تالار مقالات بروز تکنولوژی

کدام سرویس‌ها و سایت‌ها مصرف ترافیک اینترنت را افزایش می‌دهند؟

اینترنت، یکی از نیاز‌های ضروری در جوامع امروزی محسوب می‌شود. شما با استفاده از اینترنت می‌توانید در سایت‌های مختلف وب گردی کرده و فیلم‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید. اما برای تماشا و دانلود فیلم‌ها و وب گردی نیاز به خرید بسته اینترنتی با حجم بالا دارید. به منظور خرید بسته‌های اینترنتی باید هزینه قابل توجهی را کنار بگذارید. بنابراین، برای صرفه‌جویی اقتصادی باید استفاده از برنامه‌هایی را که مصرف ترافیک اینترنت بالایی دارند به حداقل برسانید. شما می‌توانید با شناخت دقیق از برنامه‌های اینترنتی پرمصرف، در هزینه‌های خرید بسته صرفه‌جویی کنید. اما آیا می‌دانید که کدام اپلیکیشن‌ها، اینترنت بیشتری را مصرف می‌کنند؟ مصرف ترافیک اینترنت در برخی از سایت‌ها و برنامه‌ها بیشتر است. در این مطلب به بررسی اطلاعات لازم درباره این موضوع می‌پردازیم.

اپلکیشن‌های ایرانی و خارجی پرمصرف اینترنت

جهت استفاده از برخی اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی باید اینترنت با حجم بالاتری را انتخاب کنید. در واقع، بعضی از انواع اپلیکیشن‌ها، پرمصرف‌تر هستند و داده بیشتری را استفاده خواهند کرد. یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد، به ِاتمام رسیدن سریع بسته‌های اینترنتی است. در صورت تمام شدن سریع بسته اینترنتی باید هزینه‌ای را برای خرید بسته جدید متقبل شوید. به همین خاطر، باید با انواع اپلیکیشن‌های خارجی و ایرانی پرمصرف بیشتر آشنا شوید. در این صورت می‌توانید با به حداقل رساندن استفاده از این برنامه‌ها در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. آیا می‌دانید که اپلیکیشن‌های پرمصرف کدامند؟ در این بخش، شما را با این اپلکیشن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

فیسبوک

فیسبوک، یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی جهت برقراری ارتباطات صوتی و تصویری است. شما می‌توانید برای چت کردن با مخاطبین خود از فیسبوک استفاده کنید. به منظور استفاده از فیسبوک برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود به اینترنت پرسرعت نیاز دارید. به علاوه، این برنامه مصرف اینترنت خیلی زیادی دارد و جزو اپلکیشن‌های پرمصرف محسوب می‌شود.

اینستاگرام

یکی از معروف‌ترین و بهترین برنامه‌های خارجی، اپلیکیشن اینستاگرام است. شما می‌توانید از طریق برنامه اینستاگرام، انواع فایل‌های تصویری، ویدیو‌ها، متنها و… را به اشتراک بگذارید. با وجود کاربرد‌های فراوانی که اینستاگرام دارد، حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کند. بنابراین، برای استفاده از برنامه اینستاگرام باید بسته‌های اینترنتی با حجم‌های بالاتر را سفارش دهید. اگر بودجه کافی برای خرید اینترنت با حجم‌های بالا ندارید، می‌توانید به جای اینستاگرام از سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

اسکایپ

اسکایپ، یکی دیگر از انواع اپلکیشن‌های پرمصرف است که برای استفاده از آن باید بسته‌های اینترنتی با حجم بالا را خریداری کنید. از قابلیت‌های این برنامه که نیاز به اینرنت با حجم خیلی زیادی دارد، می‌توان به امکان تماس تصویری و صوتی اشاره کرد. در واقع، اسکایپ را می‌توان جزو بهترین برنامه‌ها برای برقراری کنفرانس‌های ویدیویی در نظر گرفت. لازم به ذکر است که برای برقراری تماس ویدیویی در مقایسه با تماس صوتی در اسکایپ، داده بیشتری مصرف می‌شود.

مصرف اینترنت توسط برنامه‌های مختلف

تلگرام

تلگرام، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که اینترنت با حجم بسیار بالایی را مصرف می‌کند. تلگرام از کاربردی‌ترین برنامه‌ها برای برقراری ارتباط با افراد در سراسر دنیا است. شما می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه دانلود خودکار در هزینه‌های مصرف اینترنت برنامه تلگرام تا حدودی صرفه‌جویی کنید.

روبیکا

برنامه ایرانی روبیکا، حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کند. بنابراین، برای دانلود و آپلود فایل‌های صوتی و تصویری در این برنامه باید بسته‌های اینترنتی با حجم بالا را انتخاب کنید. البته، تعرفه اینترنت روبیکا به صورت نیم بها محاسبه می‌شود و برای خرید بسته‌های اینترنتی لازم نیست که خیلی هزینه کنید.

پیام رسان بله

پیام‌رسان بله، از اپلیکیشن‌های ایرانی است که مصرف اینترنت زیادی دارد. شما برای دانلود فایل‌های ویدیویی و استفاده از خدمات این اپلیکیشن به اینترنت با حجم بالا نیاز دارید. بنابراین، برای استفاده از این سرویس پیام‌رسان باید به دنبال سرویس اینترنتی با ترافیک نامحدود باشید.

وبسایت‌هایی که مصرف اینترنت را افزایش می‌دهند کدام است؟

بازدید از برخی از سایت‌های اینترنتی می‌تواند نیاز به اینترنت با حجم بالای بیشتری داشته باشد. در واقع، با بازدید از برخی سایت‌ها، حجم بالایی از ویدیو‌ها و تصاویر را مشاهده خواهید کرد. این موضوع بیشتر در مورد سایت‌های خرید صدق می‌کند. شما برای بازدید از سایت‌های خرید مانند آمازون و سایر وبسایت‌های فروشگاه‌های آنلاین باید اینترنت‌هایی با حجم بالاتر را انتخاب کنید.

آیا یوتیوب اینترنت زیادی مصرف می‌کند؟

یوتیوب، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ها برای تماشا و پخش ویدیو‌های مختلف است. باتوجه به فاکتور‌هایی از قبیل کیفیت، مدت زمان ویدیو و سرعت اتصال به اینترنت، یوتیوب ممکن است که به پهنای باند متفاوتی نسبت به سایت‌های دیگر احتیاج داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار، میزان مصرف اینترنت را در برنامه یوتیوب کاهش دهید. به عنوان مثال، با دستکاری تنظیمات مربوط به پخش خودکار و کیفیت ویدیو می‌توانید اینترنت کمتری را در یوتیوب مصرف کنید. در کل، اینکه چه میزان اینترنت در برنامه یوتیوب مصرف می‌شود به حجم و کیفیت ویدیو‌ها بستگی دارد. مسلماً ذخیره و دانلود ویدیو‌هایی با کیفیت بیشتر می‌تواند حجم قابل توجهی از داده‌ها را مصرف کند. به همین خاطر، اگر زیاد از یوتیوب برای دانلود فیلم‌های باکیفیت استفاده می‌کنید، به اینترنت با حجم بالاتری احتیاج خواهید داشت. البته می‌توانید برای رهایی از نگرانی مصرف اینترنت از سرویس‌های پیشرفته‌تری مانند اینترنت با پهنای باند اختصاصی استفاده کنید.

سخن آخر

با گسترش تکنولوژی، بسیاری از شرکت‌ها، بسته‌های اینترنتی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. تک نت، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه انواع بسته‌های اینترنتی مقرون به صرفه است. به علاوه، برای استفاده از برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و فیسبوک به اینترنت با حجم بالا نیاز دارید؛ در این صورت خرید اینترنت پوینت تو پوینت تک نت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سرویس اینترنتی پوینت تو پوینت با ترافیک نامحدود به کاربران ارائه می شود. در واقع، هیچ محدودیتی در زمینه استفاده از سرویس اینترنتی پوینت تو پوینت نخواهید داشت. شما با خرید این بسته اینترنتی می‌توانید بدون نگرانی درباره به اتمام رسیدن ترافیک، از گشت و‌گذار در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی و ایرانی نهایت لذت را ببرید.  همچنین، شما می‌توانید با انتخاب TD LTE تک نت، از سرویس اینترنتی پرسرعت و قوی برای استفاده از پیام رسان‌ها و برنامه‌های ایرانی و خارجی استفاده کنید. بنابراین، همین حالا انواع سرویس اینترنتی مدنظر خود را از طریق تک نت انتخاب کرده و سفارش دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.