تالار مقالات بروز تکنولوژی

شرکت اپل، برنامه‌های تحت وب آیفون را در اتحادیه اروپا غیر فعال می‌کند

اپل برنامه‌های وب آیفون را در اتحادیه اروپا غیرفعال می‌کند و می‌گوید پیروی از قوانین بسیار سخت است. اپل می‌گوید نمی‌تواند برنامه‌های وب صفحه اصلی را با موتور‌های مرورگر شخص ثالث ایمن کند. شرکت اَپل خاطر نشان کرد که نمی‌تواند برنامه‌های وب را با موتور‌های مرورگر شخص ثالث ایمن‌سازی کند. شرکت اپل با انتشار iOS 17.4امکان نصب برنامه‌های وب را از آیفون و آی پد در اروپا حذف می‌کند. طبق اطلاعات این شرکت، ارائه این ویژگی به دلیل قانونی سخت و پیچیده است. اپل این وظیفه را دارد تا تاریخ ۶ مارس از این قانون پیروی کند. مجوز دادن به برنامه‌ها باعث می‌شود که اپل قوانین را نقض کند.

اپل به این سؤال که چرا کاربران در اتحادیه اروپا نمی‌توانند از برنامه‌های تحت وب آیفون استفاده کنند، اینگونه پاسخ داد: “در نظر گرفتن پیچیده امنیتی و حریم خصوصی مرتبط با برنامه‌های وب با استفاده از موتور‌های مرورگر جایگزین، نیازمند یک قابلیت جدید است که در حال حاضر در iOS وجود ندارد. همچنان، اضافه کردن نشانک‌های وب‌سایت به صفحه‌های اصلی آیفون و آی‌پد امکان‌پذیر است بود؛ اما این نشانک‌ها کاربر را به جای برنامه وب جداگانه به سمت مرورگر وب هدایت می‌کنند. اخیراً، این تغییر در نسخه‌های بتا iOS 17.4 اِعمال شده است.

طبق ادعا‌های اپل، برنامه‌های مخرب می‌توانند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند. در واقع، این برنامه‌های مخرب، امکان دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین و… را فراهم می‌کنند. به منظور حل این مشکل امنیتی، شرکت اپل باید از فناوری جدیدی استفاده کند که به علت الزامات قانونی قابل اجرا نیست. شرکت اپل گفته است که کاربران اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت مستقیم از صفحه اصلی یا هوم به سایت‌ها دسترسی داشته باشند. طبق قوانین، شرکت مجبور شد که این ویژگی را در اتحادیه اروپا برای گوشی‌های آیفون حذف کند.”

انتخاب مرورگر؛ الزامات امنیتی

تغییرات مربوط به مرورگر بعد از نصب نسخه جدید iOS برای کاربران اتحادیه اروپا آشکار می‌شود. هنگامی که کاربران در اتحادیه اروپا برای اولین بار مرورگر سافاری را در  iOS 17.4 باز می‌کنند، از آن‌ها درخواست انتخاب مرورگر پیش فرض می‌شود. شرکت اپل اعلام کرد که باید برای الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از موتور‌های مرورگر جایگزین آماده شود؛ چون موتور‌های مرورگر و داده‌های حساس کاربران در معرض حملات مخرب قرار می‌گیرند. به منظور کمک به حفظ امنیت کاربران، شرکت اپل فقط بعد از رعایت معیار‌های خاص و متعهد شدن به برخی از الزامات حفظ حریم خصوصی و امنیتی به توسعه‌دهندگان اجازه پیاده‌سازی موتور‌های مرورگر جایگزین را می‌دهد. اپل هنوز هم در بحث اپ استورهای شخص ثالث کوتاه نیامده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.