تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین اینترنت ایران از نظر کاربران

پیدا کردن بهترین‌ها مخصوصا هنگامی که قرار است هزینه‌ای بابتشان پرداخت شود، لازم و ضروری است. زمانی که قرار است سرویس اینترنت جدیدی خریداری کنید، واجب است تا از همه‌ی ابزارها کمک بگیرید. یکی از چیزهایی که در این مسیر می‌تواند به شما کمک کند، رتبه بندی بهترین اینترنت ایران از نظر کاربران است. در واقع منظور ما پلتفرم‌هایی هستند که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا رتبه‌بندی اینترنت را بر اساس نظرات کاربران مشاهده کنید.

در این پست از بلاگ تک نت به سراغ معرفی یکی از پلتفرم‌هایی که امکان دسترسی به آمار و اطلاعات عملکرد اوپراتورهای ارائه دهنده‌ی اینترنت را می‌دهد، رفته‌ایم. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید ببینید در هر شهر و منطقه، بهترین اینترنت ایران از نظر کاربران کدام است. اگر شما هم قصد دارید یک سرویس اینترنت پرسرعت جدید تهیه کنید و یا سرویس قبلی خود را ارتقاء دهید، دست نگه دارید. ابتدا این مطلب را بخوانید و پس از آن با چشمان باز و البته ذهنی آگاه‌تر نسبت به انتخاب بهترین اینترنت ایران از نظر کاربران اقدام کنید.

بهترین اینترنت ایران چه معنایی دارد؟

اجازه دهید پیش از هرچیز نگاهی به تعریف بهترین اینترنت ایران داشته باشیم. در واقع با روشن کردن موضع خود در برابر بهترین اینترنت ایران، می‌دانیم که دقیقا درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنیم و این باعث جلوگیری از پیش آمدن سوء تفاهم خواهد شد. وقتی از بهترین اینترنت ایران صحبت می‌کنیم، منظورمان اینترنت خانگی و برای کاربران خانگی است. پس اولین معیاری که در این انتخاب داریم، امکان ارائه سرویس مورد نظر برای کاربران خانگی است.

دومین معیاری که در انتخاب بهترین اینترنت ایران تأثیرگذار است، فناوری آن است. در واقع باید دید که امکان ارائه بی سیم یا سیمی آن چگونه است؟ چقدر به زیرساخت از طرف شرکت ارائه دهنده و چقدر از طرف مشتری نیاز دارد. سومین معیار که اهمیتش به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، کیفیت خدمات در هر نقطه‌ی جغرافیایی است.

بارها و بارها پیش آمده که گوشی تلفن همراه شما در یک نقطه بهترین آنتن‌دهی را دارد و در نقطه‌ای دیگر وضعیت آنتن‌دهی به‌شدت افت می‌کند. این مسئله در مورد اینترنت ADSL هم که به ظاهر کم‌تر درگیر جبر جغرافیا است، پیش می‌آید. کافی است که از مرکز مخابراتی دور شوید و یا حتی یه اختلال در سیم کشی داخلی ساختمان شما وجود داشته باشد. در این صورت کیفیت اینترنت ADSL هم به‌شدت افت خواهد کرد. افت سرعت اینترنت TD-LTE هم ممکن است اتفاق بیفتد که آن هم تا حد زیادی به عوامل جغرافیایی و در این مورد خاص به عوامل جمعیتی بستگی دارد.

ابزارها و معیارهای تشخیص اینترنت خوب در ایران

با در نظر گرفتن مواردی که در بخش قبلی گفته شد، باید به دنبال راه‌حلی باشیم تا بتوان به راحتی، بهترین اینترنت ایران را پیدا کرد. با چرخی در اینترنت و جستجوی دقیق‌تر با یک ابزار که به صورت اختصاصی برای پیدا کردن بهترین اینترنت ایران از نظر کاربران ساخته شده، مواجه شدیم. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این ابزار خواهیم داشت. اگر شما هم می‌خواهید برای پیدا کردن بهترین سرویس اینترنت در ایران با این ابزار آشنا شوید، همراه ما باشید.

نت سنج پلاس، ابزاری کارآمد برای یافتن بهترین اینترنت ایران

برای پاسخگویی به نیاز کاربران و ارائه مسیری راحت‌تر برای پیدا کردن بهترین اینترنت ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ سامانه‌ی نت سنج پلاس را راه‌اندازی کردند. این سامانه به‌طور رسمی عملکرد شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت پرسرعت خانگی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهترین ابزار برای سنجش اینترنت

با استفاده از نت سنج پلاس می‌توانید وضعیت و کیفیت خدمات اینترنت چندین اپراتور ثابت و همراه را مشاهده کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب سامانه‌ی نت سنج پلاس، امکان ثبت شکایت مردمی است که در این سامانه به صورت شفاف در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. نت سنج پلاس به شما امکان تست و بررسی اینترنت ۳ اپراتور همراه و ۱۷ شرکت ISP را می‌دهد.

نحوه‌ی کار با نت سنج پلاس

برای این که بتوانید از امکانات سایت نت سنج پلاس استفاده کنید و بهترین اینترنت ایران را با استفاده از داده‌های این وبسایت خریداری کنید، باید از طریق آدرس irداتnetsanjplus وارد وبسایت آن شوید. پس از ورود این ابزار از شما اجازه‌ی دسترسی به موقعیت دقیق مکانی شما را خواهد داشت که بهتر است این اجازه را به آن بدهید. البته بدون دادن این مجوز هم می‌توان از امکانات نت سنج پلاس استفاده کرد.

پس از مشخص کردن موقعیت جغرافیایی محلی که می‌خواهید وضعیت اینترنت را در آن بسنجید، از منوی سمت راست می‌توانید نوع اینترنتی که قرار است کیفیت آن بررسی شود را انتخاب کنید. در این منو شاهد ۳ گزینه‌ی اینترنت تلفن همراه، اینترنت پرسرعت ADSL و اینترنت بی‌سیم TD-LTE هستیم.

با انتخاب هرکدام از این ۳ گزینه، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات متناظر نمایش داده می‌شوند و می‌توان وضعیت و کیفیت خدمات ارائه شده توسط هرکدام رو مشاهده کرد. به عنوان مثال اگر روی اینترنت TD-LTE کلیک کنید، ۲ اوپراتور اصلی ارائه دهنده‌ی زیرساخت پوشش شبکه TD-LTE نمایش داده می‌شوند. سپس با انتخاب  هرکدام می‌توانید، کیفیت اینترنت ارائه شده توسط آن را مشاهده کرده و با شرکت دیگر مقایسه کنید.

نقاط ضعف سرویس نت سنج پلاس

سرویس نت سنج پلاس همان‌طور که دیدیم مزایای بسیار زیادی را می‌تواند به مشتریان اینترنت خانگی ارائه دهد که کاربرد و مزیت‌های آن را پررنگ کرده است. در کنار تمام مزیت‌هایی که نت سنج پلاس برای پیدا کردن بهترین اینترنت ایران دارد، معایب آن هم قابل چشم‌پوشی نیست.

اولین عیب سیستم نت سنج پلاس، نبود امکان بررسی کیفیت شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با مجوز سرو کو است. عیب دوم این سامانه نبود قیمت بسیاری از بسته‌های اولیه و تمدید مربوط به ISPهای مختلف است. برای عیب اول یک پیشنهاد عالی داریم و برای عیب دوم هم می‌توان به صورت جداگانه به وب‌سایت ارائه‌دهندگان مراجعه و قیمت بسته‌های اولیه و تمدیدشان را جویا شد.

بهترین بسته اینترنتی مناسب برای خرید

همان‌طور که گفتیم، سامانه‌ی نت سنج پلاس، نام و عنوان برخی از بسته‌های آغازین و بسته‌های مخصوص تمدید و شارژ ارائه‌دهندگان اینترنت را قرار داده است اما بیشتر این بسته‌های بدون تعرفه هستند. برای این که بتوانید بهترین بسته اینترنتی مناسب خرید را پیدا کنید، باید از وب‌سایت‌هایی که این مقایسه را قبلا انجام داده‌اند کمک بگیرید و یا به وب‌سایت هر ISP مراجعه کنید و بسته‌ی مورد نظرتان را به صورت دستی مقایسه کنید.

بهترین اینترنت سرو کو در ایران

تک نت به عنوان یکی از ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت با مجوز سرو کو در ایران، بهترین زیرساخت شبکه و بیشترین پوشش دهی در بین ارائه‌دهندگان سرو کو را دارد. در واقع اگر به دنبال بهترین اینترنت ایران هستید، پیشنهاد ما سرویس‌های به‌روز و با کیفیت تک نت است. تک نت اینترنت پرسرعت را از طریق بسترهای ADSL، TD-LTE و حتی P2P به کاربران خانگی و سازمان‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب از تک نت درباره بهترین اینترنت ایران از نگاه کاربران صحبت کردیم. برای این که بتوانیم از یک مرجع هم نظرات کاربران و هم سنجه‌های رسمی را ببینیم نیاز به یک پلتفرم داریم که همان نت سنج پلاس است. بنابراین نت سنج پلاس را معرفی و طرز کار با آن را بررسی کردیم. پس از معرفی نت سنج پلاس، بهترین اینترنت سرو کو ایران را هم معرفی کردیم. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

مقالاتی که شما دوست دارید
1 Comment
  1. فرهاد مؤذنی says

    بهترین اینترنت ایران رو معرفی کردن خیلی سخته. کیفیتا تو هر منطقه خیلی فرق داره.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.