تالار مقالات بروز تکنولوژی

ایالات متحده می‌گوید که استفاده از سرویس بدافزار “Warzone RAT” را ممنوع می‌کند

در روز جمعه و تاریخ ۹ فوریه، مقامات ایالات متحده اعلام کرده‌اند که وبسایت‌هایی را توقیف خواهند کرد. این وبسایت‌ها در زمینه فروش بدافزار‌های مانند Warzone RATاستفاده می‌شوند. در واقع، این بدافزار‌ها می‌توانند اطلاعات و داده‌ها را سرقت کنند. دو نفر در نیجریه و مالت با‌ اتهامات مرتبط دستگیر شده‌اند.

دادستان‌های فدرال در بوستون گفته‌اند که قانون‌مندان، دامنه‌ها و سایت‌هایی را حذف کردند که در زمینه فروش بدافزار‌ها فعالیت دارند. این بدافزار‌ها می‌توانند برای مجرمان سایبری، امکان دسترسی به اطلاعات رایانه‌ها را فراهم کنند.

طبق گفته دادستانی، این بدافزار می‌تواند امکان دسترسی به فایل‌های سیستم را برای هکر‌ها فراهم کند. به علاوه، این بدافزار قادر به سرقت اطلاعات کاربری، رمز عبور و تصاویر است. جودی کوهن، رئیس دفتر تحقیقات فدرال بوستون، این بدافزار را جزو پیچیده‌ترین ابزار‌ها برای آلوده کردن رایانه‌ها در نظر گرفته است.

در حال حاضر، دو نفر در ایالات متحده با‌ اتهام مشارکت در این پرونده بازداشت شده‌اند.کیفرخواستی در دادگاه فدرال ثبت شده است. دنیل ملی ۲۷ ساله، متهم به جرایم رایانه‌ای شده است. طبق گفته دادستان‌ها از سال ۲۰۱۲، وی بدافزار‌هایی مانند Warzone RAT را به صورت اینترنتی فروخته است. دولت آمریکا به دنبال دستگیری این فرد است.

طبق گفته دادستان‌ها، اونیوزیری اودیناکاچی ۳۱ ساله، از کشور نیجریه، متهم به ارتکاب چند جرم رایانه‌ای شده است. در کیفرخواست، ادعا شده است که از تاریخ ژوئن ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۳، این فرد به سؤالات کاربران Warzone RAT  به صورت آنلاین پاسخ داده است. وکلای این دو مجرم بلافاصله شناسایی نشده‌اند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.