تالار مقالات بروز تکنولوژی

آی پی فون چیست و چگونه کار میکند| مزایای آی پی فون

آی پی فون

آیا می‌دانید که آی پی فون چیست؟ آیا با نحوه عملکرد تلفن‌های آی پی آشنایی دارید؟ به نظر شما در کجا باید از تلفن‌های آی پی استفاده کرد؟ تجهیزات تلفنی دیجیتال همواره مهم تلقی می‌شوند چرا که قادر به برطرف سازی نیاز بسیاری از کسب و کارها به ارتباطات تلفنی هستند. برای این که بتوان از سیستم تلفن ویپ در سازمان‌های مختلف استفاده کرد، نیاز به تلفن آی پی احساس می‌شود. این تلفن‌ها قابلیت برقراری تماس بر بستر اینترنت پرسرعت را فراهم می‌کنند و نیاز به سیم کشی و کابل ندارند. شما می‌توانید به سرعت این شبکه را نصب کنید و از مزایای آن بهره مند گردید؛ اما قبل از آن لازم است که اطلاعات خود را در مورد تلفن آی پی افزایش دهید.

آی پی فون چیست؟

تلفن ip یا همان تلفن‌های تحت شبکه گونه‌ای از خطوط تلفنی هستند که در سیستم ویپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال می‌خواهیم بدانیم که‌ کاربرد آی پی تلفن در ویپ چیست. آی پی تلفن در واقع نوعی دستگاه هوشمند و پیشرفته است که به وسیله lan عمل می‌کند. این تلفن‌ها می‌توانند امکاناتی همچون کنفرانس‌ها، پیام رسانی، پست الکترونیک و مواردی از این قبیل را در اختیار کاربر قرار دهند. تمامی شماره‌های داخلی یک سازمان توسط آی پی فون حمل می‌شوند و در نهایت تماس‌های تلفنی برقرار می‌شوند. آی پی تلفن‌ها یک تلفن ساده نیستند؛ بلکه همانند یک کامپیوتر فوق پیشرفته عمل می‌کنند که از امکانات مختلف نرم افزاری و سخت افزاری برخوردار شده‌اند.

در تک نت بخوانید: مزایای مرکز تلفن ابری چیست؟

آی پی فون چگونه کار میکند

اصلی‌ترین عملکرد آی پی فون‌ها بدین صورت است که سیگنال‌های آنالوگ را دریافت کرده و آن‌ها را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می‌کنند. سپس سیگنال‌هایی که دیجیتال شده‌اند، با استفاده از پهنای باند و در قالب یک داده ارسال می‌شوند. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر عملکرد این سیستم را تبیین کنیم، می‌گوییم که آی پی تلفن مکالمات شما را از سیستم آنالوگ می‌گیرد. سپس با استفاده از کابل‌های شبکه و پورت‌های lan آن‌ها را به شبکه منتقل می‌کند. تلفن اینترنتی در واقع تمامی مکالماتی که با استفاده از سیم‌های مسی جریان پیدا می‌کنند را با استفاده از اینترنت منتقل می‌نماید.

یکی از مهم‌ترین وظایفی که تلفن آی پی بر عهده دارد این است که سیگنال‌های دریافتی را پردازش می‌کند. پس از پردازش این سیگنال‌ها، آن‌ها را به مخاطب می‌رساند. سه قسمت حیاتی در این سیستم‌ها قرار گرفته‌اند که هر کدام به نوعی عمل کرده و با همکاری با یکدیگر فرآیند ارسال و دریافت سیگنال‌ها را انجام می‌دهند. این سه عنصر تلفن مبتنی بر آی پی، مبدل انشعاب خصوصی و یک شبکه محلی lan هستند. این تلفن به دلیل این که با بسترهای اینترنتی سر و‌ کار دارد، تلفن اینترنتی هم نامیده می‌شود.

آی پی فون

راه اندازی آی پی فون چگونه است؟

برای راه اندازی آی پی فون لازم است که ابتدا تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید. اولین زیر ساختی که برای نصب این نوع از تلفن نیاز است، اینترنت است. شما باید محیط را به نوعی از اینترنت پر سرعت مجهز کنید. همچنین باید سخت افزار تهیه کنید و برای گوش دادن به صوت نیز از هدست یا هدفون استفاده نمایید. ممکن است در نصب و راه اندازی آی پی تلفن‌ها مهارت چندانی نداشته باشید. در این رابطه می‌توانید با کارشناسان ما در تک نت تماس بگیرید و روند راه اندازی را به کمک مشاورین تک نت پیش ببرید.

مزایای آی پی فون چیست؟

حال که با طرز کار تلفن ip آشنا شدید، بهتر است با مزایای این تلفن‌ها نیز آشنا شوید.

1.      نصب و راه اندازی سریع:

راه اندازی تلفن اینترنتی تحت شبکه آسان است. این تلفن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به محض فعال شدن شبکه‌های اینترنتی، به این شبکه وصل می‌شوند.

2.      قابلیت برقراری تماس تصویری:

برخی از آی پی فون‌ها این امکان را به کاربر می‌دهند که با استفاده از آن‌ها بتوان تماس‌های تصویری برقرار کرد. برای این کار از نمایشگرهایی که بر روی سخت افزارهای مختلف وجود دارد، استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که قیمت این نوع از آی پی تلفن‌ها بالاتر از سایر آی پی تلفن‌ها است.

3.      کیفیت صدای بالا:

اگر تا کنون از انواع تلفن‌های ویپ استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که‌ کیفیت صدا در این نوع از تلفن‌ها بسیار بالا است. در واقع آی پی فون‌ها کیفیت صدای ورودی و خروجی را با توجه به پهنای باندی که در محیط وجود دارد، تعیین می‌کنند. پس انتظار می‌رود که این کیفیت بالا باشد. شما می‌توانید با استفاده از تلفن اینترنتی دیجیتال نویز را حذف کنید و وضوح صدا را بالا ببرید.

4.      انعطاف پذیری:

ممکن است در سازمانی که به تلفن دیجیتال مجهز شده است، نیاز به جا به جایی باشد. توجه داشته باشید که به دلیل انعطاف پذیری بالایی که آی پی فون دارد، می‌توان به راحتی آن را از جایی به جای دیگر منتقل کرد. بدون این که نیازی به دستکاری تنظیمات باشد یا تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری جدید خریداری شوند.

5.      قابلیت استفاده از وی پی ان:

یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک آی پی فون باید داشته باشد، قابلیت اتصال به وی پی ان است. بدون استفاده از وی پی ان نمی‌توان به تلفن تحت شبکه وصل شد. پس به هنگام خرید به این نکته مهم توجه داشته باشید.

6.      امکان اضافه کردن کلید میانبر:

مزیت دیگری که تلفن آی پی دارد این است که می‌توان میانبر را به آن اضافه کرد. در این صورت کاربر می‌تواند با چند کلید خاص در سریعترین حالت ممکن به آنچه که می‌خواهد دست پیدا کند. معمولا در سازمان‌ها که افراد با مشغله‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، از این قابلیت استفاده خواهد شد.

7.      پشتیبانی از دو پورت شبکه:

اغلب آی پی تلفن‌ها دارای دو پورت شبکه هستند. شما می‌توانید از این قابلیت برای کاربردهای چند منظوره استفاده کنید. یعنی همزمان که به تلفن اینترنتی وصل شده‌اید، به کامپیوترها و سایر تجهیزات سخت افزاری هم وصل شوید.

آی پی فون

در تک نت بخوانید: همه چیز درباره مفاهیم تلفن ویپ | بررسی اصطلاحات pbx، SIP، VLAN

نحوه تبدیل تلفن آنالوگ به آی پی فون

شاید بپرسید که اصلا چرا باید تلفن آنالوگ را به تلفن دیجیتال تبدیل کنیم. زمانی که بدانید تفاوت تلفن دیجیتال و تلفن آنالوگ چیست، قطعا شما نیز یکی از متقاضیانی خواهید بود که به راه اندازی آی پی فون و تلفن اینترنتی می‌پردازید. دلیل آن نیز ساده است. تلفن‌های دیجیتال قابلیت‌های گسترده‌تری نسبت به تلفن‌های عادی و آنالوگ دارند.

تک نت به عنوان  یکی از بهترین تامین کننده­های اینترنت ویپ در ایران، به شما در تبدیل خطوط آنالوگ به دیجیتال کمک می‌کند. شما بدون این که وقت و هزینه زیادی را صرف این تبدیل کنید ، می‌توانید کار را به تک نت بسپارید. . جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب تفاوت تلفن دیجیتال و تلفن آنالوگ چیست رجوع کنید.

آی پی فون

نتیجه گیری

ما در این مطلب در مورد آی پی فون با شما صحبت کردیم. برای این که خطوط دیجیتال تلفنی را راه اندازی کنید، به آی پی فون‌ها نیاز خواهید داشت. حال این که چطور باید آی پی تلفن را راه اندازی کرد، ممکن است سوال شما باشد که در مورد آن برایتان توضیح دادیم. شما می‌توانید برای برطرف کردن مشکل تبدیل تلفن آنالوگ به آی پی فون با کارشناسان تک نت در ارتباط باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.