تالار مقالات بروز تکنولوژی

وکلا به دنبال سهام تسلا هستند

وکلا، خواهان سهام تسلا به ارزش نزدیک به ۶ میلیارد دلار هستند. ماسک از این موضوع خوشحال به نظر نمی‌رسد. وکلای یکی از سهامداران تسلا با موفقیت ۵۶ میلیارد دلاری را به شرکت برگرداندند. در حال حاضر، وکلا از قاضی درخواست دریافت حدود ۱۱ درصد از سهام تسلا به ارزش حدوداً ۶ میلیارد دلار برای حق الوکاله را دارند.

وکلای یکی از سهامداران تسلا با در دادگاه دلاور گفته است که ایلان ماسک سزاوار دریافت غرامت 56 میلیارد دلاری نیست. وکلاً به قاضی گفته‌اند که قسمتی از این غرامت باید به عنوان حق الوکاله به آن‌ها تعلق بگیرد. وکلای دادگستری در جلسه دادگاه روز جمعه گفته‌اند که حق الزحمه کار حقوقی آن‌ها حدود ۱۱ درصد از مبلغ از سهام فعلی است. این مبلغ بر اساس قیمت فعلی سهام شرکت به ارزش 64. 202 دلار به ازای هر سهم مشخص می‌شود. تسلا و ماسک می‌توانند درخواست تجدیدنظر داشته باشند.

طبق گزارش منبع خبری، وکلای شاکی معمولاً یک سوم مبلغ را دریافت می‌کنند. وکلای دادگستری در پرونده خود استدلال کردند که آن‌ها ۳۳ درصد از سود را نیز درخواست نکرده‌اند. هزینه‌ای به وکلا پرداخت نشده است و آن‌ها گفته‌اند که هزینه‌ها را از حساب خودشان پرداخت کرده‌اند. ایلان ماسک از خواسته وکلا راضی نیست. وی در شامگاه جمعه در منبع خبری ایکس نوشت که وکلا به جزء آسیب رساندن به تسلا کاری انجام نداده و درخواست دریافت ۶ میلیارد دلار را دارند.

در سال ۲۰۱۸، ریچارد تورنتتا، سهامدار قبلی تسلا، از شرکت خودرو‌های برقی شکایت کرد. با این استدلال که مدیر عامل تسلا از روابط نزدیک با اعضاء هیئت مدیره جهت دریافت غرامت استفاده کرده و در نتیجه، شرکت آن را نقض کرده است. مک کورمیک در ژانویه با تورنتتا به توافق رسید و درخواست لغو مبلغ پرداختی به ماسک را داشت. این تصمیم، ایلان ماسک را عصبانی کرد. وی بعداً در منبع خبری ایکس اعلام کرد که هرگز نباید شرکت خود را در ایالت دلاور ثبت می‌کرد.

وکلای تورنتتا، از جمله گرگ وارالو، وکیل ارشد برنشتاین لیتوویتز برگر و گروسمن، در پرونده دادگاه جمعه نوشتند که تیم وی از ما عصبانی است. شرکت‌های Andrews & Springer و Friedman Oster & Tejtel نیز بخشی از تیم شاکی بودند. وکلا در روز پرداخت متوجه شدند که مبلغ حق الوکاله به حساب آن‌ها واریز نشد. وکلاً خاطر نشان کردند که علت افزایش حق الوکاله این است که مبلغ زیادی به شرکت تعلق می‌گیرد. ماسک بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر در خارج از ساعت کاری ارسال نکرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.