تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین سرویس اینترنت با سرعت متقارن آپلود و دانلود حجیم در ایران کدام است؟

سرعت، یکی از فاکتورهای مهم برای افرادی است که در طول روز زیاد از اینترنت استفاده می­کنند. هیچ کدام از کاربران اینترنت نمی‌خواهند که موقع برقراری اتصال اینترنتی با وقفه مواجه شوند. در صورتی که کسب و کار اینترنتی دارید، باید به سرعت اینترنت توجه زیادی داشته باشید. هنگام انتخاب سرویس اینترنت، احتمالا کلمات «متقارن» یا «نامتقارن» را شنیده‌اید! خیلی از افراد هنگام انتخاب سرویس اینترنت دچار سردرگمی می‌شوند. هر یک از پهنای باند‌های متقارن و نامتقارن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. با در نظر گرفتن ویژگی‌های پهنای باند متقارن و نامتقارن می‌توانید بهتر در زمینه انتخاب پرسرعت‌ترین گزینه تصمیم بگیرید. به همین خاطر، در این پست از بلاگ تک نت به صورت کامل درباره بهترین سرویس اینترنت و پهنای باند متقارن و نامتقارن، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با خواندن این مطلب راحت‌تر تصمیم می‌گیرید که کدام اینترنت برای آپلود و دانلود حجیم، مناسب‌تر است.

مقایسه اینترنت با سرعت متقارن و نامتقارن

قبل از مقایسه اینترنت با سرعت متقارن و نامتقارن، هر یک از آن‌ها را تعریف می‌کنیم. آیا می‌دانید که منظور از اینترنت با سرعت نامتقارن چیست؟ منظور از اینترنت با سرعت نامتقارن، این است که روند دانلود و آپلود در شبکه‌تان متفاوت خواهد بود. در اتصال اینترنت متقارن، سرعت دانلود و آپلود برابر است. این اینترنت برای آپلود و دانلود حجیم، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

برای اینترنت‌های خانگی از پهنای باند نامتقارن استفاده می‌شود. در پهنای باند نامتقارن، سرعت دانلود خیلی زیادتر از سرعت آپلود برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها است. این اینترنت برای کسب و کار‌ها و سازمان‌ها، انتخاب مناسبی نیست. از آنجایی که سازمان‌های مختلف نیاز به اینترنت برای برقراری تماس صوتی، کنفرانس‌های تصویری و به اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم‌تری را دارند، پهنای باند نامتقارن مثل اینترنت TD-LTE انتخاب مناسبی برای آن‌ها نیست. در واقع، کسب و کار و سازمان‌هایی که از اینترنت نامتقارن استفاده می‌کنند، در انجام پروسه‌های کاری و اداری اینترنتی خود با مشکل مواجه می‌شوند. بهترین اینترنت برای آپلود، مناسب سازمان‌ها است.

لازم به ذکر است که پهنای باند نامتقارن، در مقایسه با اینترنت متقارن دارای هزینه‌های کمتری است. به دلیل هزینه‌های کمتر، برای اینترنت‌های خانگی از پهنای باند نامتقارن استفاده می‌شود. اگر اولویت شما، سرعت دانلود بالا است، پهنای باند نامتقارن بهترین گزینه است. اما اگر آپلود سریعتر جزو اولویت‌های شما است، بهتر است که سراغ انتخاب پهنای باند نامتقارن نروید. در کل، اگر به دنبال اینترنت با سرعت دانلود بالا، آپلود پایین و هزینه مناسب‌تر هستید، پهنای باند نامتقارن بهترین گزینه است.

اینترنت برای آپلود و دانلود حجیم

به علاوه، با انتخاب پهنای باند متقارن می‌توانید به صورت همزمان از سرعت دانلود و آپلود مناسب بهره‌مند شوید. شما با استفاده از پهنای باند متقارن می‌توانید به راحتی و با سرعت بیشتری اطلاعات را روی سایت آپلود کرده یا داده‌های موردنظر خود را دانلود کنید. برای کسانی که به دسترسی سریع به اینترنت برای آپلود و دانلود حجیم نیاز دارند، اتصال متقارن بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

مزایای اینترنت با سرعت متقارن و نامتقارن

از مزایای اینترنت متقارن می‌توان به سرعت بالا در بارگذاری و دانلود داده‌ها در حجم‌های بالا اشاره کرد. اینترنت نامتقارن نیز دارای سرعت بسیار زیاد در دانلود اطلاعات و داده‌های سرور‌ها است. اگر جزو افرادی هستید که خیلی با اینترنت کار نمی‌کنید، پهنای باند متقارن برای شما مناسب‌تر است. در واقع، اگر فقط هدف‌تان از برقراری اتصال اینترنتی، دانلود است، باید سرعت نامتقارن را انتخاب کنید. یکی از مزایای اینترنت نامتقارن، قابلیت سازگاری با مودم‌های قدیمی است. لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های قدیمی مودم با اینترنت متقارن سازگاری ندارند. بنابراین، هنگام خرید اینترنت با سرعت نامتقارن، این موضوع را نیز در نظر بگیرید. از مزایای دیگر اتصال نامتقارن می­توان به صرف هزینه کمتر و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

اگر هدف‌تان، تسریع در روند بارگذاری و دانلود داده‌ها است، باید به دنبال اتصال قوی‌تر باشید. اتصال قوی نیز با استفاده از اینترنت متقارن امکان‌پذیر است. برای شرکت‌های بزرگی که باید تماس‌های تصویری یا کنفرانس‌های ویدیویی را از راه دور با کارمندان یا مشتریان خود برقرار کنند، متقارن بودن پهنای باند اهمیت زیادی دارد. در واقع، اگر سرعت اینترنت و دانلود پایین باشد، کاربران قادر به ارسال صدا و تصویر نخواهند بود. در نتیجه، کسب و کار شما به دلیل عدم برقرای ارتباط به موقع با مشتری یا پرسنل، متضرر خواهد شد. به همین خاطر، باید از مزایای اینترنت متقارن که همان سرعت دانلود آپلود بالا است، بهره‌مند شوید. یکی دیگر از مزیت‌های پهنای باند متقارن این است که چندین کاربر به صورت همزمان می‌توانند از اتصال پرقدرت و سریع اینترنتی بهره‌مند شوند.

مزیت سرعت متقارن آپلود و دانلود در پهنای باند اختصاصی

اینترنت متقارن در مقایسه با اینترنت نامتقارن دارای مزایایی است. اگر صاحب کسب و کار‌های اینترنتی یا شرکت‌هایی هستید که روزانه باید حجم زیادی از اطلاعات و فایل‌ها را آپلود و دانلود کنید، به شما خرید پهنای باند متقارن را پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه، برای کسب و کار‌هایی که از سرویس تلفن گویا در شرکت خود استفاده می‌کنند، انتخاب پهنای باند متقارن پیشنهاد می‌شود. در واقع، برای راه‌اندازی تلفن مجازی VoIP باید اینترنت پرسرعت داشته باشید و دستیابی به اینترنت پرسرعت نیز با استفاده از پهنای باند متقارن امکان‌پذیر است. در کل، قدرت پهنای باند متقارن در آپلود و دانلود حجیم را می توان جزو مزایای این نوع اتصال اینترنتی در نظر گرفت. اگر قصد خرید پهنای باند اختصاصی را دارید، باید سرعت متقارن را برای دانلود و آپلود سریعتر و راحت‌تر انتخاب کنید. با انتخاب اینترنت متقارن می‌توانید از گشت و‌گذار بدون وقفه و با بالاترین سرعت در اینترنت لذت ببرید! به دلیل اینکه استفاده از اینترنت پرسرعت با قابلیت دانلود حجیم و سریع برای هر سایت و سازمانی لازم ‌است، باید خرید پهنای باند اختصاصی با اینترنت متقارن را در برنامه خود قرار دهید.

سخن آخر

شما می‌توانید برای بهبود فعالیت‌های اینترنتی خود، از پهنای باند اختصاصی استفاده کنید. هنگام خرید پهنای باند اختصاصی باید تقارن و عدم تقارن پهنای باند را مد نظر قرار داشته باشید.. از آنجایی که صاحبان کسب و کار‌های آنلاین و مدیران شرکت‌های بزرگ برای بهبود عملکرد خود و ارتباط با مشتری و پرسنل به اتصال اینترنتی قوی نیاز دارند، خرید پهنای باند اختصاصی بهترین گزینه محسوب می‌شود. با خرید پهنای باند اختصاصی به اینترنت با سرعت پایدارتر دسترسی خواهید داشت.

مقالاتی که شما دوست دارید
1 Comment
  1. حمید متوسلی says

    اینترنت متقارن برای کسایی که آپلود زیاد دارن واقعا خوبه

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.