تالار مقالات بروز تکنولوژی

بررسی مشخصات فنی مودم TF-i60 S1

این روزها که کارهای روزمره و عادی هم به اینترنت پرسرعت وابسته هستند، دسترسی و استفاده از اینترنت خوب و با کیفیت حیاتی‌تر از همیشه شده است. برای در اختیار داشتن اینترنت پرسرعت، راه‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها با کم‌ترین دردسر و معطلی، سرویس اینترنت TD-LTE است. این سرویس اینترنت پرسرعت که یکی از انواع اینترنت بی سیم محسوب می‌شود نیازمند یک مودم با کیفیت و قدرت‌مند است. مودم‌های موجود در بازار مدل‌های متنوعی دارند و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها مودم TF-i60 S1 تک نت است.

در این پست از بلاگ تک نت، به سراغ بررسی مودم تک نت TF-i60 S1 رفته‌ایم. این مودم پرطرفدار و خوش قیمت تک نت که قابلیت پشتیبانی از نسل جدید شبکه‌ی LTE را دارد، یک مودم با کارکرد دوگانه است. S1 علاوه بر اتصال به شبکه‌ی TD-LTE امکان پشتیبانی از شبکه‌ی FD-LTE یا همان اینترنت گوشی‌های همراه را هم دارد. در این پست تک نت ابتدا به مشخصات مودم TF-i60 S1 نگاهی خواهیم داشت و پس از آن، عملکرد این مودم تی دی ال تی ای را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد خرید بهترین مودم TD-LTE بازار را دارید، با این پست همراه باشید.

بررسی مودم TF-I60 S1؛ مشخصات و توانایی‌های فنی

مودم S1 تک نت، یکی از محصولات خوش قیمت و محبوب در بازار ایران است. این مودم که از نظر ظاهری شبیه مدل دیگر تک نت است، عملکردی مشابه آن دارد. این نوع از مودم‌ها که به عنوان محصولات ترکیبی یا فیوژن هم در بازار شناخته می‌شوند، با قابلیت اتصال به هر کدام از شبکه‌های ثابت و همراه، امکان دسترسی به بیشترین پوشش‌دهی ممکن را به کاربران می‌دهند. با این قابلیت مودم S1 تک نت کاربر می‌تواند در هر نقطه‌ای به راحتی بین شبکه‌ی FD و TD جابجا شده و بهترین کانکشن را انتخاب کند.

بررسی و نقد مودم تک نت مدل S1

مودم TF-i60 S1 با امکان اتصال به شبکه‌ی LTE با استاندارد CAT6 می‌تواند سرعت دانلود و آپلود مطلوبی را به کاربران ارائه دهد. این مودم با بهره‌مندی از آنتن‌های دریافت و ارسال سیگنال قوی، امکان دسترسی به شبکه را دارد. یکی از تفاوت‌های مهم بین S1 و H1 در نبود امکان اتصال آنتن بیرونی است. برخلاف مودم قوی‌تر، مدل S1 امکان اضافه کردن آنتن بیرونی را ندارد.

در ادامه بررسی مودم TF-i60 S1 تک نت، به بخش نرم‌افزاری آن می‌رسیم. پنل مدیریت این مودم در حالت پیش‌فرض مانند مودمم/روترهای دیگر از طریق آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ قابل دسترسی است که امکانات ساده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. در صفحه تنظیمات مودم می‌توانید وضعیت و تنظیمات شبکه‌ی Wi-Fi آن را مشاهده کنید. در کنار این تنظیمات امکان محدود کردن اتصال بر اساس آدرس مک هم وجود دارد.

بررسی مودم TF-i60 S1 تک نت؛ طراحی و ظاهر

پس از بررسی مودم تک نت مدل TF-i60 S1 از نظر مشخصات فنی و قابلیت‌های آن، به سراغ بررسی طراحی این مودم محبوب می‌رویم. با نگاهی به این مودم، متوجه می‌شویم با یک دستگاه با طراحی بسیار شبیه یکی از مودم‌های هوآوی و مدل قوی‌تر از برند تک نت یعنی H1 روبرو هستیم. مودم S1 تک نت، یک دستگاه سفید رنگ با طراحی مستطیلی است که قطر کمی دارد و برای حفظ تعادل در قسمت پایین بخش پشتی یک قسمت بیرون زده دارد که نقش پایه را بازی می‌کند.

در بخش جلویی این مودم تک نت، دو دسته چراغ از نوع LED می‌بینیم که برای نشان دادن وضعیت سیم‌کارت، آنتن‌دهی و حالت شبکه‌ی Wi-Fi هستند. دسته‌ی سمت راست، شامل ۵ عدد چراغ است که اولی وضعیت سیم کارت دستگاه و بقیه میزان آنتن‌دهی مودم را نشان می‌دهند. در دسته‌ی سمت چپ چراغ‌های این مودم، شاهد وجود ۴ LED هستیم که به ترتیب از راست به چپ برای نشان دادن اتصال اتصال اینترنت، حالت اتصال بی سیم شبکه و وضعیت پاور دستگاه هستند.

در ادامه‌ی شباهت‌های ظاهری مودم S1 تک نت با رقیب گران‌ترش، اطراف این مودم را یک فریم پلاستیکی خاکستری رنگ پوشانده که به خاطر رنگش تیره‌تر از بقیه مودم است. این فریم پلاستیکی در بخش بالای مودم خالی است. محل قرار گرفتن سیم کارت در مودم TF-I60 S1 تک نت، در قسمت پایین دستگاه است.

در قسمت پشتی مودم تک نت مدل TF-i60 S1 شاهد قسمت مخصوص اتصالات سیمی و برچسب مشخصات و شماره سریال این محصول هستیم. در قسمت میانی یک برچسب را می‌بینیم که مشخصات و سریال مودم را به همراه مشخصات SSID وای فای را روی آن ثبت کرده‌اند. پایین‌تر از برچشب مشخصات این مودم، بخش اتصالات و کلید‌های مودم S1 تک نت را می‌بینیم. در این مجموعه از راست به چپ، ۴ پورت LAN داریم و بعد از آن دکمه‌ی WPS، ریست، ورودی برق و دکمه‌ی روشن و خاموش را می‌بینیم.

بررسی مودم S1؛ سرعت ارتباطات

مودم تک نت مدل TF-i60 S1 از تکنولوژی‌های ارتباط TD-LTE و 4.5G پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این محصول نگاه کنیم، برای تکنولوژی FD شاهد پشتیبانی از فرکانس‌های B3/B7 و برای TD فرکانس B42 هستیم. سرعت ارتباط اینترنت این مودم در شبکه‌ی 4.5G در بخش دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت و آپلود آن حداکثر ۵۰ مگابیت در ثانیه است. برای وضعیت TD-LTE سرعت این مودم در دانلود حداکثر ۲۱۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود آن حداکثر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت روشن شدن مودم تک نت مدل S1 و زمان مورد نیاز برای آماده به‌کار شدن آن قابل قبول است. منبع تأمین توان این مودم تک نت، یک آداپتور ۵ ولت است که به برق شهری متصل می‌شود. راه‌اندازی مودم TF-i60 S1 تک نت برای کاربران عادی هم بسیار آسان است. کافی است آن را روشن کنید، مودم از پیش کانفیگ شده و آماده‌ی استفاده است.

مقایسه فنی مودم S1 با H1 و G1

مودم TF-i60 S1 تک نت، یکی از مودم‌های با کیفیت و خوش قیمت برای دسترسی به اینترنت پرسرعت TD-LTE یا FD-LTE است. در کنار این مودم محبوب، مدل‌های قدرت‌مند و پرطرفدار دیگری هم وجود دارند که بد نیست برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر، نگاهی به آن‌ها داشته باشیم. مودم‌های G1 و H1 تک نت، از نظر مشخصات فنی، قابلیت مقایسه با S1 دارند.

بررسی مشخصات فنی مودم TF-i60 S1 تک نت

در بحث طراحی مودم S1 تک نت شباهت غیرقابل انکاری به مدل H1 این برند دارد و از نظر ابعاد و ظاهر تفاوت چشمگیری با هم ندارند. مودم TF-i60 G1 به خاطر طراحی استوانه‌ای شکلی که دارد به کلی با دو مدل دیگر متفاوت است. از نظر فنی، مودم S1 و G1 نسبت به H1 ضعیف‌تر هستند و قابلیت‌های پیشرفته‌ی S1 را ندارند. یکی از قابلیت‌هایی که H1 را نسبت به مدل‌های  S1 و G1 متمایز کرده است، امکان ساخت 4 SSID متفاوت است.

آیا مودم TF-i60 S1 برای سازمان‌ها مناسب است؟

مودم‌ S1 تک نت یکی از محبوب‌ترین مودم‌های بازار است و با توجه به امکان اتصال حداکثر ۳۲ کاربر با Wi-Fi از نوع ac می‌توان از آن در یک سازمان یا کسب‌وکار کوچک استفاده کرد. البته برای این که بتوانید سرویس اینترنت پایدارتری برای کسب‌وکار خود فراهم کنید، بهتر است به سراغ راهکارهای سازمانی تک نت بروید. با استفاده از سرویس‌هایی

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت، مودم S1 تک نت را به طور دقیق مورد بررسی قرار دادیم. برای این کار ابتدا مشخصات فنی این مودم محبوب و خوش قیمت را بررسی کردیم و در ادامه بررسی مشخصات مودم TF-i60 S1، به طراحی، ظاهر و البته سرعت ارتباطات این مودم پرداختیم. در پایان به عنوان یک راهنمای خرید مودم TF-i60 S1، این محصول را با مدل‌های مشابه مقایسه کردیم و عملکرد آن در سازمان را بررسی کردیم. اگر شما هم قصد خرید بهترین مودم TD-LTE را دارید با بلاگ تک نت همراه باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.