تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین سرویس DNS پرسرعت و رایگان

بهترین DNS از نظر فنی راه متفاوتی را برای اتصال آنلاین ارائه می‌کند و تجربه گشت‌وگذار سریع‌تر و ایمن‌تری را نسبت به سیستم پیش‌فرض ISP ارائه می‌دهد. اگر در سرورهای DNS تازه کار هستید، DNS یا Domain Name System پروتکلی است که نام دامنه‌هایی را که وارد می‌کنید به مرورگر می‌برد و آن‌ها را به آدرس‌های IP مورد نیاز برای دسترسی به آن وب‌سایت‌های خاص ترجمه می‌کند.

هر بار که آنلاین می‌شوید، به‌طور خودکار توسط ISP خود یک سرور DNS به شما اختصاص داده می‌شود، اما ممکن است این روش همیشه بهترین انتخاب نباشد. اگر DNS ISP شما کند است، سرعت مرور شما کاهش می‌یابد و اگر پایین بیاید، ممکن است نتوانید به برخی (یا شاید همه) وب دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این DNS اتوماتیک ممکن است شما را پشت سد تحریم‌ها نگه دارد.

بهترین DNSهای عمومی و رایگان برای سرعت بهتر

خوشبختانه، تغییر DNS به یک سرویس رایگان و عمومی و با کیفیت می‌تواند روی دسترسی‌های شما به سرویس‌های تحریم شده و البته سرعت وب‌گردی تأثیر مستقیم داشته باشد. شما باید خدمات DNS خود را با دقت انتخاب کنید. لزوما همه ارائه‌دهندگان بهتر از ISP شما نخواهند بود. در این پست از بلاگ تک نت، به سراغ معرفی بهترین سرویس‌های DNS پرسرعت و کارآمد رفته‌ایم تا به شما برای مروری پرسرعت‌تر و به‌دور از تحریم کمک کرده باشیم.

تأثیر DNS در سرعت اینترنت

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، DNS مثل یک واسطه بین شما و سرویس‌دهنده عمل می‌کند. با توجه به این نقش، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که انتخاب DNS مناسب می‌تواند روی سرعت اینترنت شما تأثیر داشته باشد. با این وجود، بهتر است به سراغ بهترین سرویس‌های DNS بروید تا بتوانید تجربه‌ی وب‌گردی بهتری داشته باشید.

بهترین سرویس‌های DNS با سرعت بالا

سرویس‌های DNS می‌توانند روی تجربه‌ی وب‌گردی، سرعت، پینگ و عبور از تحریم‌ها برای بعضی از سرویس‌های خارجی تأثیر داشته باشند و به همین دلیل یکی از راهکارهای کاهش پینگ به حساب می‌آیند. در ادامه بهترین DNS‌های پرسرعت را معرفی می‌کنیم:

دی ان اس رادار: بهترین DNS ایرانی برای بازی

این سرویس DNS برای گیمرهایی است که می‌خواهند پینگ را کم‌تر کنند. این سرویس که به‌تازگی در ایران رونمایی شده، ضمن افزایش سرعت، باعث کاهش قابل توجه پینگ هم می‌شود. البته در حال حاضر همه‌ی بازی‌ها توسط این سرویس پشتیبانی نمی‌شوند. برای استفاده از DNS رادار باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری یا گوشی خود وارد کنید:

Secondary: 10.202.10.11Primary: 10.202.10.10

Quad9:‌ بهترین DNS برای کنسول بازی

Quad9 یک DNS با تجربه است که از آگوست 2016 سرویس DNS سریع و رایگان ارائه می‌دهد. این شرکت توانایی خود را در مسدود کردن دامنه‌های مخرب با جمع آوری اطلاعات از «حدود 20» منبع عمومی و خصوصی ثابت کرده است. شاید استفاده از تعداد زیادی ارائه‌دهنده کمکی به کیفیت خدمات نکند (کیفیت اطلاعات مهم‌تر از کمیت است)، اما از آنجایی که ISP شما احتمالا هیچ محافظتی در مورد تهدید DNS ارائه نمی‌دهد، با استفاده از Quad9 امنیت بیشتری خواهید داشت.

Quad9 عملکرد بسیار قابل‌توجهی نیز ارائه می‌کند، DNSPerf در حال حاضر به این سرویس رتبه هفتم از 12 سرور DNS عمومی را برای میانگین زمان‌های جستجو در سراسر جهان داده است. این کمی از رهبران بازار مانند Google و Cloudflare عقب است، اما به خوبی با شرکت‌هایی مانند NextDNS و G-Core رقابت می‌کند و سرعت آن در کل بسیار بالاتر از حد متوسط است. برای استفاده از DNS کوادناین باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری، گوشی یا کنسول خود وارد کنید:

Secondary: 49.112.112.112Primary: 9.9.9.9

شکن: بهترین DNS برای دور زدن تحریم‌ها

همان‌طور که حتما تجربه‌ کرده‌اید، خیلی از سایت‌های خارجی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. برای گذر از این تحریم‌ها سرویس‌هایی وجود دارند که امکان دسترسی به سایت‌های تحریم شده را میسر می‌کنند. با استفاده از DNS شکن می‌توانید به شمار زیادی از سایت‌های خدماتی خارجی دسترسی پیدا کنید. این سیستم DNS دارای اپلیکیشن برای استفاده از گوشی‌های اندرویدی هم هست. برای استفاده از DNS شکن باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری خود وارد کنید:

Secondary: 185.51.200.2Primary: 178.22.122.100

DNS بگذر: برای عبور از تحریم

سرویس DNS بگذر هم درست شبیه شکن، با هدف دسترسی به سایت‌های تحریمی، ایجاد شده است. کارکرد بگذر هم تفاوتی با شکن ندارد و برای دسترسی به سایت‌های تحریمی خارجی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از DNS رادار باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری یا گوشی خود وارد کنید:

Secondary: 10.202.10.11Primary: 10.202.10.10

OpenDNS: دی ان اس قدیمی و کارآمد

OpenDNS که در سال 2005 تأسیس شد و اکنون متعلق به سیسکو است، یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در میان ارائه دهندگان DNS عمومی است که روزانه 620 میلیارد درخواست DNS را به انجام می‌رساند. سرویس رایگان OpenDNS (با 100% آپتایم ادعایی از سال 2006) شامل فیلتر کردن محتوای ضد فیشینگ و قابل تنظیم است. اگر به دنبال سادگی هستید، OpenDNS Family Shield از پیش پیکربندی شده است تا محتوای غیراخلاقی را هم بدون نیاز به تنظیمات دستی مسدود کند. برای استفاده از DNS رادار باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری یا گوشی خود وارد کنید:

Secondary: 208.67.220.220Primary: 208.67.222.222

Google Public DNS: بهترین DNS عمومی

Google Public DNS یک جایگزین ساده و مؤثر برای سرورهای نام ISP شما است. این سرویس اطلاعات کامل آدرس IP دستگاه درخواست کننده را برای حدود 24 تا 48 ساعت برای عیب یابی و اهداف تشخیصی ثبت می‌کند. گزارش‌های «دائمی» هرگونه اطلاعات شناسایی شخصی را حذف می‌کنند و جزئیات مکان را تا سطح شهر کاهش می‌دهند، و همه آن‌ها به جز نمونه کوچک تصادفی پس از دو هفته حذف می‌شوند.

یک مزیت بیشتر برای کاربران باتجربه در توضیحات مفصل گوگل در مورد این سرویس وجود دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید اهمیت خط‌مشی رازداری Google را ارزیابی کنید، می‌توانید کاملاً همه چیزهایی را که در گزارش‌های خدمات موجود است مطالعه کنید تا خودتان متوجه شوید. برای استفاده از DNS رادار باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری یا گوشی خود وارد کنید:

Secondary: 8.8.4.4Primary: 8.8.8.8

Comodo Secure DNS: دی ان اس امن

Comodo Group مجموعه‌ای از محصولات امنیت سایبری را عرضه می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت سرویس DNS عمومی خود را نیز ارائه دهد. همان‌طور که انتظار دارید، Comodo Secure DNS تمرکز زیادی روی ایمنی دارد. این نه تنها سایت‌های فیشینگ را مسدود می‌کند، بلکه در صورت تلاش برای بازدید از سایت‌های دارای بدافزار، نرم‌افزارهای جاسوسی، حتی دامنه‌های پارک شده که ممکن است شما را با تبلیغات بیش از حد سردرگم کند، هشدار می‌دهد (پاپ‌آپ، پاپ‌آندر و موارد دیگر). علاوه بر این، می‌توانید سرویس Comodo Dome Shield را امتحان کنید، که ویژگی‌های اضافی را به Comodo Secure DNS اضافه می‌کند.

Comodo ادعا می‌کند که سرویسش هوشمندتر از حد متوسط است، همچنین تلاش‌ها برای بازدید از دامنه‌های پارک شده یا «در حال استفاده» را شناسایی می‌کند و شما را به‌طور خودکار به جایی که واقعا می‌خواهید بروید، ارسال می‌کند. وجود برنامه‌های اختصاصی برای سیستم عامل‌های iOS و android این سرویس DNS را جذاب‌تر کرده است. برای استفاده از DNS رادار باید مقادیر زیر را در تنظیمات شبکه‌ی سیستم کامپیوتری یا گوشی خود وارد کنید:

Secondary: 10.202.10.11Primary: 10.202.10.10

بهترین سرورهای DNS رایگان و پرسرعت

سخن پایانی

سرویس‌های DNS به عنوان واسطه‌ای بین شما و سرورهای اینترنتی، می‌توانند روی سرعت دسترسی و امکاناتی که در اختیار دارید؛ تفاوت ایجاد کند. تنظیمات DNS را می‌توانید در سیستم‌های کامپیوتری به راحتی اعمال کنید. این روند در کنسول‌های بازی هم به سادگی صورت می‌گیرد. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، پست آموزش تنظیم DNS روی پلی استیشن و یا آموزش ست کردن دی ان اس روی ایکس باکس را مطالعه کنید.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.