تالار مقالات بروز تکنولوژی

پرتاب استارلینک در هند با موانعی مواجه شده است

شبکه ماهواره‌ای استارلینک برای ارائه اینترنت با پهنای باند سریع به کاربران به فضا پرتاب می‌شود. ایلان ماسک بیان کرده است که با وجود مخالفت‌های دولت کشور هندوستان در زمینه ارائه خدمات ماهواره‌ای، این شرکت مجوز‌های مربوطه را دریافت خواهد کرد. شبکه ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک قصد دارد در سال 2024 در هند پرتاب شود. شبکه ماهواره‌ای استارلینک ممکن است به دلیل مشکل در دریافت مجوز با تاخیر مواجه شود. در نتیجه، به دلیل این محدودیت ها از ورود به موقع Starlink به هند جلوگیری می‌شود.

موضوع اصلی که باعث تأخیر در پرتاب ماهواره می‌شود، الزام دولت هند برای افشای کامل جزئیات مالکیت است. روزنامه هندی اکونومیک تایمز گزارش داد که استارلینک قوانین حریم خصوصی ایالات متحده را در نظر گرفته است که به اشتراک‌گذاری اطلاعات مالکیت شرکت اسپیس ایکس را محدود می‌کند.

هند در سال گذشته هنگام تمدید مجوز با چالشی روبرو شد. کشف سهامدارانی از پاکستان، بنگلادش و هنگ کنگ، هرچند کمتر از یک درصد از سهم شرکت را در اختیار داشتند، باعث شد که هند تصمیم به دریافت تاییدیه دولت را بگیرد. این اتفاق منجر به این شد که وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی کشور (DPIIT) سیاست سرمایه گذاری مستقیم را در سال 2020 اصلاح کند. در حال حاضر، گفتگوها در این زمینه صورت می گیرد که آیا دولت هند، برنامه استارلینک را در نظر بگیرد یا خیر؟ همین موضوع می‌تواند باعث بروز تأخیر‌های احتمالی در روند پرتاب ماهواره در هند شود.

این انتظار میرفت که تا پایان ژانویه 2024، استارلینک تاییدیه دریافت کند. اما در روند دریافت مجوز، محدودیت هایی رخ داده است. برای پیروی از مقررات هند، استارلینک به دپارتمان ارتباطات هند (DoT) اطمینان داده است که هیچ یک از سهامداران از کشورهایی نخواهند بود که با هند دارای مرز زمینی هستند. این موضوع قبلاً در طول دوره درخواست مجوز Verizon باعث نگرانی دولت هند شده بود.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.