تالار مقالات بروز تکنولوژی

چرا پینگ اینترنت پوینت تو پوینت نسبت به دیگر سرویس‌های اینترنت کمتر است؟

در دنیای دیجیتال، دسترسی به اینترنتی پرسرعت، قدرتمند و پایدار به نیاز اصلی کاربران تبدیل شده است. در واقع، امروزه عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت می‌تواند زندگی افراد را با چالش مواجه کند. به همین خاطر، سرویس اینترنت پوینت تو پوینت برای دسترسی آسان و با عملکرد بالا به اینترنت قدرتمند طراحی شده است.

اینترنت پوینت تو پوینت توانسته است در لیست پرسرعت‌ترین سرویس‌ها قرار بگیرد. در واقع، می‌توان گفت که به دلیل بهبود اتصالات و ارتباطات اینترنتی و گسترش امکان ارائه‌ی خدمات بهتر، سرویس اینترنت پوینت تو پوینت ارائه می‌شود. کاربران اینترنت به دنبال سرویسی هستند که سرعت بسیار بالاتری دارد. هرچقدر سرعت سرویس اینترنتی بالاتر باشد، مزایایی را نیز به همراه دارد. سرعت بالای اینترنت پوینت تو پوینت از مواردی است که باعث کاهش میزان پینگ می‌شود.

آیا می‌دانید که منظور از پینگ چیست؟

در واقع، پینگ به معنی تأخیر در ارسال سیگنال‌ها از رایانه شخصی به شبکه است. به عبارت دیگر، به بازه زمانی بین ارسال و تبادل اطلاعات بین سرور بازی و دستگاه شخصی، پینگ گفته می‌شود. به بیان واضح‌تر، وقتی که مشغول انجام بازی‌های آنلاین هستید، تشخیص این اقدام توسط سرور، زمان می‌برد؛ به این بازه زمانی پینگ گفته می‌شود. اگر از گیمر‌هایی که به صورت حرفه‌ای در زمینه انجام بازی‌های آنلاین فعالیت می‌کنند درباره مهمترین مشکل آن‌ها صحبت کنید، از پینگ بالا شکایت می‌کنند. در واقع، پینگ بالا می‌تواند هر گیمری را از ادامه بازی خسته کند و مانع رقابت مهیج گیمر‌ها با یکدیگر شود. به خصوص برای انجام برخی از بازی‌های آنلاین، گیمر‌ها باید سرعت بیشتری داشته باشند. میزان پینگ اینترنت باید کم باشد؛ کم بودن پینگ به معنی تأخیر کمتر است. هر چقدر تأخیر کمتر باشد، بازی سریعتر ادامه پیدا می‌کند. یکی از فاکتور‌هایی که روی پینگ تأثیر می‌گذارد، میزان سرعت اینترنت است.

چه عواملی در بهبود کیفیت پینگ اینترنت پوینت تو پوینت موثر هستند؟

همانطور که گفتیم در مقایسه با سایر سرویس‌ها، میزان پینگ اینترنت پوینت کمتر است. به همین خاطر، این سرویس مورد توجه افرادی قرار گرفته است که زندگی و کسب و کار آن‌ها وابستگی زیادی به سرعت اینترنت دارد. با وجود اینکه سرویس P۲P دارای پینگ مناسبی است، اما می‌توان با برخی از ترفند‌ها باز هم وضعیت پینگ را بهبود بخشید. این ترفندها و نکات موثر برای بهبود کیفیت پینگ اینترنت P2P عبارت‌اند از:

خرید پهنای باند

در اینترنت اشتراکی مثل سرویس TD-LTE به طور معمول در ساعت‌های اوج مصرف، میزان پهنای باند کمتر می‌شود. در نتیجه، با کاهش پهنای باند دچار مشکل پینگ بالا خواهید شد. در واقع، میزان پهنای باند می‌تواند یکی از عامل‌های افزایش پینگ باشد. اما جای نگرانی نیست! امکان خرید و ارتقاء پهنای باند وجود دارد. خرید پهنای باند اختصاصی می‌تواند مشکل پینگ بالا را برطرف کند. پهنای باند می‌تواند باعث افزایش سرعت و کاهش تأخیر در اتصال اینترنتی شود. بنابراین، حتما خرید پهنای باند را برای افزایش پینگ در برنامه خود قرار دهید.

اینترنت پوینت تو پوینت با پینگ پایین

به روزرسانی مودم

آیا می‌دانید که مودم می‌تواند روی افزایش پینگ و کاهش سرعت اینترنت تأثیر بگذارد؟ اما این مشکل، راه حل آسانی دارد و لازم نیست که نگرانی درباره کاهش سرعت اینترنت داشته باشید. شما می‌توانید با به روزرسانی مودم، دیگر لازم نیست که درباره پینگ اینترنت، نگرانی زیادی داشته باشید. هرچقدر سرعت اینترنت بالا برود، میزان تأخیر و پینگ کمتری خواهد داشت.

منظور از به روزرسانی مودم، حتما تعویض این وسیله کاربردی نیست. بلکه، شما باید قابلیت‌ها و فناوری دستگاه را تغییر دهید. حتی با بروزرسانی فریم‌ور (Firmware) مودم می‌توانید سرعت دستگاه را بیشتر کنید. به روزرسانی فریم‌ور در مودم می‌تواند تا حدودی باعث کاهش پینگ اینترنت شود.

کاهش میزان فاصله تا سرور اصلی

تصور کنید که وقتی بازی آنلاین انجام می‌دهید، یک مرتبه بازی متوقف می‌شود! این موضوع می‌تواند برای گیمر‌ها ناخوشایندترین اتفاق باشد. بنابراین، برای اینکه تجربه بهتری از انجام بازی‌های آنلاین داشته باشید، کاهش پینگ اینترنت را فراموش نکنید. یکی از دلایل افزایش پینگ در هنگام برقراری اتصال اینترنتی، فاصله زیاد تا سرور اصلی است. اگر فاصله بین کاربر اینترنت تا سرور اصلی خیلی زیاد باشد، میزان پینگ اینترنت پوینت افزایش پیدا می‌کند. در واقع، فاصله زیاد کاربر تا سرور باعث می‌شود که بازه زمانی بررسی داده‌ها بیشتر طول بکشد؛ در نتیجه، تأخیر در برقراری اتصال اینترنتی رخ می‌دهد.

خاموش و روشن کردن مودم

یکی از روش‌های کاهش پینگ در اتصالات اینترنتی، خاموش و روشن کردن دستگاه مودم است. معمولا برخی از کاربران اینترنت، دستگاه مودم خود را از صبح تا شب روشن می‌گذارند. هنگامی که دستگاه برای بازه زمانی زیادی روشن بماند، احتمالا حافظه پنهان مودم با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه، احتمال مشکل در برقراری ارتباط اینترنتی مانند افزایش پینگ وجود دارد. شما می‌توانید برای بهبود پینگ، مودم را خاموش و دوباره روشن کنید.

سخن آخر

پینگ اینترنت پوینت تو پوینت در مقایسه با انواع دیگر اینترنت پایین‌تر است. از آنجایی که سرویس پوینت تو پوینت، امکان ارتباط بین دستگاه‌ها را به شکل مستقیم فراهم می‌کند، در کاهش تأخیر در انتقال اطلاعات نیز نقش دارد. اگر می‌خواهید اتصالات اینترنتی قوی، باتأخیر کمتر و سرعت بیشتری را تجربه کنید، استفاده از سرویس P2P را فراموش نکنید. در حقیقت می‌توان گفت که به دلیل سرعت آپلود بالای سرویس‌های پوینت تو پوینت، داده‌ها و اطلاعات زودتر به سرور ارسال می‌شوند. از کار‌هایی که می‌توانید برای کاهش پینگ اینترنت انجام دهید، می‌توان به خرید پهنای باند، به روزرسانی مودم، کاهش فاصله تا سرور و خاموش و روشن کردن مودم اشاره کرد. یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش پینگ، خرید پهنای باند است. شما می‌توانید برای اینکه سرعت اینترنت خانگی یا سازمانی را ارتقاء دهید، پهنای باند اختصاصی را خریداری کنید. به دلیل افزایش سرعت اینترنت، خرید پهنای باند اختصاصی می‌تواند میزان پینگ را تا حد زیادی کاهش دهد.

سرویس پوینت تو پوینت، دارای قابلیت‌هایی است که نه تنها برای گیمر‌ها، بلکه برای سازمان‌های مختلف نیز کاربرد گسترده‌ای دارد. بنابراین، برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، سازمان‌ها و گیمرها، بهترین انتخاب برای کاهش پینگ، استفاده از پهنای باند اختصاصی است. شما می‌توانید از طریق مراجعه به بخش راهکار‌های سازمانی تک نت، درخواست خرید پهنای باند اختصاصی را ثبت کنید. اینترنت پوینت تو پوینت دارای تعداد پاپ سایت‌های بالایی است. شما می‌توانید با خرید پهنای باند اختصاصی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های تک نت و تعداد بالای پاپ سایت‌ها، پینگ اینترنت را کاهش دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.