تالار مقالات بروز تکنولوژی

مینی گیم چیست؟ معرفی 8 مینی گیم برتر سال 2023

مینی گیم چیست؟ به زبان ساده مینی گیم یک نوع بازی است که جدیدا وارد دنیای گیم شده است که در آن افراد می‌توانند بدون نصب بازی کنند. لازم به ذکر است که فعلا نزدیک به 50 مینی گیم در بازار ایران وجود دارد. اگر شما نیز قصد دارید بدانید که مینی گیم چیست و در بین مینی گیم‌ها کدامیک ارزش بازی کردن را دارند، با ما همراه باشید؛ چرا که قصد داریم بهترین و هیجان انگیز ترین مینی گیم‌ها را در این مقاله معرفی کنیم.  شما می‌توانید بهترین گیم‌های 2022 را در مقاله بهترین گیم‌های 2022 کدامند؟  مطالعه کنید.

تاریخچه پیدایش گیم‌ها

مینی گیم چیست

 

امروزه از سرتاسر دنیا افراد زیادی از طریق انجام بازی درآمد کسب می‌کنند و این افراد برای اینکه بتوانند بدون مشکل این بازی‌ها را انجام دهند از اینترنت گیمینگ استفاده می‌کنند و همچنین یک محیطی با نام اتاق گیمینگ برای خود طراحی می‌کنند!  اگر علاقه مند به کسب درآمد از انجام بازی هستید، حتما مقاله راهنمای بهترین روش کسب درآمد از بازی را مطالعه کنید. در این بین نیز شما برای شما سوال پیش بیایید که تفاوت بین گیم و مینی گیم چیست؟ برای پاسخ به سوال مینی گیم چیست ابتدا باید به تاریخچه پیدایش بازی‌های آنلاین و کامپیوتری برویم. برای اولین بار در دهه 70 یک بازی با نام pnog ساخته شد که بازی تنیس را به ساده ترین شکل ممکن شبیه سازی می‌کرد. این روند ادامه پیدا کرد و در دهه 80 میلادی بازی های کامپیوتری وارد دنیای گیم شدند و انقلابی در این صنعت ایجاد کردند. این پیشرفت ادامه داشت و روز به روز بازی‌ها جذاب‌تر و پیشرفته تر شدند؛ طوری که امروز به کنسول بازی‌ها رسیده‌ایم! در این بین مینی گیم‌ها نیز وارد دنیای بازی شدند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون اینکه بازی را نصب کنند، به صورت آنلاین به انجام بازی‌ها بپردازند و با دیگران رقابت کنند.

معرفی بهترین مینی گیم‌ها

اکثر مینی گیم‌ها بسیار کوتاه و ساده هستند و مراحل کمتری دارند. بنابراین ممکن است این بازی‌ها فقط شامل انجام یک پازل ساده یا حل یک معما باشد. لازم به ذکر است که قبل از انجام این بازی‌ها باید بتوانید از اینترنت مناسب برای بازی آنلاین بهره مند شوید. در ادامه به معرفی بهترین مینی گیم‌ها می‌پردازیم و شما می‌توانید این مینی گیم‌های آنلاین را بدون نصب بازی کنید.

1.      نبرد هندسه

مینی گیم چیست

اولین مینی گیمی که قصد معرفی آن را داریم، نبرد هندسه است. این بازی یکی از ابتدایی ترین بازی‌های آرکید xbox بود که توانست به موفقیت‌های بسیار بزرگی در دنیای گیم برسد. لازم به ذکر است که قبل از اینکه این بازی به صورت مستقل به موفقیت برسد، ابتدا به صورت یک مینی گیم با عنوان Project Gotham Racing 2 طراحی و وارد دنیای گیم شده بود. هدف از این بازی این است که گیمر بتواند تا حد ممکن زنده بماند و بالاترین امتیاز را کسب کند  و برای بدست آوردن این امتیاز باید دشمنان را که به صورت اشکال هندسی حمله می‌کنند را از بین ببرد. برای اینکه بتوانید این بازی را انجام دهید، ابتدا باید به پارکینگ درون بازی مراجعه کنید.

 

2.      بولینگ

مینی گیم چیست

از بهترین مینی گیم‌هایی که نمی‌توان آن را فراموش کرد و یک بازی افسانه ای نیز به شمار می‌رود، بازی بولینگ است. این بازی که از لحاظ گرافیکی بسیار عالی و بی نظیر طراحی شده است، در کنار این موضوع کوچکترین چیز نیز به درستی اجرا و طراحی شده است. به عنوان مثال زمانی که تلفن زنگ می‌خورد یک دیالوگ بسیار آشنا با عنوان هی پسر عمو، بیار بریم بولینگ را می شنوید. لازم به ذکر است که علاوه بر انجام بازی گروهی نیز می‌توانید به صورت انفرادی نیز این بازی را انجام دهید. ناگفته نماند که محبوبیت این بازی به حدی بود که در نسخه‌های الحاقی این بازی The Lost and the Damned و TBOGT نیز حضور داشتند.

فراموش نکنید یکی از بهترین اینترنت های پر سرعت نسل چهارم اینترنت td lte است که می توانید از سرعت بالای آن لذت ببرید.

3.      تاس دروغگو

مینی گیم چیست

سومین مینی گیمی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، بازی تاس دروغگو است. در این بازی می‌توانید یک بازی تخته‌ای را مشاهده کنید که تا اکنون در هیچ بازی رایانه‌ای نمی توانستید نمونه آن را مشاهده کنید. در این بازی زمانی که تاس را انداختید، باید با مشاهده اعداد بدست آمده از تاس و انجام یک محاسبات، حدس بزنید که در دفعه بعدی چه اعدادی ممکن است روی میز ظارهر شود و بر این اساس در بازی شرط بندی کنید. این بازی که بسیار ساده است می‌تواند اوقات لذت بخشی را به ارمغان بیاورد.

4.      راپونزل

مینی گیم چیست

حتما با داستان راپونزل آشنایی دارید. دختر کوچکی که به خاطر اعتقاد نداشتن به پله دزدیده می‌شود و در یک قلعه بلندی زندانی می‌شود؛ تا زمانی که شاهزاده رویاهایش برای نجات او کاری کند و برای بالا رفتن از قلعه از موهای بلند دختر استفاده کند. در این بازی دقیقا می‌توانید شما همین صحنه را بازسای کنید؛ آن هم به صورت یک مینی گیم عجیب با قوانین خاص خودش! در این بازی حرکات شما بسیار محدود است و هر لحظه ممکن است که شاهزاده حوصله خودش را از دست بدهد؛ بنابراین در انجام حرکات باید دقت لازم را داشته باشید. لازم به ذکر است که وقتی شما این بازی را پیش می‌برید، پی خواهید برد که جریان این بازی دقیقا براساس داستان راپونزل است و تمام اتفاقات و شکست‎های آن به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

5.      QUB3D

مینی گیم چیست

یکی دیگر از مینی گیم‌های جذابی که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، بازی QUB3D است که جزئی از سخت ترین بازی‌های است که درون سری Grand Theft Auto قرار دارد. قوانین این بازی که مشابه بازی Tetris است، باید مکعب‌هایی که از لحاظ رنگی شبیه به هم هستند را کنار هم قرار دهید تا بتوانید امتیازی را کسب کنید. لازم به ذکر است که این بازی بسیار کوچک و ساده است؛ اما می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم خودش بکند، بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید.

6.      اسنیک علیه میمون

مینی گیم چیست

در بازی اسنیک علیه میمون، شما بازیکنانی که در کنترل solid snake هستند را به دست می‌گیرید و به سمت جنگل حرکت می‌کنید تا میمون‌هایی که باعث رساندن خسارت به جنگل می‌شوند را از بین ببرید. این بازی چند مرحله دارد و زمانی که می‌توانید یک مرحله را به اتمام برسانید، لباسی برای اسنیک به نام استتار موزی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. در این بازی برای از بین بردن میمون‌ها تکنیک‌هایی از جمله مخفی شدن و خزیدن درون جنگل را خواهید داشت و با این اقدام‌ها می‌توانید برای از بین بردن میمون‌ها استفاده کنید.

7.      Cash Run

مینی گیم چیست

اگر علاقه مند به بازی پارکور هستید، مینی گیم Cash Run را به هیچ عنوان از دست ندهید! در این بازی می‌توانید به درون شهر بروید و با دویدن با سرعت بالا اقدام به جمع آوری سکه کنید؛ قبل از اینکه زمان شما به تمام برسد. برای دریافت امتیاز باید روی علامت‌هایی که در کل شیکاگو است بروید تا بتوانید امتیازات لازم را دریافت کنید و زمانی که بالاترین امتیاز هر مرحله را پشت سر گذاشتید، پاداش‌های قابل توجهی را می‌توانید دریافت کنید. لازم به ذکر است که در این بازی می‌توانید مسیر اختصاصی نیز برای خودتان بسازید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

8.      کشتی های فضایی Gummi

مینی گیم چیست

احتمالا شما نیز نسخه اول بازی کشتی فضایی را بازی کرده‌اید و می‌دانید که این بازی چقدر کسل کننده بود؛ زمانی که به یک مرحله سخت برخورد می‌کردید و مجبور می‌شدید که از اول همه چیز را شروع کنید. نکته قابل توجه اینجاست که دیگر در نسخه دوم خبری از این چیزها نیست؛ چرا که سازندگان آن تمامی ایراد‌های بازی را اصلاح کرده‌اند و اکنون می‌توانید از انجام این بازی‌ها نهایت لذت را کسب کنید. در نسخه جدید بازی کشتی‌های فضایی گزینه‌های بیشتری را در اختیار دارید و می‌توانید ماموریت‌های جانبی نیز ایجاد کنید، همچنین دیگر خبری از محدودیت بازیکنان از جمع آوری قطعات نیست!

سخن پایانی

مینی گیم چیست؟ سوالی بود که در ابتدای این مقاله به آن پاسخ دادیم و متوجه شدیم که مینی گیم بازی‌های آنلاینی است که می‌توان بدون نصب آنها را بازی کرد. در این مقاله نیز ما 8 بازی مینی گیم را برای شما معرفی کردیم؛ اما اگر شما نیز علاقه مند به بازی‌های آنلاین نیستید و دوست دارید که بازی‌ها را به صورت آفلاین در گوشی اندروید خود انجام دهید، حتما مقاله معرفی 20 بازی از بهترین بازی‌های اندروید آفلاین جذاب 2022 را مطالعه کنید. ناگفته نماند که اگر قصد دارید بهترین اینترنت گیمینگ را داشته باشید، همین الان می‌توانید با کارشناسان تک نت در تماس باشید تا بهترین اینترنت گیمینگ را در اختیار شما قرار دهند.

تلفن اینترنتی از دیگر خدماتی است که همه شرکت ها امکان ارائه آن را ندارند. یکی از بهترین تلفن های اینترنتی یا خط تلفن voip را تک نت با نام تجاری تکفن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.