تکفون و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در تلفن‌های اینترنتی و تجاری

هوش مصنوعی و تکنولوژی های یادگیری ماشین در همه جای زندگی ما حضور پیدا کرده‌اند، چه ما آن را درک کنیم یا نه. به راحتی می توان بسیاری از افراد را با وجود هوش مصنوعی در برخی مناطق شگفت زده کرد. در اینجا چگونگی ایجاد هوش مصنوعی در تلفن‌های تجاری (Voip)، از پاسخ صوتی تعاملی گرفته تا تکنیک‌های فروش را بررسی می‌کنیم.

تلفن تجاری مدرن

مزایای voip هنوز برای اکثر مردم آشکار نیست. بسیاری از مشاغل هنوز با خوشحالی به سیستم‌های سانترال قدیمی برای نیازهای ارتباطی خود متکی هستند. اما در حقیقت، شرکت‌هایی که از خدمات تلفن VoIP استفاده می‌کنند، از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی بهره زیادی می‌برند.

 

این تلفن دقیقا چطوری، کار می‌کند؟  برنامه های کاربردی این هوش مصنوعی برای چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟

 و به این فکر کنید که VoIP در واقع چیست؟

 

VoIP چیست؟

VoIP مخفف Voice over Internet Protocol است. این فناوری دقیقاً همان چیزی ست که به جای خطوط تلفن سنتی، تماس ها را از طریق اینترنت هدایت می کند.

در ابتدایی ترین حالت، VoIP (تلفن IP) سیگنال‌های صوتی را به بسته های دیجیتالی تبدیل می‌کند، سپس آن‌ها را به ارائه دهنده VoIP منتقل می‌دهد. در آنجا، آن‌ها به گیرنده تماس هدایت می‌شوند و دوباره به سیگنال های صوتی تبدیل می‌شوند.

VoIP، بیشتر از آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند در جرگه اپ‌های کاربردی قرار می‌گیرد. از تماس های WhatsApp و جلسات Zoom گرفته تا بلندگوهای هوشمند.

جالب است بدانید که اگر تا به حال از طریق اینترنت تماس گرفته اید، از فناوری VoIP استفاده کرده‌اید.

با این حال، تلفن VoIP تجاری در سطح متفاوتی قراردارد. ده ها سرویس VoIP تجاری وجود دارد که منحصراً بر رفع نیازهای ارتباطی شرکت‌ها تمرکز دارند. همه آن‌ها در رقابت سختی برای جلب نظر مشتریان با ارائه عملکرد و کارآیی بالا هستند.

اینجاست که هوش مصنوعی وارد می‌شود.

 

پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی مکالمه

تا مدت‌ها، رایانه‌ها نمی‌توانستند زبان انسان را درک کنند‌، نه گفتاری و نه نوشتاری.

نه اینکه مردم تلاش نکنند.

در اوایل دهه 1950، متخصصان کامپیوتر سعی کردند از ماشین‌ها برای درک و ترجمه متون استفاده کنند. اینها تلاش‌هایی در طول جنگ سرد بود. متأسفانه‌، فناوری آن زمان فقط به رویکردهای ساده اجازه می‌دهد. قابل ذکر است که آنها اغلب به پردازش کلمه به کلمه محدود می شدند.

 

پست صوتی و کل مکالمات

رونویسی به معنای تبدیل گفتار به متن است. این یکی از ساده ترین برنامه های پردازش صدا در سیستم های VoIP است.

کاربران در وقت خود صرفه جویی می کنند. یک بار، پس از بازگشت از تعطیلات یا سفر کاری ، آنها ممکن است یک ساعت را به گوش دادن مطالب عقب افتاده در دستگاه های پاسخگویی خود اختصاص داده باشند. امروزه، آنها می توانند به سرعت همه چیز را در صندوق ورودی خود مشاهده کرده، اولویت بندی کرده و سایر پیام ها را دور بریزند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند کل مکالمات را رونویسی کرده و در یک مرجع ذخیره کند. گزارش الکترونیکی و غیر چاپی می تواند در صورت بروز اختلاف یا پیگیری همه مشتریان، بسیار مفید باشد.

همچنین داده ها می توانند از CRM به ویژگی های VoIP متصل شوند. برای شخصی سازی روان و واقعی، آنها می توانند جزئیات لازم را ارائه دهند.

 

مدیریت دستیار هوشمند

به کمک هوش مصنوعی می‌توان از مکالمات گزارش گیری شده گذشته استفاده کرد. برخی از اپ تا آنجا پیش می روند که آموزش فروش را در زمان واقعی ارائه می دهند.

رابط های هوش مصنوعی می توانند تماس های بین مشتریان و نمایندگان شرکت را گزارش گیری و تحلیل کنند.

سوابق خریدها؟ تاریخ آخرین تماس مشتری؟ شماره سریال دستگاهی که مشتری با آن مشکل داشته است؟

همگی اطلاعات قابل گزارش گیری هستند.

اساساً هر کاربر این سرویس یک دستیار شخصی دارد که اطلاعات مهمی را حتی قبل از اینکه بخواهند به آنها می دهد. اطلاعات خاص ارائه شده می تواند تعامل با تماس گیرندگان را بسیار روان و موثرتر کند. به نوبه خود، این کار رضایت را در دو طرف خط افزایش می دهد.

 

یادداشت برداری از تماس‌ها تا برنامه ریزی برای پیگیری

هوش مصنوعی می تواند تماس‌های نمایندگان شرکت را با بهترین عملکرد، از خدمات مشتری گرفته تا تیم فروش، تجزیه و تحلیل کند. با جستجوی الگوهایی که تماس گیرندگان پاسخ مثبت داده اند، می تواند پاسخ های خوبی را پیشنهاد دهد. اگر نماینده ای در مورد آنچه باید در حین مکالمه بگوید یا انجام دهد، از دست بدهد، هوش مصنوعی می تواند این واقعیت را تشخیص دهد. سپس برای ادامه منویی از عبارات و اقدامات آزمایش شده ارائه می کند.

به طور کلی، این دستیارهای مجازی هوشمند می توانند به عوامل انسانی قدرت ببخشند. با دادن ابزار به آن‌ها و افزایش عملکرد آن‌ها.

 

تجزیه و تحلیل

در نهایت، می‌توان گفت هوش مصنوعی می تواند ویژگی های تجزیه و تحلیل ارزشمندی را به سیستم های تلفن تجاری VoIP اضافه کند. این واقعاً تعجب آور نیست. این روزها تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد، از مدیریت پارکینگ اتومبیل گرفته تا تنظیم محتوای شخصی شده به صورت خودکار در وب سایت‌ها.

 

تک‌نت به شما این قدرت را می‌دهد تا صدای خود را به مشتریانتان برسانید.

اگر علاقمند به استفاده از دریافت مشاوره رایگان سرویس تکفون  هستید.

و یا در این زمینه به مشاوره نیاز دارید می توانید:

یا با شماره‌های ۱۵۴۳ و یا ۰۲۱۴۵۵۷۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا