تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل انتظار دارد که مدل‌های پیشرفته‌تر مدل زبانی خود را در سال آینده روی گوشی‌های اندرویدی عرضه کند

برایان راکوفسکی از مدیران ارشد بخش مربوط به گوشی‌های هوشمند پیکسل به CNBC گفته است که انتظار دارد مدل‌های زبانی پیشرفته این شرکت از سال آینده در دستگاه‌های اندرویدی قرار داده شوند. در حال حاضر، گوشی‌های اندرویدی Gemini Nano، به نسخه کوچک‌تر از مدل Gemini AI گوگل مجهز شده‌اند. طبق انتظارات وی، نسخه‌های پیشرفته‌تر Gemini که در حال حاضر فقط از طریق فضای ابری قابل دسترسی هستند، در سال 2025 روی گوشی‌های اندرویدی عرضه خواهند شد. وی به آینده مدل‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی خود برای گوشی‌های هوشمند امیدوار است.

گوگل انتظار دارد که جمینی با GPT 4 رقابت کند که در سال آینده در  دستگاه‌های اندرویدی تعبیه می‌شود. در حال حاضر، گوگل Gemini Nano را که مؤثرترین مدل این شرکت برای هوش مصنوعی روی دستگاه اندرویدی است در دستگاه‌های پیکسل نیز به کار می‌برد. برایان راکوفسکی خاطر نشان کرد که انتظار عرضه مدل زبانی بزرگ روی گوشی‌های هوشمند را در سال آینده دارد. راکوفسکی به CNBC گفته است که نسخه‌های کوچک‌تری از مدل Gemini در فضای ابری وجود دارد. به منظور فشرده‌سازی این مدل‌ها برای اجرای آن‌ها روی دستگاه باید تلاش زیادی صورت بگیرد.

راکوفسکی افزود که جمینی نانو نیز دارای قابلیت‌های زیادی است و با استفاده از آن قادر به انجام کار‌های بیشتری خواهید بود. مدل‌های زبان بزرگ، مدل‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شوند که قادر به درک و تولید زبان مانند انسان‌ها هستند. جمینی اولترا برترین LLM گوگل است که 1.56 تریلیون پارامتر دارد. اما مدل هوش مصنوعی  GPT 4  از 1.76 تریلیون پارامتر ساخته شده است.

سازندگان گوشی‌های هوشمند، چندین سال، شاهد کاهش شدید فروش دستگاه‌ها بودند. در سال ۲۰۲۳، فروش گوشی‌های هوشمند به 16. 1 میلیارد دستگاه کاهش پیدا کرد. در واقع، پایین‌ترین میزان فروش مربوط به سال ۲۰۲۳ است. گوگل در تلاش برای برتری نسبت به رقبای خود مانند OpenAI است که در زمینه تولید هوش مصنوعی با این شرکت رقابت می‌کند. کاربران اندروید می‌توانند یک برنامه اختصاصی اندروید برای Gemini را دانلود کنند. اما کاربران آیفون می‌توانند از Gemini در برنامه گوگل در iOS استفاده کنند. ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، تعهد این شرکت به هوش مصنوعی را مورد توجه قرار داده است. پیچای خاطر نشان کرد که قصد ارائه هوش مصنوعی را دارد که قادر به انجام وظایف بیشتری است. به این ترتیب، مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ از مایکروسافت گرفته تا آمازون روی ساخت دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تأکید دارند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.