تالار مقالات بروز تکنولوژی

طراحی اتاق گیمینگ + انواع مودم گیمینگ که گیمرها باید بدانند

آیا به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌ای دارید؟  🧐آیا با اتاق‌ گیمینگ آشنا هستید؟  🧐 اتاق گیمینگ به اتاقی گفته می‌شود که شما می‌توانید در آن با استفاده از کامپیوتر، بهترین بازی‌های کامپیوتری را انجام دهید و از انجام آن‌ها، لذت ببرید.  به طور کلی اتاق گیم یک اتاق انحصاری است که فقط در آن افراد می‌توانند به بازی‌های کامپیوتری بپردازند. این بازی‌ها هم به صورت گروهی و هم به صورت تک نفره انجام می‌شود.

دکوراسیون اتاق گیمینگ

از آنجایی که افراد برای لذت بردن و کسب هیجان به این اتاق‌ها مراجعه می‌کنند، باید دکوراسیون اتاق گیمینگ به گونه‌ای باشد که راحتی کاربران را فراهم کند و سیستم‌های پیشرفته‌ای را در خود جای دهد. علاوه بر این، این اتاق باید فضا و نور کافی برای انجام بازی‌های کامپیوتری را داشته باشد چرا که نور ضعیف یا میزان نور زیاد می‌تواند به چشم کاربر آسیب‌های جدی وارد کند.

برای این که با وسایل و تجهیزات اتاق‌های گیمینگ آشنایی بیشتری پیدا کنید و از اینترنت پر سرعت برای انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود استفاده نمایید، با تک نت همراه باشید تا از پهنای باند اختصاصی اینترنت این اتاق گیم بهره‌مند شوید و از گذراندن اوقات فراغت خود در این اتاق، لذت کافی را ببرید.

درکنار تهیه تجهیزات لازم برای گیم باید بدانیدچه نوع اینترنتی بهترین اینترنت بازی انلاین است. برای اینکه در مورد ویژگی های اینترنت بازی بدانید مقاله پارامتر اینترنت گیمینگ را بخوانید

 💡نکات مهم در طراحی اتاق گیم

امروزه برای این که افراد بتوانند اتاق گیمینک مورد نظر خود را به شکلی مناسب برای بازی‌های کامپیوتری طراحی کنند، باید به برخی از نکاتی که در زیر مجموعه‌ی نکات طلایی طراحی اتاق گیم قرار می‌گیرند،توجه کنند.

اتاق گیمینگ

اولین نکته‌ی مهم در این زمینه این است  که بدانید متراژ اتاق مورد نظر شما چقدر است. همان طور که گفتیم، اتاق‌های مخصوص انجام بازی‌های کامپیوتری باید فضای آزاد زیادی داشته باشند تا این فضا بتواند بر روحیات گیمرها تاثیرگذار باشد. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که باید یک اتاق بزرگ را با ابعاد بزرگ برای این کار در نظر بگیرید.

نکته‌ی مهم دیگر در این زمینه، وجود عایق‌های صدا و پنل‌های صوتی در اتاق گیم می‌باشد.‌ همان طور که هر استودیو یا هر اتاق موسیقی‌ای نیاز به یک پنل صوتی دارد که بتواند از ورود و خروج صدای محیط جلوگیری کند، اتاق گیم نیز به پنلی نیاز دارد که از ورود صداهای خارجی به محیط جلوگیری کنند و حتی اجازه ندهند که صدای موجود در محیط نیز به بیرون از این اتاق برود. به خصوص اگر از میکروفون‌های مختلف برای افزایش صدا استفاده می‌کنید یا یک توییچ هستید، باید حتما از پنل‌ها و عایق‌های صوت در محیط استفاده نمایید.

نکته‌ی مهم دیگری که در طراحی اتاق گیمینگ باید مورد توجه قرار بگیرد، وجود نمایشگرهای متناسبی است که بتوانند با وضوح بالا، اطلاعات تصویری سیستم‌های کامپیوتری را به نمایش بگذارند. برای این که به طور کامل‌تر با سیستم‌ها و وسایل این اتاق آشنا شوید، در ادامه‌ی این مطلب با تک نت همراه باشید.

💡وسایل مورد نیاز برای طراحی اتاق گیم

اگر شما نیز یکی از گیمرهای مجموعه‌ی گیم نت‌ها هستید و می‌خواهید وسایل این اتاق‌های منحصربه‌فرد را تهیه کنید، بهتر است از انواع این وسایل و مشخصات کامل ان‌ها اطلاعات کافی پیدا کنید. این وسایل عبارتند از:

1.      میز و صندلی

اولین و مهم‌ترین تجهیزاتی که باید در اتاق‌های گیمینگ موجود باشند،میزها و صندلی‌های مخصوص گیم هستند. همه‌ی ما می‌دانیم که یک گیمر زمانی که شروع به بازی می‌کند، مدت زیادی را در حالت نشسته یا حالت ایستاده به سر می‌‌برد. این حالت‌ها نیز می‌توانند سبب خسته شدن گیمر شوند و یا حتی اعضای مختلف بدن او را دچار اختلال کنند. از این رو لازم است که میزها و صندلی‌هایی که این اتاق دارد، با توجه به استانداردهای موجود انتخاب شده باشند.

2.      ماینتور

 برای اینکه شما بتوانید بازی‌های کامپیوتری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید پردازشگرها و مانیتورهایی را تهیه کنید که از سخت افزارهای قدرتمندی برخوردار باشد.

در واقع یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین اجزایی که باید در هر اتاق گیمی موجود باشد، مانیتور و نمایشگرهای مربوط به آن هستند. دلیل اهمیت این وسیله این است که گیمرها باید ساعاتی را در مقابل این مانیتورها بازی کنند و اگر مانیتور مورد نظر کیفیت یا استاندارد لازم را نداشته باشد،نمی‌تواند انتظارات گیمر را برطرف کند.

3.       هدفون

  یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسیله‌های اتاق گیم، هدفون است. واضح است که افراد در اتاق‌های گیمینگ      برای رقیبان خود کری می‌خوانند و یا احتیاج دارند که صداهای موجود در محیط را به طور واضح بشنوند. از این رو، شما می‌توانید انواع هدفون‌ها از هدفون‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هدفون‌های پیشرفته‌ی کنترل کننده‌‌ی صدا را خریداری کنید و در این اتاق‌ها مورد استفاده قرار دهید.

البته در خرید هدفون به این نکته دقت داشته باشید که هدفون مورد نظر شما باید متناسب با نیاز کاربری شما باشد و قیمتی مناسب نیز داشته باشد. همچنین دقت داشته باشید که هدفون مورد نظر شما، پردازنده‌های سریعی داشته باشد و بتواند تمام اطلاعات را در سریعترین زمان ممکن منتقل کنند.

4.      لپ تاپ و کیس گیمینگ

از جمله ملزومات و وسایلی که در هر اتاق گیمی دیده می‌شود، کیس و لپتاپ می‌باشد. انواع گوناگونی از لپتاپ‌ها و کیس‌ها در ابعاد مختلف در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به فضای اتاق گیم و با توجه به نیاز خود و کاربران این اتاق، دست به خرید آن‌ها بزنید.

اتاق گیمینگ

💡اتاق گیمینگ ps4 برای گیمرهای ps4  باید چگونه باشد؟

از آنجایی که گیمرهای  ps4 باید با تمرکز بالا و دقت زیاد را بازی‌های خود به خرج بدهند، دکوراسیون اتاق گیم این نوع از گیمرها باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند این تمرکز و این آرامش لازم برای انجام بازی را به گیمر بدهد.

اولین و مهم‌ترین جزئی که می‌تواند بر روی گیمر تاثیرگذار باشد، رنگ دیواره‌های اتاق است. امروزه دیده می‌شود که بیشتر اتاق‌های گیمینگ با کاغذ دیواری تزئین شده‌اند. کاغذ دیواری اتاق گیمینگ عمدتاً به رنگ تیره یعنی رنگ‌های مشکی، آبی، سرمه‌ای و قهوه‌ای انتخاب می‌شود تا بتواند هیجان لازم برای انجام بازی  ps4 را به کاربر بدهد.

میزان نور و رنگ پرده‌ها و دیگر اجزای این اتاق نیز می‌تواند نقش موثری بر روحیات گیمرهای این بازی داشته باشد. علاوه بر این، دکوراسیون و فضای یک اتاق گیم خوب برای انجام بازی  ps4 باید طوری باشد که بتواند از اینترنت گیمینگ پرسرعت بهره‌مند شود و کیفیت بازی را نیز افزایش دهد.

💡دکوراسیون این اتاق  باید چگونه باشد؟

 بسیاری از کاربرانی که قرار است یک اتاق گیم را طراحی کنند و در آن به انجام بازی‌های کامپیوتری بپردازند، این سوال را می‌پرسند که به طور کلی دکوراسیون اتاق‌های گیم باید به چه صورت باشد؟

در واقع  در این اتاق‌ها باید وسایل به طور منظم چیده شوند و کاغذ دیواری منتخب برای آن‌ها نیز باید رنگی متناسب با اجزای گوناگون این اتاق را دارا باشد. کاغذ دیواری برای اتاق گیمینگ که رنگ تیره‌ای دارد، با نورپردازی‌های مختلف بنفش، سفید و سبز رنگ ترکیب می‌شود و یک جلوه‌ی هیجانی منحصر به فرد را به محیط مورد نظر شما می‌دهد.

بهتر است کف و سقف این اتاق به رنگ سفید باشد. همچنین، مانیتورها و میزهای موجود در این اتاق نیز باید سفید یا رنگی باشند تا منحصربه‌فردترین و فوق‌العاده‌ترین اتاق گیم را به وجود آورند.

💡ایده‌های تزیین اتاق گیمینگ

یکی از نکات مهمی که در طراحی این اتاق‌ها باید به آن توجه ‌ویژه‌ای شود، تزیین اتاق گیمینگ می‌باشد. امروزه متریال‌های متنوع و زیبایی وجود دارند که برای انواع اتاق‌های گیمینگ با انواع طراحی‌های دکوراسیون مناسب می‌باشند. ما در ادامه‌ی این مطلب برخی از ایده‌های موجود برای تزیین این اتاق را برای شما تشریح می‌کنیم:

  1. سعی کنید از تابلوهای گرافیکی رنگی برای تزیین این اتاق استفاده نمایید. شما می‌توانید با استفاده از الگوهای هنری مختلف، یک شخصیت خاص را برای کاربران خود به وجود آورید که با شخصیت دیگران متمایز است. این ایده به عنوان بهترین ایده در تزیین اتاق‌های گیم شناخته شده است.
  2. از آنجایی که استفاده از گلدان‌های گل طبیعی می‌تواند هر فضایی را دگرگون کند و حس مثبتی را به آن فضا القا نماید، می‌توانیم بگوییم که با استفاده کردن از این گلدان‌ها می‌توانید جذابیت اتاق گیم خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
  3. ایده‌ی مهم دیگر در تزیین این اتاق این است که شما از میزها و صندلی‌های طرح‌دار یا ساده‌ی رنگی استفاده نمایید تا جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به اتاق گیم خود ببخشید. بدون شک شما می‌توانید در اتاق گیمینگ، به بهترین شکل ممکن و با تمرکز بالا به انجام بازی‌های کامپیوتری خود بپردازید.

💡انتخاب بهترین مودم برای این اتاق

یکی از اصلی‌ترین اجزای اتاق‌های گیم،مودم‌های پرسرعت می‌باشد. انتخاب مودم امروزه جزو دغدغه‌های اصلی گیمرها می‌باشد. ما در ادامه‌ی این مطلب برخی از مودم‌های ویژه‌ای را که مناسب اتاق‌های گیمینگ هستند را بررسی می‌کنیم:

مودم ایرانسل مدل tf :

این نوع از مودم به عنوان بهترین مودم‌های اتاق‌های گیم شناخته شده است و قابلیت‌های متعددی دارد. از جمله قابلیت‌های این مودم می‌توانیم به قابلیت پورت wan  و پورت usb آن اشاره کنیم.

این مودم باعث می‌شود که گیمرها بتوانند پهنای باند اختصاصی زیادی را تجربه کنند و از اینترنت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده نمایند. این مودم همچنین طراحی ظاهری زیبایی دارد و از اینترنت‌های همراه سامانه‌ی ایرانسل نیز بهره‌مند می‌شود.

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U :

یکی دیگر از انواع مودم‌های مورد استفاده در اتاق گیمینگ، مودم فوق می‌باشد. این مودم با استفاده از استانداردهای n که مخصوص مودم‌های بی‌سیم است، تولید شده و با سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه شما را به اینترنت متصل می‌کند. این مودم مناسب‌ترین مودم برای انجام بازی‌های آنلاین است که توسط شرکت دی لینک تولید و عرضه می‌گردد. تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی ظاهری عالی، سبب پرکاربردشدن این نوع از مودم شده است.

مودم 4G قابل حمل جی یو مدل M2S  :

نوع دیگری از مودم‌هایی که در تمامی اتاق‌های گیمینگ دیده می‌شود، مودم‌ قابل حمل جی یو  در مدل فوق می‌باشد.  این مودم دارای پشتیبانی‌ پیشرفته است و قابلیت اتصال به اینترنت بیسیم را دارد.

نوع آنتن این مودم داخلی است و کارت اس‌دی آن به میزان ۳۲ گیگابایت حافظه دارد.

برخی از ویژگی‌های این مودم عبارتند از:

  • شبکه‌ی اینترنتی 4g
  • دارای قیمت عالی
  • دارای شارژر و باتری
  • قابلیت اتصال به سی وای‌فای به طور همزمان

تفاوت اینترنت 4g و 5g چیست؟

روتر بی سیم LTE دی-لینک مدل DWR-M921:

یکی دیگر از مودم‌های بی‌سیمی که به عنوان بهترین انتخاب برای اتاق‌های گیمینگ به شمار می‌آیند، مودم‌های روتر در مدل فوق می‌باشد. این مودم نیز دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی  به شرح زیر است:

  • دارای پشتیبان‌های vdsl
  • دارای پورت wan
  • قابلیت اتصال به انواع دستگاه‌ها
  • سرعت بالا در انتقال داده
  • دارای قیمت بالا نسبت به سایر مودم‌ها
  • دارای سه آنتن مجزا
  • دارای پورت‌های مخصوص usb
  • پشتیبانی از اینترنت‌های همراه

💡سخن پایانی:

در مقاله از تک نت به سراغ اتاق گیمینگ رفتیم و شما را با نکات مهم در مورد طراحی اتاق های گمینگ آشنا کردیم و همچنین مودم هایی را معرفی کردیم که برای گیم بسیار مناسب است. در مورد این موضوع اگر سوالی در ذهن خود دارید، حتما در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنیم.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.