تالار مقالات بروز تکنولوژی

مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت به چه عواملی بستگی دارد؟

در عصر جدید، عمده کار‌ها به اینترنت وابسته است. به همین خاطر، انتخاب سرویس اینترنتی پیشرفته و قدرتمند، یکی از نیازهای بسیاری از کاربران است. شما با استفاده از اینترنت قوی می‌توانید به راحتی در شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت فعالیت کنید. یکی از بهترین سرویس‌های اینترنتی، اینترنت نقطه به نقطه یا point to point است. البته بحث مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت هم از جذاب‌ترین مسائل برای کاربران است.

برای کاربران اینترنت، دسترسی به اینترنت بدون تاخیر و قطعی، اهمیت زیادی دارد. در واقع، با استفاده از سرویس اینترنت پوینت تو پوینت، لازم نیست که نگران تأخیر در برقراری اتصال اینترنتی باشید. اما لازم به ذکر است که این سرویس همه جا پوشش دهی ندارد. قبل از راه اندازی و نصب این سرویس باید از مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت با خبر شوید. شاید این سؤال، ذهن کاربران اینترنت را درگیر کرده است که مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت به چه عواملی بستگی دارد؟ مناطق اینترنت تحت پوشش اینترنت P۲P، به عواملی از قبیل تعداد پاپ‌های سایت‌های ISP بستگی دارد. در این پست از بلاگ تک نت به بررسی پوشش دهی پوینت تو پوینت و عوامل تأثیرگذار بر آن می‌پردازیم.

نقش تعداد پاپ سایت‌ها در پوشش پوینت تو پوینت

ISP های مختلف مانند تک نت در نقاط متفاوتی از یک شهر دارای پاپ سایت‌هایی هستند. این پاپ سایت‌ها، مانند دکل آنتن ایرانسل یا همراه اول عمل می‌کنند. پاپ سایت به همان دکل‌هایی اطلاق می‌شود که به آن‌ها دیش متصل می‌شود؛ از طریق این دیش به مشترکین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پوینت تو پوینت ارائه می‌شود.

منطق تحت پوشش پوینت تو پوینت چگونه است

مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت، به مکان‌هایی گفته می‌شود که پاپ سایت‌ها پوشش می‌دهند. پاپ سایت‌ها با استفاده از آنتن شبیه به دیش، مناطق مختلف را پوشش می‌دهند. به منظور اطلاع از مناطق تحت پوشش اینترنت تک نت می‌توانید با مشاورین اینترنت پوینت تو پوینت تماس گرفته تا پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید. مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت تک نت در شهرهای تهران، کرمانشاه، همدان و… گسترده شده است. برای اطمینان از این که محل کار شما یا موقعیت جغرافیایی که قصد خرید اینترنت پوینت تو پوینت را برای آن دارید، تحت پوشش است، با کارشناسان تک نت تماس بگیرید.

مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت در مراکز استان‌ها و شهر‌های دیگر

اینترنت پوینت تو پوینت، از بهترین سرویس‌های اینترنتی است که در برخی از مراکز استان‌ها و شهر‌ها پوشش زیادی دارد. اطلاع از اینکه اینترنت پوینت تو پوینت در کدامیک از مراکز استان‌ها یا شهر‌ها پوشش دهی دارد، به ISP بستگی دارد. هر چقدر تعداد پاپ سایت‌های isp‌ها بیشتر باشد، پوشش دهی سرویس پوینت تو پوینت نیز بیشتر خواهد بود. تک نت، از isp های فعال در زمینه ارائه سرویس p2p است.

بیشتر پاپ‌های سایت‌های تک نت در مرکز، شمال و شمال غربی تهران قرار دارد. ساکنین این بخش های شهر تهران می‌توانند از اینترنت point to point  استفاده کنند. در سایر استان‌ها نیز اینترنت پوینت تو پوینت قابل دسترسی است. شما می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تک نت تماس بگیرید تا به صورت دقیق درباره مناطق تحت پوشش اینترنت p2p راهنمایی شوید. البته پوشش سرویس TD-LTE تک نت گسترده‌تر است که آن را تبدیل به گزینه‌ای مطلوب برای شهرهای کوچک‌تر کرده است.

آیا روستا‌ها جزو مناطق تحت پوشش پوینت تو پوینت محسوب می‌شوند؟

شاید این سوال شما هم باشد که آیا افرادی که در روستا زندگی می‌کنند، امکان دسترسی به این سرویس اینترنتی را دارند؟ به طور معمول، روستا‌ها تحت پوشش اینترنت پوینت تو پوینت قرار ندارند. اما برخی از ISP‌ها شاید اینترنت P۲P را به روستا‌ها و مناطق محروم یا دارای جمعیت کمتر ارائه دهند. بنابراین، برای اطلاع از قابلیت دسترسی به اینترنت پوینت تو پوینت در روستا‌ها می‌توانید از isp‌های مختلف سؤال کنید. اما اینترنت P۲P، گران‌ترین و پیشرفته‌ترین سرویس اینترنتی است و برای راه‌اندازی این سرویس به هزینه قابل توجهی نیاز دارید. به همین خاطر، معمولاً اینترنت پوینت تو پوینت تک نت، هر منطقه و روستایی را پوشش نمی‌دهد.

دلایل استفاده از اینترنت پوینت تو پوینت

اینترنت پوینت تو پوینت جزو پیشرفته‌ترین و مجهزترین سرویس‌های اینترنتی محسوب می‌شود. یکی از دلایل استفاده از سرویس پوینت تو پوینت، سرعت بالا در برقراری اتصال اینترنتی است. در نتیجه، کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند همیشه اینترنت پرسرعت و قوی داشته باشند. این سرویس به خط تلفن وابستگی ندارد و به همین خاطر پروسه راه‌اندازی آسان‌تری دارد. به علاوه، این سرویس به هیچگونه نگهداری خاصی احتیاج ندارد و نیاز به صرف هزینه اضافی نخواهید داشت. در ضمن اینترنت پوینت تو پوینت بهترین گزینه برای گیمرها به شما می‌رود.

راه اندازی سرویس پوینت تو پوینت برای شرکتهای واقع در مناطق تحت پوشش

اگر جزو ساکنین نقاط دور از دسترس یا حاشیه شهر‌ها هستید، احتمالاً قادر به دریافت سرویس پوینت تو پوینت نخواهید بود. در واقع، احتمال راه‌اندازی سرویس پوینت تو پوینت در این مناطق کم است. راه‌اندازی سرویس پوینت تو پوینت برای مرکز شهر برخی از استان‌ها، امکان دسترسی بدون وقفه به اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین، کسب و کار‌هایی که برای راه‌اندازی سرویس پوینت تو پوینت اقدام می‌کنند، همیشه به اینترنت قوی و بدون وقفه و قطعی دسترسی خواهند داشت. در واقع، کسب و کار‌ها با استفاده از شبکه point to point یا اتصال نقطه به نقطه می‌توانند امکان دسترسی ایمن و راحت به اینترنت را برای پرسنل خود فراهم کنند. بعد از امکان سنجی و اطلاع از پوشش دهی سرویس point to point، راه اندازی آن پروسه سخت و دشواری نخواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب درباره نقاط تحت پوشش اینترنت p۲p اطلاعات لازم را به شما ارائه دادیم. در صورتی که به فکر راهی برای ارتقاء کسب و کار و سازمان خود هستید، حتماً باید از پوشش دهی سرویس پوینت تو پوینت در منطقه مورد نظر خود مطلع شوید. شما می‌توانید با خرید این سرویس مجهز، همیشه اتصال اینترنتی قوی داشته باشید. تک نت، این سرویس ویژه را برای مشترکین خود در شهر تهران و مراکز برخی از استان‌ها ارائه می‌دهد.

اینترنت p۲pتک نت در نقاطی از قبیل استان کرمانشاه و همدان قابل دسترسی است. اگر در هر یک از این استان‌ها زندگی می‌کنید، می‌توانید برای دریافت سرویس p۲p اقدام کنید. به منظور اطلاع از پوشش دهی سرویس p۲p می‌توانید با کارشناسان تک تماس بگیرید و جزئیات لازم را درباره مناطق تحت پوشش این سرویس دریافت کنید. مشترکین تک نت می‌توانند بعد از اطلاع از پوشش دهی شبکه p۲p، با شماره ۱۵۴۳ تماس بگیرند و سرویس پوینت تو پوینت را سفارش دهند. کارشناسان تک نت به صورت ۲۴ آماده پاسخگویی به سؤالات شما درباره پوشش دهی و نحوه خرید سرویس p۲p هستند. پس همین حالا برای تجربه اتصال اینترنتی قوی، خرید اینترنت point to point را در برنامه خود قرار دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.