تالار مقالات بروز تکنولوژی

کمپانی اپل در فهرست مشاغل خود، به سیستم عامل منتشر نشده homeOS اشاره کرد

در ماه ژوئن، homeOS در لیست مشاغل کمپانی اَپل مشاهده شده است. بعضی از منابع خبری بیان کرده بودند که کمپانی اَپل در کنفرانسی که برگزار خواهد کرد، قصد معرفی سیستم عامل خانگی خود را  دارد. اما به دلیل عدم برگزاری این رویداد، سیستم عامل موردنظر نیز معرفی نشد. ولی در بازه زمانی دیگر، این شرکت معروف در لیست شغل‌های مورد نیاز خود به homeOS اشاره‌ای داشته است.

در ماه ژوئن، برای نقش مهندس ارشد IOS در کمپانی اپل، فهرست شغلی homeOS مشخص شد. شرح شغلی وی اینگونه بود که باید با مهندسین سیستم در کمپانی اپل کار کند و همه چیز درباره IOS، watchOS و homeOS را یاد بگیرد. بازه زمانی کوتاهی بعد از اینکه homeOS در سرفصل‌های خبری قرار گرفت؛ اپل توضیحات دیگری ارائه داد و homeOS را با homepod جایگزین کرد. در حال حاضر نیز، یک مرتبه دیگر شاهد این هستیم که در لیست مشاغل اپل، عنوان homeOS به کاربرده شده است. لازم به ذکر است که محل کار در زمینه شغل موردنظر، خارج از سن دیگو در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر، اپل دارای دو سیستم عامل خانگی مرکزی به نام‌های tvOS و audioOS است. لازم به ذکر است که audioos، شکل توسعه داده شده‌ی  tvOSاست؛ اما این دو دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. یکی از آنها برای هوم پاد و دیگری برای اَپل تی وی کاربرد دارد. اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد که کمپانی اپل این هدف را دارد که سیستم عامل یکپارچه‌ای را برای محصولات خانگی خود عرضه کند. این سیستم عامل، همان homeOS است. البته، این خبر را فعلاً می­توان در حد یک نوع پیش‌بینی و فکر در نظر گرفت که مورد تأیید دقیق قرار نگرفته است. در واقع، این موضوع به صورت کاملاً رسمی توسط شرکت معروف اپل اعلام نشده است.

شاید homeOS، همانی اسمی باشد که کمپانی اپل به صورت داخلی از آن استفاده خواهد کرد؛ اما احتمالا به صورت پلتفرم یا سیستم عامل عمومی استفاده نشود. همانطور که گزارشات قبلی نشان می‌دهد، این اولین بار نیست که homeOS  معرفی می‌شود. در تابستان سال 2021، شرکت شناخته شده‌ی اپل در فرصت‌های شغلی از “homeOS” نام برد، اما وقتی که مطبوعات از این موضوع با خبر شدند، آن را از پست‌های خبری حذف کرد. در واقع، بعد از به انتشار رسیدن این خبر، شرکت اپل لیست مشاغل homeOS را از سایت خود حذف کرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.