تالار مقالات بروز تکنولوژی

اپل، تیم صوتی خود را قبل از به‌روزرسانی‌های اصلی AirPods تغییر می‌دهد

در این مقاله خواهید خواند:

آیفون از محصولات پرچمدار اپل است؛ اما لوازم جانبی مانند AirPods نیز سال‌های اخیر به عنوان مهمترین و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت شناخته می‌شوند. به علت اینکه اپل روی تولید محصولات جدید در این بخش کار می‌کند، رهبری تیم خود را تغییر داده است. این تغییر رهبری شامل پروسه تولید هدفون‌ها و هوم پاد است.

تیم صوتی اپل رهبری جدید دارد!

طبق گزارش بلومبرگ، ‌گری گیوز، معاون محصولات صوتی اپل، از شغل خود کناره‌گیری کرد. در مقابل، Ruchir Davé  که از سال ۲۰۰۹ در اپل فعالیت می‌کند، رهبری تیم صوتی را بر عهده خواهد گرفت. این تیم، حدود ۳۰۰ کارمند دارد. البته، کار تیم صوتی اپل بسیار گسترده‌تر از تولید AirPods و HomePod است. این تیم، مسئولیت توسعه فناوری صوتی فضایی را برعهده دارد. در حال حاضر، بسیاری از دستگاه‌های شرکت مجهز به این فناوری هستند.
گیوز در ماه دسامبر از شغل خود کناره‌گیری کرد تا مستقیماً به مت کاستلو، مدیر اجرایی محصولات Beats و HomePod  گزارش‌هایی را ارائه دهد. وی، فعالیت خود را به عنوان مشاور تیم صوتی در اپل ادامه خواهد داد. در مقابل، کاستلو مسئولیت گروه طراحی محصولات لوازم جانبی را بر عهده می‌گیرد. گری گیوز در سال ۲۰۱۱ وارد شرکت اپل شد و نقش مهمی را نیز در توسعه هوم پاد ایفا کرده است. همچنین، وی در دو سال قبل، زمان خود را به فعالیت در زمینه اصلاح خط تولید ایرپاد اختصاص داد. شایعات نشان می‌دهد که شرکت اپل به زودی آپدیت‌های مهمی را برای هدفون‌های بی‌سیم در نظر می‌گیرد. البته، شرکت اپل هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است. اما طبق گفته منابع خبری، گیوز قصد دارد که مدتی بازنشسته شود.

آینده AirPods و HomePod

درآمد شرکت اپل از طریق فروش لوازم جانبی از زمان معرفی اپل واچ در سال ۲۰۱۵ و ایرپاد در سال ۲۰۱۶ افزایش زیادی داشته است. طبق برآورد‌های صورت گرفته، فروش ایرپاد باعث شد که اپل درآمد ۱۵ میلیاد دلاری داشته باشد. در واقع، بیشتر فروش محصولات صوتی اپل از طریق ایرپاد‌ها است. از طرف دیگر، فروش هوم پاد نمی‌تواند کاملاً موفقیت‌آمیز باشد.

مارک گورمن از بلومبرگ درباره برنامه‌های شرکت اپل برای عرضه ایرپاد‌های جدید در سال ۲۰۲۴ اطلاعاتی را گزارش داده است. طبق انتظارات، احتمالاً این شرکت هر دو ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ را با ایرپاد ۴ جایگزین می‌کند. هدفون‌های جدید بیشتر به ایرپاد پرو شباهت خواهند داشت. هدفون‌های جدید از نظر قابلیت حذف نویز و طراحی با ایرپاد پرو شباهت دارند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.