تالار مقالات بروز تکنولوژی

مدیر عامل OpenAI به دنبال تریلیون‌ها بودجه برای تقویت ساخت تراشه است

سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI از طرحی با هدف پیشرفت قابل توجه فناوری تراشه رونمایی کرده است. برنامه‌های آلتمن بسیار جاه‌طلبانه هستند و برای اجرایی کردن آن‌ها بودجه‌ای به اندازه ۷ تریلیون دلار نیاز است. بحث‌هایی در زمینه تضمین روند سرمایه‌گذاری از سمت دولت امارات متحده عربی در حال جریان است.

استراتژی اصلی آلتمن، تأسیس کارخانه‌هایی بود که در زمینه تولید تراشه فعالیت می‌کنند. آلتمن به این موضوع پرداخته است که مانعی در زمینه رشد openAI وجود دارد. در واقع، با کاهش میزان تراشه‌های دارای هوش مصنوعی مواجه هستیم. به همین خاطر، سام آلتمن قصد دارد که هوش مصنوعی را ارتقاء دهد و در زمینه ساخت تراشه پیشرفت کند.

افراد مهمی در این گفتگو مشارکت داشته‌اند که شامل مقامات ارشد امارات متحده عربی، مدیران اجرایی TSMC، وزیر بازرگانی ایالات متحده و مدیر عامل سافت بانک هستند. در این جلسات، روی دیدگاه آلتمن در زمینه تلاش برای ساخت تراشه تأکید شده است.

شرکت‌هایی مانند TSMC و NVIDIA در زمینه ساخت تراشه فعالیت دارند. باوجود تلاش‌های کشور‌های مختلف برای تقویت تولید محصولات نیمه هادی، این شرکت‌های مهم نقش بسزایی در زنجیره تأمین جهانی دارند.
OpenAI  به صورت کلی توسط مایکروسافت حمایت می‌شود؛ اما درباره اینکه در زمینه تولید تراشه نیز توسط این کمپانی حمایت مالی می‌شود، اخباری منتشر نشده است.

سابقه آلتمن به عنوان فردی مهم در زمینه هوش مصنوعی باعث می‌شود که ابتکاراتش مورد استقبال قرار بگیرد. هر چند، وی در زمینه کاری خود با چالش‌هایی مواجه شده است. آلتمن در ماه نوامبر از استارتاپی که تأسیس کرده بود، کنار گذاشته شد. اما بعد از اعتراض سرمایه‌گذاران و کارکنان، وی دوباره فعالیت خود را شروع کرد.

آلتمن برای جذب سرمایه بسیار جاه طلب است. وی به دنبال جذب ۵ الی ۷ تریلیون دلار سرمایه برای تقویت پروسه ساخت تراشه است. سرمایه‌گذاران قبلاً سودآوری OpenAI را بیش از ۸۰ میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند که نشان دهنده پتانسیل این شرکت برای بازدهی بهتر است.

ابتکار آلتمن مورد توجه و استقبال سرمایه‌گذاران و سازندگان تراشه قرار گرفت. این نهاد‌ها از شرکت OpenAI برای ساخت و تولید تراشه حمایت مالی می‌کنند. در واقع، بخش قابل توجهی از نیاز مالی شرکت را تأمین می‌کنند. مشارکت نهاد‌ها با یکدیگر می‌تواند زمینه تحول تکنولوژی هوش مصنوعی را فراهم کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.