تالار مقالات بروز تکنولوژی

معرفی Servco؛ هرآنچه که باید در مورد Servco بدانید

دسترسی به اینترنت آنقدر اهمیت پیدا کرده است که بازار خدمات آن هر روز بزرگ‌تر می‌شود و رقابت در آن بیشتر. شرکت‌های مختلفی در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات اینترنت پرسرعت در کشورمان فعال هستند که هر کدام طیف متفاوتی از خدمات را ارائه می‌دهند. این شرکت‌های گوناگون هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و روش ارائه خدماتشان هم متفاوت است. در این میان شاید اسم مجوز Servco به گوشتان خورده باشد.

در این مطلب از بلاگ تک نت قصد داریم به معرفی Servco بپردازیم و معنای این مجوز را که در تبلیغات بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت می‌بینیم، توضیح دهیم. اگر برای شما هم سؤال است که مجوز Servco چیست و چه تفاوتی با FCP دارد، این مطلب مفید خواهد بود. ابتدا به طور مختصر درباره‌ی انواع مجوزهای ارائه‌دهنده اینترنت صحبت خواهیم کرد و پس از آن به صورت کامل Servco را توضیح خواهیم داد. در پایان یکی از بهترین شرکت‌های سروکو ایران را معرفی خواهیم کرد.

انواع مجوزهای ارائه خدمات شبکه و اینترنت همراه

به طور کلی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت، به دو دسته تقسیم می‌شوند. این دو دسته عبارت‌اند از:

  • سرویس‌های ارتباط همراه
  • سرویس‌های ارتباط ثابت

مجوزهای مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ارتباطی همراه به دو دسته‌ی MNO و MVNO تقسیم می‌شود که اولی برای اوپراتورهای حقیقی و دومی برای اوپراتورهای مجازی تلفن همراه است. در مورد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی ثابت، این مجوزها به ۳ دسته تقسیم می‌شوند.

مجوزهای مربوط به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت به ترتیب گستردگی مجوز و حجم کاری که می‌توانند به انجام برسانند، به ترتیب با نام‌های FCP،Servco  و FWA شناخته می‌شود. این مجوزها همگی برای شرکت‌هایی صادر می‌شوند که قرار است خدمات اینترنت پرسرعت را به صورت ثابت به کاربران و مشترکین خود ارائه کنند. در ادامه به توضیح Servco و FCP می‌پردازیم.

FCP چیست؟

مجوز FCP در واقع به شرکت‌هایی اعطا می‌شود که پیش از این مجوزهای PAP، ISDP و PSTN را داشته‌اند. FCP که مخفف Fixed Communication Provider است، به معنای مجوز ارائه سرویس‌های ارتباطی بر بستر شبکه است. این خدمات می‌توانند شامل اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه‌ی ملی اطلاعات، توزیع و فروش پهنای باند، خدمات تلفن ثابت، تلفن مبتنی بر IP یا VoIP، خدمات فیبر نوری و غیره باشد.

سروکو چیست؟

Servco که بخش اول آن از Service گرفته شده، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که خدمات (سرویس) را مبتنی بر شبکه زیرساخت شرکت‌های دیگر به کاربران ارائه می‌دهند. درواقع شرکت‌های سروکو توزیع کننده اینترنت به مصرف کننده‌ی نهایی هستند. شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با مجوز Servco نمی‌توانند شبکه‌ی ارتباطی خاص خود را ایجاد کرده یا گسترش دهند و برای ارائه خدمات وابسته به شبکه‌ی زیرساخت شرکت‌های FCP هستند.

ارائه دهنده اینترنت با مجوز Servco

تفاوت FCP و Servco در چیست؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات با مجوز FCP امکان ایجاد زیرساخت و توسعه‌ی شبکه را برای گسترش خدمات خود دارند. این درحالی است که شرکت‌های Servco ملزم به استفاده از شبکه و زیرساخت موجود شرکت‌ها برای ارائه اینترنت به مصرف‌کنندگان نهایی هستند.

یک شرکت Servco امکان ایجاد و گسترش زیرساخت شبکه مخصوص به خود را ندارد و به همین دلیل با قرارداد بستن با بهترین FCPها، از مزیت شبکه‌ی گسترده و زیرساخت‌های با کیفیت آن شرکت‌ها بیشترین استفاده را می‌کند. البته این مسئله Servcoها را آنچنان محدود نکرده است، چون بسیار از FCPها شبکه زیرساخت خود را تحت قراردادهایی با سروکوها به اشتراک می‌گذارند که به شرکت واسطه، امکان استفاده حداکثری از منابع را می‌دهد.

بهترین ارائه‌دهنده Servco در ایران

شرکت‌های متعددی با مجوز Servco در ایران مشغول به فعالیت هستند که یکی از برترین این شرکت‌ها، تک نت است. شرکت حسابگر پرداز غرب با مجوز Servco از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تحت برند تک نت، انواع سرویس‌های مبتنی بر اینترنت را برای کاربران خانگی و سازمانی عرضه می‌کند. خدمات تک نت در بخش کاربران خانگی در ۳ حوزه‌ی اینترنت پرسرعت TDLTE  و ADSL2+ و اینترنت برج‌ها و منازل مسکونی بوده که با تکیه بر زیرساخت گسترده و قدرتمند، با کیفیت عالی به مشترکین ارائه می‌شود.

تک نت در بخش سازمانی هم راهکارهای متعددی را به کاربران ارائه می‌کند که عبارت‌اند از:

  • پهنای باند اختصاصی تک نت: اینترنت وایرلس تک نت، راهکار برتر ارائه اینترنت پرسرعت بدون محدودیت و با پهنای باند اختصاصی است که دسترسی با کیفیت و پایدار کسب‌وکارها و سازمان‌ها به اینترنت را تضمین می‌کند.
  • سرویس VoIP تکفون: راهکار جامع تلفن سازمانی تک نت است که تمام ابعاد و زیرساخت‌ها مورد نیاز برای راه‌اندازی تلفن اینترنتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • سرور اختصاصی: راهکار برتر ارائه خدمات محاسباتی به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای رشد و گسترش بیشتر و آسان‌تر
  • سرور مجازی: راهکار به‌صرفه سازمانی برای بهره‌مندی از قدرت سرور مجازی بدون هزینه‌های گزاف
  • خدمات VPLS تک نت: ارتباط دائم و مؤثر بین دفاتر، شعب و کارکنان دورکار یک سازمان برای بهره‌وری بیشتر

تمام راهکارهای سازمانی تک نت با پلن‌های منعطف و مقیاس‌پذیر به کاربران عرضه می‌شود که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آن‌ها را از پیچیدگی‌های ناشی از گسترش کار رها می‌کند. هر زمان که کسب‌وکار بخواد گستره‌ی کار خود را بزرگ‌تر یا حتی کوچک‌تر کند، با توجه به مقیاس‌پذیری بالای راهکارهای تک نت، این اتفاق بدون هزینه‌ی سربار و در سریع‌تر زمان ممکن خواهد افتاد. با این امتیاز صاحبان کسب‌وکار می‌توانند روی اهداف تجاری خود تمرکز کرده و نگران هزینه‌های توسعه سیستم‌های ارتباطی نباشند.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت در مورد انواع مجوزهای مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی صحبت کردیم. ابتدا دو دسته‌ی کلی این مجوزها را معرفی کردیم و پس از آن به سراغ انواع مجوزهای ارتباطات ثابت رفته و آن‌ها را بررسی کردیم. تک نت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شرکت‌های دارنده مجوز Servco در ایران، همواره بر بهبود کیفیت خدمات خود تأکید می‌کند و هر روز بیشتر از قبل به بهبود تجربه‌ی مشتری و کیفیت خدمات، چه در بخش خانگی، چه در بخش سازمانی، می‌پردازد.

اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار هستید، فرقی نمی‌کند کوچ یا بزرگ، نوپا یا قدیمی، می‌توانید برای دریافت خدمات ارتباطی خود از راهکارهای منعطف و مقیاس‌پذیر سازمانی تک نت استفاده کنید تا روند کسب‌وکار شما بدون وقفه ادامه پیدا کند. اگر کاربر خانگی هستید و به اینترنت با کیفیت بیشتری نیاز دارید، می‌توانید خدمات خانگی تک نت را امتحان کنید. بهترین اینترنت ایران برای کاربران خانگی با بالاترین کیفیت و سرعت عالی، دسترسی دائمی شما به شبکه‌ی جهانی اینترنت را تضمین می‌کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
1 Comment
  1. صدرا کاشانی says

    الان سروکو یعنی شرکتی که از FCP اینترنت رو میگیره و میده به ملت! بعد چجوری میشه قیمت اینترنت Servco از خود FCP ارزونتر درمیاد!

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.