تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین اینترنت برای آپلود؛ معرفی بهترین سرویس آپلود

سرعت اینترنت معمولا با دانلود و آپلود سنجیده می‌شود که شاید آنچنان معیار درستی نباشد، اما عددی به عنوان مقیاس به ما می‌دهد که می‌توانیم سرویس‌های مختلف را مقایسه کنیم. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که وقت مقایسه و حتی تصمیم‌گیری برای خرید سرویس اینترنت در نظر گرفته می‌شود، سرعت دانلود آن است، اما مواردی وجود دارد که یک کاربر به دنبال بهترین اینترنت آپلود می‌گردد.

هنگامی که سرعت آپلود اینترنت هم برای کاربر مهم است، وضعیت کمی پیچیده‌تر می‌شود. دیگر نمی‌توان صرفا با عدد سرعت دانلود، سرویس‌ها را با هم مقایسه و بهترین را انتخاب کرد. برای این که یک سرویس اینترنت مناسب برای دانلود و آپلود داشته باشیم، باید نگاهی به وضعیت تکنولوژی‌های مختلف در سرعت آپلود داشته باشیم و آن را با تجربه‌ی واقعی خودمان و کاربران دیگر تطبیق دهیم. با این کار می‌توانیم بهترین اینترنت آپلود را برای خود پیدا کنیم.

در این پست از بلاگ تک نت قصد داریم بهترین اینترنت آپلود را معرفی کنیم. برای این کار ابتدا نگاهی به انواع سرویس‌های ارائه شده در کشورمان می‌اندازیم و پس از آن سرعت آپلود تئوریک هر سرویس را بررسی می‌کنیم. با تطبیق آمار و ارقام به دست آمده با دنیای واقعی می‌توانیم با تقریب خوبی بهترین اینترنت را برای آپلود پیدا کنیم. اگر شما هم قصد دارید بهترین سرویس اینترنت با سرعت آپلود بالا را پیدا کنید، با این پست همراه باشید.

انواع سرویس‌های اینترنت پرسرعت در ایران

اینترنت پرسرعت در ایران بر بستر تکنولوژی‌های متفاوتی عرضه می‌شود. یکی از گسترده‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌های اینترنت پرسرعت، اینترنت ADSL و TD-LTE است. در واقع بیشترین ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در بازار ایران در حال حاضر مربوط به ADSL و TD-LTE است. در کنار این دو سرویس، اینترنت پرسرعت بر بسترهای دیگری به کاربران خانگی ارائه می‌شوند. اگر بخواهیم سرویس‌های اصلی اینترنت پرسرعت را فهرست کنیم، عبار‌ت‌اند از:

سرعت آپلود اینترنت از نظر تئوری

سرویس‌های مختلف اینترنت پرسرعت روی کاغذ سرعت دانلود و آپلود مشخصی دارند. این سرعت که از نظر تئوریک قابل دستیابی است، همیشه در عمل محقق نمی‌شود. با این حال برای این که بتوانیم برای مقایسه یه مرجع قابل اتکا داشته باشیم، به اعداد تئوریک این سرویس‌ها بسنده می‌کنیم. سرعت آپلود سرویس‌های مختلف روی کاغذ، عبارت است از:

  • اینترنت ADSL2+: حداکثر ۲ مگابیت بر ثانیه
  • اینترنت VDSL2: حداکثر ۵۰ مگابیت بر ثانیه
  • اینترنت LTE: بسته به CAT حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه
  • اینترنت FTTH یا فیبر نوری: ۵۰ مگابیت بر ثانیه

عددهای بالا در واقع بهترین حالت ممکن هستند و قرار نیست همیشه بتوانیم به این عددها دسترسی پیدا کنیم. با در نظر گرفتن همین اعداد تئوریک، می‌بینیم که عملا بهترین اینترنت برای افرادی که آپلود زیادی دارند، اینترنت LTE است که البته به نسبت دیگر بسترها گران‌تر تمام خواهد شد. اگر بخواهیم قیمت را پایین نگه داریم و بهترین اینترنت آپلود را هم داشته باشیم، باید به سراغ سرویس‌هایی مثل VDSL و FTTH برویم.

بهترین اینترنت ایران برای آپلود

بهترین اینترنت برای آپلود

اگر کار شما با اینترنت بر پایه‌ی آپلود است، بهتر است به سراغ سرویس‌هایی بروید که علاوه بر سرعت دانلود بالاتر، سرعت آپلود بهتری هم داشته باشند. در واقع اگر دنبال خرید بهترین اینترنت برای آپلود هستید، باید به سراغ یکی از سرویس‌های زیر بروید:

  • اینترنت پرسرعت فیبرنوری FTTH
  • اینترنت پرسرعت نسل چهارم LTE
  • اینترنت پرسرعت VDSL

البته کماکان می‌توانید برای کارهای آپلود خود از اینترنت ADSL2+ هم استفاده کنید اما همانطور که در بخش قبل دیدید، کم‌ترین سرعت آپلود در میان سرویس‌های اینترنت پرسرعت را دارد. اینترنت ADSL2+ نقطه‌ی مقابل بهترین اینترنت آپلود است.

یک سرویس جایگزین با سرعت آپلود بیشتر

تا اینجای کار هرچه گفتیم محدود به سرویس‌های اینترنت خانگی بوده است. اگر شما آپلود زیادی دارید، در اصل قصد استفاده حرفه‌ای‌تری را از اینترنت دارید. بنابراین می‌توانیم از سرویس‌های خانگی فاصله گرفته و به سراغ سرویس‌های حرفه‌ای‌تر و کلاس سازمانی برویم. یکی از بهترین راهکارهای ارائه‌ی اینترنت پرسرعت، اینترنت پهنای باند اختصاصی تک نت است. سرویس اینترنت P2P تک نت در کنار مزیت‌های فنی که دارد، سرعت آپلود بالایی هم به کاربر ارائه مي‌دهد.

اگر بخواهیم بهترین اینترنت آپلود را بدون در نظر گرفتن ارائه‌ی آن و جامعه هدفی که دارد، مقایسه کنیم، قطعا بهترین اینترنت برای آپلود، سرویس پهنای باند اختصاصی خواهد بود. این سرویس که به صورت حرفه‌ای برای سازمان‌ها و افراد حرفه‌ای ارائه می‌شود، دارای سرعت بالا، پهنای باند اختصاصی و کیفیت بسیار زیاد است که دسترسی همیشگی و بدون محدودیت شما به اینترنت را تضمین می‌کند.

در این سرویس، پهنای باند به صورت اختصاصی به کاربر داده می‌شود و در ساعت‌های پرترافیک شبکه هم سرعت ثابت می‌ماند. با این ویژگی، دیگر نیازی نیست نگران کند شدن سرعت اینترنت در ساعت‌های پربار و شلوغ باشید. به آسانی می‌توانید ارتباطی همیشه پرسرعت، پایدار و با کیفیت با جهان داشته باشید و آپلود فایل‌های خود را بدون دردسر انجام دهید.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت به سراغ بررسی بهترین اینترنت آپلود رفتیم. ابتدا انواع سرویس‌های اینترنت پرسرعت موجود در کشور را معرفی کردیم و سرعت آپلود نظری آن‌ها را مقایسه کردیم. پس از آن با رتبه‌بندی سرویس‌های موجود، بهترین اینترنت برای آپلود را معرفی کردیم.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.