تالار مقالات بروز تکنولوژی

مناطق تحت پوشش TD-LTE در کدام بخش های ایران است؟

گسترش تکنولوژی و نیاز ما به اینترنت پرسرعت باعث شده است که آمار افراد علاقه‌مند به استفاده از فناوریTD-LTE  افزایش پیدا کند. این نوع سرویس اینترنتی به منظور دستیابی به محتوای اینترنتی توسعه پیدا کرده است. با استفاده از این فناوری، لازم نیست که سراغ کابل کشی بروید. در واقع، خط تلفن ثابت برای راه‌اندازی سرویس TD-LTE نیاز نیست. به علاوه، پروسه نصب و راه اندازی TD-LTE نیز خیلی آسان است.

کاربرانی که قصد دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تری را دارند، می‌توانند با خرید سیم کارت و مودم TD-LTE تک نت به یکی از بهترین خدمات اینترنت پرسرعت در کشور دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که اینترنت TD-LTE در تمام مناطق پوشش داده نمی‌شوند. بنابراین، قبل از خرید این سرویس باید با مناطق تحت پوشش آن بیشتر آشنا شوید. آیا با مناطق تحت پوشش TD-LTE آشنایی دارید؟ در این پست از بلاگ تک نت، درباره پوشش TD-LTE در نقاط مختلف ایران صحبت خواهیم کرد.

چرا پوشش TD-LTE در برخی مناطق ضعیف است؟

امروزه تعداد کاربرانی که از TD-LTE استفاده می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است. کاربران می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف از پوشش دهی اینترنت TD-LTE در منطقه زندگی خود اطلاع پیدا کنند. برای این کار کافی است به سایت ارائه‌دهنده مورد نظر خود مراجعه کرده و در بخش پوشش دهی، وضعیت محله خود را بررسی کنند. البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اینترنت TD-LTE دارای میزان پوشش دهی کمتری در مقایسه با سرویس ADSL است. در واقع، تمام نقاط ایران از سرویس TD-LTE پشتیبانی نمی‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از  برخی از روش‌ها، بررسی کنید که آیا در منطقه زندگی خود می‌توانید از اینترنت TD-LTE استفاده کنید یا خیر؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی پوشش دهی اینترنت TD-LTE استفاده از کد دستوری است. شما باید با استفاده از خط ایرانسل، کد دستوری #۲۰* را وارد کنید. بعد از اینکه این کد دستوری را وارد کردید، پیامی به شما نشان داده می‌شود. در صورتی که محل زندگی‌تان از اینترنت TD-LTE پشتیبانی کند، گزینه فعال را مشاهده خواهید کرد. اما اگر این سرویس در محدوده زندگی شما پوشش دهی نداشته باشد، گزینه غیر فعال را مشاهده خواهید کرد. به علاوه، شما می‌توانید از طریق تماس با شماره ۷۰۷ از این مطلع شوید که آیا محل زندگی‌تان از اینترنت TD-LTE پشتیبانی می‌کند یا نه.

بررسی پوشش TD-LTE در ایران و نقش تک نت

یکی دیگر از روش‌های اطلاع از مناطق تحت پوشش TD-LTE، استفاده از نقشه‌ای است که در سایت ایرانسل قرار دارد. شما باید لوکیشن دقیق خود را در سایت و روی نقشه وارد کنید تا از پوشش دهی TD-LTE مطلع شوید. اگر منطقه مورد نظر شما با علامت سبزرنگ نشان داده شد، یعنی محل زندگی‌تان تحت پوشش TD-LTE قرار دارد.  اگر در منطقه زندگی شما، اینترنت TD-LTE پوشش داده می‌شود، بهتر است که استفاده از این اینترنت را در برنامه‌تان قرار دهید. اینترنت TD-LTE از سرعت بالایی برخوردار است و امکان برقراری اتصالات اینترنتی قوی را برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین، برای تجربه دسترسی به اینترنت قوی‌تر باید سراغ خرید سرویس TD-LTE بروید.

اما شاید این سوال شما نیز باشد که چرا در برخی از مناطق، پوشش دهی اینترنت TD-LTE ضعیف است؟ در کشور ایران، دو شبکه اینترنتی همراه یعنی TDD و FDD فعال است. سرویس LTE مبتنی بر این دو سرویس به عنوان سرویس‌های TD-LTE و FD-LTE ساخته شده است. هر دو سرویس‌های اینترنتی را تجاری‌سازی کرده‌اند و به هر دو سرویس LTE گفته می‌شود. این دو سرویس اینترنتی، براساس نسل ۴ ارتباطات بی‌سیم طراحی شده‌اند. تفاوت اصلی بین دو سرویس، در قابلیت جابه جایی و میزان پوشش دهی است. البته تفاوت TD-LTE با 4G هم مطرح است که آن را در پستی دیگر از بلاگ تک نت مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مشخصه‌ی TD-LTE این است که در مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ دارای بهترین آنتن دهی است. به علاوه، سرویس TD-LTE در شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها دارای سرعت پایداری است و پهنای باند بسیاری بالایی نیز دارد. بنابراین، اگر جزو افرادی هستید که در شهر‌های بزرگ یا مراکز استان‌ها زندگی می‌کنید به TD-LTE دسترسی خواهید داشت.

عیب TD-LTE این است که در برخی از مناطق مانند شهر‌های کوچک و روستا‌ها، پوشش دهی به نسبت کم‌تری دارد که این چالش هم به کمک زیرساخت تک نت برطرف شده است. در واقع با خرید سرویس اینترنت پرسرعت LTE تک نت، بر اساس محل جغرافیای شما، سرویس می‌تواند یکی از گزینه‌های TD-LTE یا FD-LTE باشد. با این ویژگی، عملا هرجا که یک دکل مخابراتی می‌بینید، تک نت هم امکان ارائه‌ی اینترنت پرسرعت را دارد.

در بعضی از مناطق هم نقاط کور وجود دارد. در واقع، نقاط کور، قابلیت دسترسی کمتر به اینترنت را دارند؛ به همین خاطر پوشش TD-LTE در این مناطق ضعیف‌تر است. اما به خاطر پوشش دهی بهتر FD-LTE در این مناطق، تک نت امکان استفاده از این شبکه را فراهم کرده است. بر اساس درخواست کاربر و با امکان سنجی تخصصی تک نت، سرویس برتر به کاربر معرفی شده و می‌توان بهترین آنتن دهی را در هر منطقه از ایران دریافت کرد. در واقع وجه تمایز تک نت در این انعطاف است.

راهکار مناسب برای داشتن پوشش بیشتر TD-LTE

کاربران می‌توانند با استفاده از برخی راهکار‌ها، میزان پوشش دهی و سرعت اینترنت TD-LTE را افزایش دهند. در این بخش، راهکار‌هایی را برای داشتن پوشش TD-LTE در اختیار شما قرار می‌دهیم که عبارتند از:

  • مودم را در محلی ثابت و در ارتفاع قرار دهید تا و آنتن دهی دستگاه بهبود پیدا کند.
  • مودم TD-LTE با آنتن دهی بهتر را خریداری کنید.

سخن آخر

خدمات اینترنت TD-LTE توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند؛ اما تک نت از بهترین شرکت‌های عرضه‌کننده این نوع سرویس‌ها است. در واقع، تک نت توانسته است با تکیه بر زیرساخت گسترده‌ی خود، نوع جدیدی از خدمات اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربران قرار دهد. مهمترین مشخصه تک نت این است که از معدود ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت است که از شبکه TD-LTE و FD-LTE استفاده می‌کند. با توجه به منطقه‌ای که منطقه سکونت مشترک است، امکان سنجی می‌شود و برای مشترک یکی از این دو شبکه فعال می‌شود. در برخی موارد نیز به مشترکین، مودم‌هایی را تک نت به مشتریان ارائه می‌دهد که دارای دو سیم کارت هستند. این مودم‌های دوسیم کارته دارای دو سیم کارت TDD و FDD هستند. هنگامی که مشترک از منطقه‌ای به منطقه دیگر جابه جا شود، با کیفیت‌ترین اینترنت ممکن برای وی قابل دسترسی است. در واقع، با تغییر مکان دادن مشترک، مودم به صورت خودکار به شبکه باکیفیت‌تر، تغییر مسیر می‌دهد.

در حال حاضر، بیشتر کاربران می‌توانند در اکثر نقاط ایران از شبکه TD-LTE استفاده کنند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تک نت و استفاده از نقشه موجود در سایت از مناطق تحت TD-LTE پوشش به صورت دقیق  مطلع شوید. در واقع، کاربران می‌توانند با وارد کردن استان، شهر و آدرس محل زندگی خود در نقسه موجود در سایت تک نت، مطلع شوند که آیا منطقه آن‌ها اینترنت TD-LTE را پوشش می‌دهد یا خیر. اگر یک کاربر سازمانی هستید که به دنبال اینترنت پرسرعت‌تر و پایدارتر می‌گردید، پیشنهاد ما اینترنت پهنای باند اختصاصی تک نت است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.