تالار مقالات بروز تکنولوژی

شرکت گرامرلی، ۲۳۰ نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

شرکت گرامرلی، در این هفته حدود ۲۳۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد. طبق گفته این شرکت، اخراج کارکنان با هدف تمرکز بر روی ارائه خدمات بهتر مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. روی چاودوری، مدیرعامل Grammarly در یادداشتی خطاب به پرسنل گفته است که “برای اخذ این تصمیم، طراحی سازمانی و مهارت‌های تیم‌مان را مورد بررسی قرار داده ایم” از آنجایی که تمرکز ما، روی ارتقاء هوش مصنوعی است، به مهارت‌های بیشتری احتیاج داریم. همچنین، باید شرکت خود را به منظور ارائه خدماتی بهتر آماده کنیم و این به معنی بازسازی ساختار کمپانی و عملکرد تیم‌ها است.

روی چاودری در ادامه گفته است که اخراج کارکنان با هدف کاهش هزینه‌ها صورت نمی‌گیرد. وی خاطر نشان کرد که این شرکت دارای موقعیت مالی مناسبی است. کارکنان این شرکت، حقوق کافی به همراه بیمه درمانی دریافت خواهند کرد. در این یادداشت بیان شده که شرکت گرامرلی، تعداد اعضای تیم خود را از ۲۰۰ به ۱۰۰۰ نفر طی ۵ سال قبل افزایش داده است. در آن بازه زمانی، شرکت شاهد تغییراتی مانند ظهور تکنولوژی پیشرفته­تر هوش مصنوعی بوده است. روی چاودری می‌گوید که این تغییرات، شرکت را به چالش کشیده تا عملکرد استراتژیک‌تری داشته باشد.

روی چاودری خاطر نشان کرد که گرامرلی به فرصت‌های بزرگی دست پیدا خواهد کرد. هوش مصنوعی می‌تواند یک شرکت را به سمت ارتقاء و پیشرفت حرکت دهد و گرامرلی، نقش مهمی را در ایجاد این تغییر ایفا می‌کند. گرامرلی به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری، کارکنان زیادی را اخراج کرده است. بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری از قبیل گوگل، مایکروسافت، اسنپ‌چت، ‌ای‌بی، پی‌پال، داکوسایگن، اوکتا، دیسکورد، توییچ و دولینگو در طی دو هفته قبل، تعداد قابل توجهی از کارکنان خود را اخراج کرده‌اند. در ماه نوامبر سال 2021، شرکت گرامری توانست که 200 میلیون دلار سرمایه را جذب کند. روی چاودری به TechCrunch گفته است که شرکت قصد استفاده از این بودجه، جهت ادامه سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی را دارد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.