا شدید. اینترنت گیمینگ تک نت با ارائه اینترنت پوینت تو پوینت و  اینترنت فوق پرسرعت یکی از  مهمترین نیازهی برای گیمرهاییست که به دنبال  بهترین اینترنت بازی آنلاین هستند. به همین دلیل اگر به عنوان یک گیمر میخواهید بدانید ویژگی های اینترنت مناسب برای بازی گیمرها کدامند باید قبل از هر چیز با مفهوم اینترنت پوینت تو پوینت آشنا باشید.  بنظر شما کدام مورد مهمترین نکته بود که باید قبل از راه اندازی اینترنت پوینت تو پوینت به آن توجه کنیم؟

راهکارهای کاهش پینگ کدامند؟برای کاهش پینگ بازی خود اینجا کلیک کنید.

بنابراین اگر علاقمند به استفاده از سرویس‌های پوینت تو پوینت هستید و یا در این زمینه به مشاوره نیاز دارید می توانید فرم مشاوره رایگان اینترنت وایرلس تک‌نت را تکمیل کنید یا برای خرید اینترنت پوینت تو پوینت با شماره‌های ۱۵۴۳ و یا ۰۲۱۴۵۵۷۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

منابع:

https://www.blutecsys.com/10-things-consider-point-point-wireless-internet/

https://www.blutecsys.com/

https://www.blutecsys.com/10-things-consider-point-point-wireless-internet/

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.