تالار مقالات بروز تکنولوژی

خط تلفن اینترنتی چیست؟ |امکانات نرم افزار تلفن اینترنتی 2023

شاید شما هم تا کنون شنیده باشید که برخی از افراد از شرکت‌های مخابراتی سوال می‌کنند که تلفن VOIP چیست؟ تلفن اینترنتی که این روزها  مورد استقابل قرار گرفته است ، در گذشته چندان کاربردی نداشت. در واقع پس از این که تکنولوژی‌های نوین بر زندگی انسان‌ها غلبه کردند و انسان نیاز به ارتباطات راحت با دیگران را بیش از پیش حس کرد، این گونه از تلفن‌های ارتباطاتی نیز روی کار آمدند. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم بدانیم که تلفن‌های اینترنتی چه نوع تلفنی هستند، چه امکاناتی دارند و مزایای آن‌ها چیست. با ما در تک نت همراه باشید. 💥

تلفن اینترنتی یک شماره‌ی ثابت است که هیچ ‌گونه نیازی به اتصالات فیزیکی و سیم‌هایی که به شرکت‌های مخابراتی متصل می‌شوند، ندارد. این سیستم تلفنی جایگزینی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای تلفن‌های آنالوگی است که تنها با سیم به مخابرات متصل می‌شوند.

 

💡تلفن اینترنتی چه نوع تلفنی است؟

تلفن اینترنتی چیست

امروزه تلفن اینترنتی که نام‌های دیگری مثل نام سیپ فون و سیپ لاین هم دارد، نوعی تلفن تماما پیشرفته است که خدمات ویپ بر روی آن پیاده سازی شده است و با اینترنت کار می‌کند. به عبارت دیگر در پاسخ به سوال افرادی که می‌پرسند تلفن اینترنتی چیست، باید بگوییم که تلفن اینترنتی یک شماره‌ی ثابت است که هیچ ‌گونه نیازی به اتصالات فیزیکی و سیم‌هایی که به شرکت‌های مخابراتی متصل می‌شوند، ندارد. این سیستم تلفنی جایگزینی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای تلفن‌های آنالوگی است که تنها با سیم به مخابرات متصل می‌شوند.

💡آیا تلفن اینترنتی خدمات ویپ را در خود جای داده است؟

افرادی که با  مزایای ویپ  آشنایی کامل دارند، بر این امر واقف هستند که این خدمات همانند تلفن‌های اینترنتی بر بستر اینترنت فعال هستند. سیستم تلفنی اینترنتی فناوری‌های به کار گرفته شده در سیستم تلفنی ویپ را در بر گرفته است و با خطوط تلفن سنتی تفاوت‌های بارز و گاه بسیار کاربردی دارد. این سیستم‌های تلفنی قابلیت انتقال صدا آن هم با به کار گرفتن اینترنت را به تمام کاربران خود می‌دهد و از این جهت در جای جای جهان به کار گرفته می‌شود. در کشور ما هم چندین سالی است که خیلی از هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ این گونه از سیستم‌های تلفنی کم هزینه را به سیستم‌های تلفنی سنتی هزینه بردار، ترجیح می‌دهند.

💡ویژگی‌های تلفن اینترنتی چیست؟

زمانی که می‌خواهیم بدانیم که تلفن ثابت اینترنتی چیست، باید نگاهی هم به ویژگی‌هایی که این خطوط ارتباطی دارند، بیندازیم. برخی از این ویژگی‌ها به طور مختصر در ادامه شرح داده شده‌اند:

·         کاهش هزینه مکالمات:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که استفاده از تلفن‌های اینترنتی به کمک اینترنت فوق پرسرعت تک نت دارد این است که هزینه‌های مربوط به مکالمات شما کاهش پیدا می‌کنند. در واقع این همان هدفی است که خیلی از سازمان‌ها به دنبال آن هستند! شما برای این که از خطوط تلفنی سنتی استفاده کنید، باید مدام به شارژ کردن این خطوط بپردازید. چه بسا که انجام این کار دشواری‌ها و هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورد؛ اما همین که بدانید که تلفن اینترنتی چیست و سپس آن را به کار بگیرید، سبب کاهش این هزینه‌ها می‌شود و هیچ چیز بهتر از این نیست.

·         فعالسازی سریع:

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این تلفن‌ها دارند این است که سریعا فعال می‌شوند. چنین خطوطی به دلیل این که به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده‌اند، در مدت زمان کوتاه نصب شده، وصل می‌شوند و عمل می‌کنند.

·         عدم نیاز به سخت افزار:

شاید تصور کنید که سیستم تلفن اینترنتی به سخت افزارهای عظیم الجثه و گران قیمت نیاز دارد؛ اما در کمال تعجب باید بگوییم که چنین نیست. اگرچه این سیستم‌ها به نرم افزار تلفن اینترنتی نیازمند هستند اما به دلیل این که بر پایه ip طراحی شده‌اند، به سخت افزار نیازی ندارند. در این صورت در هزینه‌های راه اندازی هم صرفه جویی زیادی می‌شود.

·         نداشتن محدودیت‌های جغرافیایی:

دیگر تا کنون همه ما می‌دانیم که اینترنتی یک بستر جهانی است که هیچ گونه محدودیتی ندارد. یعنی در آن واحد افراد می‌توانند تا آن سوی جهان را ببینند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل، سیستم تلفن اینترنتی هم با استفاده از این ویژگی، محدودیت‌های مرزی را کنار گذاشته و امکان برقراری ارتباط با سرتاسر جهان را برای شما فراهم می‌آورد.

·         کیفیت صوت hd :

یکی از مشکلاتی که مشترکین تلفن‌های سنتی همواره با آن مواجه هستند، کیفیت پایین صوت است. این گونه از سیستم‌های تلفنی در صورت افزایش طول مسیر، نویز را نیز افزایش می‌دهند و کیفیت صدا را کمتر و کمتر می‌کنند. حال آن که افرادی که می‌دانند تلفن اینترنتی چیست، به این امر هم واقف هستند که کیفیت مکالمات در این گونه از تلفن‌ها روی صد است. یعنی این کیفیت بسیار زیاد است!

💡مزایای استفاده از تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی چیست

  • با در دست داشتن تلفن‌های اینترنتی شما می‌توانید به چند شماره‌ی مختلف به صورت همزمان تلفن بزنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این زمانی که ترافیک شبکه‌ها و خطوط تلفنی شما زیاد باشد، بسیار کارآمد است.
  • تلفن‌های اینترنتی به شما این قابلیت را می‌دهند که برای تماس‌هایتان در زمان های گوناگون، سناریوهای مختلفی را مد نظر بگیرید.
  • این تلفن‌ها به کاربران خود امکان به وجود آوردن کنفرانس‌های ویدویی و صوتی را می‌دهند. در عین حال که هماهنگی صدا و دیتا در آن‌ها بسیار زیاد است.
  • سرعت برقراری ارتباط با مقصد به کمک سیستم‌های تلفن اینترنتی بسیار زیاد است.
  • شما علاوه بر این که بر روی تلفن‌های ثابت می‌توانید این سیستم‌ها را نصب کنید، بر روی گوشی‌های همراه یا گوشی‌های رومیزی نیز می‌توانید از این امکانات بهره ببرید.
  • تلفن‌های اینترنتی خطوط مخابراتی را کاملا پشتیبانی می‌کنند. در واقع این تلفن‌ها خدمات مخابراتی را با هزینه‌ای کمتر از آن چه که فکرش را می‌کنید، به شما ارائه می‌نمایند.
  • این تلفن‌ها در هر مکان، هر زمان و بر روی هر سیستم نرم افزاری و سخت افزاری قابلیت پیاده سازی شدن را دارند.
  • نگهداری کردن از این تلفن‌ها بسیار آسان است.
  • این سیستم‌های تلفنی به استانداردهایی که خدمات ویپ برای کاربران در نظر گرفته‌اند، توجه ویژه‌ای دارند.
  • اینترنت تلفنی به کار گرفته شده در این سیستم‌ها معمولا اینترنتی پرسرعت است که مکالمات را بهبود می‌دهد.

💡امکانات تلفن اینترنتی چیست؟

حال که متوجه شدیم که خط تلفن اینترنتی چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد، باید با امکانات آن نیز آشنایی پیدا کنیم. خطوط تلفن اینترنتی اغلب خطوطی هستند که به نام فرد خریدار سند مالکیت می‌خورند و از سامانه‌های تلفن گویا هم برخوردار شده‌اند. این خطوط صندوق‌های صوتی و صندوق‌های دریافت یا ارسال فکس را هم در خود جای داده‌اند و امکان تماس دوطرفه همزمان را فراهم می‌کنند. بنابراین، انتخابی بسیار مناسب برای هلدینگ های بزرگ و بسیاری از ادارات و سازمان‌ها، به شمار می‌آیند.

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که این سیستم‌های تلفنی دارند، امکان برقراری تماس‌های خروجی است که در تمامی نقاط ایران اجرا می‌شود. یعنی تفاوتی ندارد که محل زندگی شما کجا است. در هر صورت می‌توانید از این خطوط تلفنی بهره ببرید. همچنین خوب است بدانید که این خطوط تلفنی، دارای قابلیت تنظیمات ویژه هستند و می‌توانند سناریوهای مختلف را هم به خوبی تعریف کرده و به اجرا بگذارند. پس چه انتخابی بهتر از این سیستم‌های تلفنی کم هزینه؟!

💡چرا کسب و کارهای نوپا باید سیستم تلفنی اینترنتی را انتخاب کنند؟

بسیاری از کسب و کارهای نوپایی که تعاملات برای آن‌ها اهمیت زیادی دارند، به دنبال این هستند که یک مرکز تلفن پیشرفته در محیط کاری راه اندازی کنند که این مرکز تلفنی پاسخگوی نیازهای ارتباطی آن‌ها باشد. اغلب این سیستم‌های کاری به سراغ تلفن ویپ و خدمات آن می‌روند؛ اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که راه اندازی خدمات ویپ به هزینه‌های زیادی جهت خریداری کردن خط سیپ ترانک، سخت افزار و حتی نصب سیستم ویپ نیاز دارد. در اینجا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا بدانید که تلفن اینترنتی چیست و سپس به جای ویپ، از آن استفاده کنید. در واقع بیشتر کسب و کارهای آنلاین با سیستم‌های تلفن اینترنتی توانایی این را خواهند داشت که با هزینه‌هایی نسبتا کم، نیازهای خود را به برقراری ارتباط با مشتریان یا شرکت خود، برطرف کنند.‌

💡افراد دورکار چگونه از سیستم‌های تلفن اینترنتی بهره می‌برند؟

نوبتی هم که باشد، نوبت به افراد دورکار می‌رسد. خیلی از افرادی که کسب و کار آنلاین و دورکاری را برگزیده‌اند، مدام نگران وضعیت اینترنت خود هستند چرا که اگر این اینترنت تضعیف شود، مکالمات و ارتباطات آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود. برای مثال شما محیطی را تصور کنید که چند فرد دورکار در آن مشغول به فعالیت هستند. در این شرایط اگر بخواهید این محیط را از نظر تماس‌های ورودی و خروجی سازماندهی کنید، مسلما با مشکل مواجه خواهید شد. در عین حال که به هزینه‌های زیادی هم نیاز دارید اما با خرید تلفن‌های اینترنتی این مشکلات به صورت کلی از بین می‌روند. به همین دلیل خیلی از شرکت‌های بزرگ و کوچکی که قدیمی یا نوپا هستند و نیروهای استخدام شده در آن‌ها فعالیت دورکاری دارند، از این سیستم‌های مرکزی استفاده می‌کنند.

💡خرید تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی چیست

تمامی افرادی که با تلفن اینترنتی چیست و کاربردهای این تلفن آشنا می‌شوند، در نهایت می‌خواهند این گونه از خطوط تلفنی را خریداری کنند. برای خرید تلفن‌های اینترنتی دیگر نیاز نیست که شما به مراکز مخابراتی مراجعه کنید و وقت خود را تلف کنید؛ بلکه می‌توانید در بستر اینترنت سفارش خرید خطوط تلفن اینترنتی را ثبت کنید و سپس در هر نقطه‌ای از کشور عزیزمان، خط تلفنی را که به نامتان سند خورده است را دریافت کنید. این خط که معمولا دارای سرشماره ۹ است، توسط اپراتورهای مخابراتی تنظیم شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به کمک تک نت که با اپراتورهای سرویس دهنده همکاری دارد، این خطوط را خریداری کرده و از امکانات فوق العاده آن‌ها نیز برخوردار شوید.

💡سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد تلفن اینترنتی چیست با شما صحبت کردیم. امروزه دیگر تلفن‌های سنتی و آنالوگ پاسخگوی نیاز هنگفت کاربران به خصوص شرکت‌های بزرگ تجاری نیستند و باید جایگزینی را برای خود انتخاب کنند. این جایگزین، همان تلفن اینترنتی است که چند سالی است به کاربران ارائه می‌شود و در کشور ما پوشش دهی قوی دارد. این سیستم‌های تلفنی دارای مزایا، امکانات و ویژگی‌های متعددی هستند و هم برای کسب و کارهای نوپا و هم برای کسب و کارهای قدیمی که نیروهای دورکار دارند، مناسب به شمار می‌آیند. شما عزیزان می‌توانید جهت ثبت سفارشات خود و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما در تماس باشید. 💥

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.