تالار مقالات بروز تکنولوژی

جامع ترین راهنمای انواع اینترنت برای سازمانی و اداری

انواع سرویس های اینترنت سازمانی کدامند؟ سرویس دهنده های اینترنت چه نقشی در کیفیت  سرویس اینترنت دارد؟ هر کاربر اینترنتی باید با توجه به نوع نیاز اینترنت و  هدفش از استفاده  انواع سرویس های اینترنتی، اینترنت مناسب را انتخاب کند. در این مقاله با انواع سروی های اینترنتی و روشهای بهبود سرعت اینترنت اشنا میشوید.

جامع ترین راهنمای انواع اینترنت برای سازمانی و اداری

انواع سرویس های اینترنت اداری و سازمانی

سازمان‌ها به دلیل حساسیت‌های خاصی که نسبت به دسترسی به اینترنت و شبکه دارند، معمولاً نیاز به سرویس‌هایی ویژه و کاربردی دارند. تعداد کاربران سازمان‌ها نسبت به خانه‌ها و محل‌های مسکونی بیشتر است و نیاز به اینترنت پایدار‌تر و امکاناتی پیشرفته‌تر دارند. به عنوان مثال سازمان‌ها نیاز به اینترنتی دارند که هرگز افت پیدا نکند و همیشه به تمامی پرسنل خود امکان دسترسی را بدهند. از این رو خدمات و راهکارهای سازمانی می‌توانند به شکلی بهینه‌تر امکانات را در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

در ادامه این مطلب انواع سرویس‌ها و راهکارهای سازمانی که ممکن است برای هر یک از شرکت‌های تجاری در ایران مورد نیاز باشد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اینترنت سازمانی

یکی از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین راه‌ها استفاده از خطوط تلفن برای تأمین اینترنت است. این راه بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز می‌باشد. تک‌نت با ارائه سرویس‌ اینترنت پرسرعت ADSL2+، می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری باشد. از معایب این روش این است که اگر از مرکز تلفن دور‌تر باشید سرعت اینترنت شما با کاهش روبرو خواهد شد. همچنین در صورت نیاز به سرعت دانلود بسیار بالا با توجه به محدودیت‌های ADSL و انتقال دیتا روی سیم‌های مسی، ممکن است نیاز کاربران به خوبی برآورده نشود.

فیبر نوری با فراهم کردن پهنای باند دانلود و آپلود یکسان به سازمان‌ها این اجازه را می‌دهد که از اینترنت پرسرعت در کاربردهای روزانه خود بهره ببرند. همچنین بیشترین پایداری و سرعت برای اینترنت را با استفاده از فیبرنوری تجربه خواهید کرد. اما متأسفانه تمامی ادارات و سازمان‌ها به فیبرنوری دسترسی ندارند.

در حاضر انواع اینترنت همراه  وجود دارد  که بدون نیاز به مودم و تجهیزات خاصی  امکات اتصال به اینترنت را فراهم میکنند. اگرچه در برخی نقاط کشور این نوع اینترنت همراه  پوشش دهی مناسبی ندارد. انواع اینترنت همراهدر ایران در حال حاضر  تکنولوژی 3g ،4g و جی پی آر اس را برای مشترکین اینترنت همراه فراهم میکند. در حاضر با اینکه کثر کشورهای دنیا  بست ممناسب برای اینترنت 5g را فراهمکرده اند اما هنوز ایران دراین زمینه پیشرفت انچنانی نداشته اند . برای اینکه بیشتر با اینترنت 5g آشنا شوید اینجا کلیک کنید.

سرویس tdlte سرویس ثابت بدون نیاز به خط تلفنی است که  برای اتصال به اینترنت تنها به یک سیم کارت و مودم نیاز  دارید.این نوع اینترنت به دلیل داشتن ظرفیت بالای در انتقال داده ها و کیفیت سرعت مناسب  برتری های  زیادی نسبت به اینترنت ای دی اس ال دارد.

اما شاید بهترین اینترنت سازمانی برای شرکت‌هایی که نیاز به یک اینترنت قدرتمند و پیشرفته دارند، سرویس اینترنت پوینت تو پوینت یا پهنای باند اختصاصی باشد که باعث می‌شود تا اینترنتی پایدار و مطمئن همراه با پینگ پایین را به شما ارائه می‌دهد.

استفاده از تلفن اینترنتی VoIP

همین الان به لحظه‌ای فکر کنید که پشت میز خود در اداره محل کارتان نشسته‌اید و هیچ‌گونه دسترسی‌ به اینترنت ندارید! قطعاً قادر به جلو بردن بسیاری از کارهای خود نظیر مکاتبات با سایر ادارات و ارگان‌ها، ارسال و دریافت مدارک و نامه‌ها و تعامل با همکاران دورکار خود نخواهید بود. با دسترسی به اینترنت کارمندان شعبه‌های یک سازمان که در کشورهای مختلف قرار دارند قادر به کار کردن روی یک پروژه مشترک به صورت آنلاین هستند. پشتیبانی از مشتریان در بسیاری از سازمان‌ها با استفاده از روش‌های آنلاین انجام می‌شود، استفاده از تلفن اینترنتی و سرویس VoIP نظیر آن‌ چه که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت فوق  پرسرعت تک‌نت با تکفون عرضه کرده است یکی از این روش‌ها است.

پهنای باند اختصاصی

جامع ترین راهنمای انواع اینترنت برای سازمانی و اداری

پهنای باند اختصاصی به صورت پوینت به پوینت به مشترکین ارائه میشود. بنابراین ادارات و سازمانهای که به اینترنت پرسرعت و نامحدود نیاز دارند سرویس پهنای باند اختصاصی بهترین گزینه برای انهاست.

چرا  تلفن اینترنتی در سازمان  نقش مهمی دارد؟

در صورت قطعی اینترنت برای ساعت‌ها قطعاً با مشتریان عصبانی زیادی روبرو خواهید شد! علاوه بر این وجود اینترنت پرسرعت و امکان جستجو و کمک گرفتن از آن باعث بروز خلاقیت بیشتر در کارمندان خواهد شد. از طرفی روش‌های آنلاین باعث کاهش هزینه در ادارات و سازمان‌ها می‌شوند، مثلاً ارسال نامه‌ها به صورت الکترونیکی و نه به صورت کاغذی باعث کاهش هزینه‌های سازمان در خرید کاغذ خواهد شد. با وجود سامانه‌های ابری، بسیاری از ادارات برای نگه‌داری اسناد خود رو به استفاده از Cloud  (فضای ابری) آورده‌اند تا همواره مدارک خود را در فضایی امن و همواره در دسترس ذخیره کنند.

  • بنابراین همانطور که خودتان متوجه هستید دسترسی به اینترنت در اداره و سازمان بسیار مهم است و باید تدابیر مناسبی به این منظور اندیشیده شود.
  • چرا که استفاده از سرویس اینترنت بی‌کیفیت منجر به کاهش سود و بهره‌وری در اداره و سازمان شما خواهد شد.
  • با انتخاب اینترنت پرسرعت تک‌نت می‌توانید از اتصال پایدار و پرسرعت در محل کار خود اطمنیان حاصل کنید.

نکات مهم در مورد انواع سرویس های اینترنت

انواع سرویس های اینترنت

  • پهنای باند مناسب با توجه به تعداد کاربران و فعالیت‌هایی که قرار است انجام شوند
  • پیکربندی صحیح و استفاده از تجهیزات مناسب
  • قرارداد بستن با یک اپراتور معتبر
  • در نظر گرفتن سرویس‌های پشتیبانی اپراتور در صورت قطعی اینترنت، از اپراتوری استفاده کنید که در منطقه شما همواره آماده پاسخگویی و رفع مشکل در اولین فرصت ممکن باشد
  • قرار دادن اپراتو‌رهایی که اینترنت با سرعت آپلود و دانلود بالاتری ارائه می‌دهند

تفاوت اینترنت ادارات و سازمان‌ها با اینترنت خانگی

باید همواره نوع نیاز کارمندان خود به اینترنت را در نظر بگیرید.

نیاز کارمندان سازمان با نیاز یک کاربر خانگی تفاوت دارد.

یک کاربر خانگی در نهایت ممکن است از اینترنت برای گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی یا تماشای فیلم و سریال استفاده کند.

کارمندان بخش پشتیبانی مشتریان باید از حداقل سرعتی که مناسب استفاده از تلفن اینترنتی نظیر تکفون باشد بهره‌مند شوند.

تولیدکننده محتوا در سازمان شما برای تهیه محتوای موردنیاز خود احتیاج به دیدن ویدئوهای آنلاین و جستجو در منابع انگلیسی‌زبان دارد.

واحد تبلیغات سازمان برای بارگذاری محتوای تصویری و ویدئویی به اینترنت پرسرعت احتیاج دارد.

برگزاری ویدئوکنفرانس و شرکت در جلسات آنلاین باید بدون تأخیر انجام شود.

مشاوران تک‌نت آماده پاسخگویی به شما برای فراهم آوردن اینترنت پرسرعت تک‌نت در ادارات و سازمان‌های شما هستند.

نحوه پیکربندی و استفاده از تجهیزات مناسب در انواع سرویس های اینترنت

همیشه نباید چندان به تبلیغات سرویس دهنده های اینترنت اطمینان کرد!

همه‌ی شرکت‌ها ادعای تأمین یک سرویس اینترنتی با سرعت بالا را دارند.

ممکن است منظور آن‌ها ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری باشد، اما آیا اصلاً فیبر نوری در منطقه شما وجود دارد؟

بنابراین محدودیت‌های مکانی اداره یا سازمان خود را برای تهیه اینترنت در نظر داشته باشید.

انواع روش‌های تأمین اینترنت ادارات و سازمان‌ها

استفاده از تجهیزات مناسب برای نصب در ادارات و سازمان‌ها نکته مهم دیگریست که باید مدنظر داشته باشید.

انواع سرویس های اینترنت

سوییچ وظیفه اتصال چندین دستگاه به هم در یک شبکه را به عهده دارد.

در حالی که وظیفه اتصال شبکه‌های مختلف به یکدیگر روی دوش روترها است.

بیشتر سازمان‌ها به یک یا دو روتر برای اتصال دستگاه‌های مخلتف به اینترنتی با سرعت ایده‌آل نیاز دارند.

راه‌های بهبود سرعت اینترنت در انواع  سرویس های اینترنت

  • استفاده از مودم‌های بروز و مدرن که قدرتی مناسب دارند و عدم استفاده از مودم‌های خانگی
  • نصب تجهیزات در نقاط مناسب و در نظر گرفتن موانعی که ممکن است بر سر راه ارسال امواج باشند
  • استفاده از کابل برای دفاتری از اداره که به اتصال اینترنت به صورت پایدار نیاز دارند
  • بررسی خطوط تلفن و اطمینان از سالم بودن آن‌ها در صورت استفاده از اینترنت adsl

حرف آخر

در این مقاله با انواع سرویس های اینترنت اشنا شدیید و دیدی که  هر کدام چه نوع کیفیت سرعتی را به مشترکین انواع اینترنت ایران ارائه میدهند. همچنین با انواع روش های افزایش سرعت اینترنت در سرویس های اینترنتی آشنا شدید،  بنظر شما بهترین روش کدم روش است؟

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.