تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل سعی کرد متا را به استفاده از پلتفرم اندروید XR متقاعد کند

براساس گزارش‌ها، گوگل از متا خواسته است که با پلتفرم XR مشارکت داشته باشد. اما متا به این درخواست پاسخ منفی داده است. این ادعا در گزارشی از روزنامه The Information ثبت شده است. اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا در در Threads خاطر نشان کرد که بعد از سال‌ها گوگل، اندروید XR را به رقبای خود ارائه می‌دهد.

مدیر فناوری متا خاطر نشان کرد که ما دوست داریم که با این شرکت شریک شویم. آن‌ها می‌توانند فروشگاه پلی خود را به اشتراک بگذارند. این پیروزی برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود. در عوض آن‌ها از ما درخواست دارند که با شرایطی موافقت کنیم. در واقع، با پذیرفتن این شرایط، برای نوآوری و ارائه خدمات بهتر آزادی و اختیار نداریم.

فلش فوروارد تا اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که روی سخت‌افزار XR کار کرده و گوگل، این نرم‌افزار را مدیریت می‌کند. در ماه ژوئن، Business Insider  گزارش داد که به عنوان سیستم عامل Android XR شناخته می‌شود. در حالی که سامسونگ اولین سازنده سخت‌افزاری خواهد بود که از اندروید XR استفاده می‌کند، گزارش‌ها نشان می‌دهند که گوگل آن را به سایر سازندگان نیز ارائه داده است. متا و ال‌جی نیز در روز چهارشنبه تایید کردند که یک همکاری استراتژیک با یکدیگر داشته‌اند. این همکاری، شامل توسعه نسل بعدی دستگاه xr است. استراتژی‌های XR گوگل و متا نیز شاید به طور قابل توجهی مشابه باشند.

گوگل می‌تواند Play Store را به Android XR آورده و میلیون‌ها برنامه را ارائه دهد. تلفن اندرویدی می‌تواند رمز‌های عبور کروم، نشانک‌ها و داده‌های برنامه گوگل مانند بخش photos را یکپارچه‌سازی کند. اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، قبلاً گفته بود که از گوگل خواسته است تا پلی استور را به متا کوئست اضافه کند. اما گوگل به این درخواست پاسخ منفی داده است. امروز طی پستی در منبع خبری ایکس گفته شد که گوگل می‌تواند درآمد فروشگاه را برای خودش حفظ کند.

از یک طرف، همکاری گوگل و متا برای ساختن پلتفرم XR می‌تواند اتفاق مهمی باشد. اما از سمت دیگر، مشخص نیست که این مشارکت چگونه پیش خواهد رفت و شرکت‌ها چه تصمیماتی را می‌گیرند. گزارش‌ها حاکی از این است که پیشنهاد گوگل، مشارکت متا در زمینه توسعه  Android XRبود. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل حرف آخر را درباره سیستم عامل می‌زند. این موضوع قابل درک است که چرا متا نمی‌خواهد به گوگل وابسته باشد. در واقع، به دلایل تجاری، این شرکت نمی‌خواهد وابستگی به گوگل داشته باشد. به علاوه، سابقه گوگل در xr نیز علت این تصمیم توسط شرکت متا است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.