تالار مقالات بروز تکنولوژی

وای فای تلویزیون ال جی کجاست| وای فای تلویزیون ال جی

وای فای تلویزیون ال جی کجاست؟ سوالی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. تلویزیون‌های جدیدی که برند ال جی تولید می‌کند، قادر هستند کاربر را از فضاهای مجازی و اینترنتی بهره مند کنند. می‌توان گفت که این تلویزیون‌های هوشمند همانند یک کامپیوتر عمل می‌کنند و ساختار پیچیده­ای دارند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که با مشکل وای فای تلویزیون ال جی مواجه شده‌اید، باید راهکار وصل شدن به وای فای را یاد بگیرید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. این روش‌ها هر کدام توسط یک سری از افراد به کار گرفته می‌شوند. اگر نمی‌دانید وای فای تلویزیون ال جی کجاست و چگونه به آن وصل شوید، با ما همراه باشید.

چگونه ‌وای فای تلویریون ال جی را روشن کنیم؟

سیستم عاملی که برای تلویزیون‌های برند ال جی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم عاملی هوشمند است. وصل شدن به وای فای در این سیستم کار دشواری نیست. سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند ال جی از استاندارد WPA-PSK یا وای فای  WPA2-PSK پشتیبانی نمی‌کند؛ بلکه استاندارد رده پایین‌تری دارد. این استاندارد WEP است. از این رو به هنگام اتصال به وای فای امکان آسیب دیدن امنیت دستگاه وجود دارد.

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید کنترل تلویزیون ال جی با وای فای را به دست بگیرید، از آموزش‌های کلیدی ما استفاده ‌کنید.

در تک نت بخوانید: تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ

چگونه وای فای تلویزیون ال جی قدیمی را روشن کنیم؟

بعد از اینکه دانستید وای فای تلویزیون ال جی کجاست، فرقی ندارد که تلویزیونی که شما خریداری کرده‌اید یک تلویزیون قدیمی است یا جدید، در هر صورت می‌توانید از دو روش با سیم و بی سیم به اینترنت وصل شوید. معمولا در تلویزیون‌های قدیمی با استفاده از اتصالات اندرویدی به اینترنت وصل می‌شوند. در این روش پس از این که دانستیم چگونه تلویزیون ال جی را هوشمند کنیم، با روشن کردن اندروید باکس تلویزیون به وای فای وصل خواهید شد.

·         اتصال با سیم:

برای اتصال به وای فای تلویزیون ال جی با سیم به یک کابل lan و یک دستگاه مودم نیاز است. وارد بخش اتصال شبکه دستگاه خود می‌شوید و اتصال با استفاده از سیم را تایید می‌کنید. سپس کابل را به پورت‌های مربوطه وصل نمایید. حال به وای فای تلویزیون‌های هوشمند ال جی دست پیدا می‌کنید. برای اتصال به این مودم باید از اینترنت td lte یا سایر اینترنت های بی سیم استقاده نمایید تا به سرعت به فضاهای اینترنتی وصل شوید.

·         اتصال بدون سیم:

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

روش دیگر، اتصال بدون استفاده از سیم است. برای این کار باید وارد تنظیمات وای فای تلویزیون ال جی شوید. توجه داشته باشید که برخی از تلویزیون‌های قدیمی به وای فای دسترسی ندارند. در این صورت باید از دانگل وای فای تلویزیون ال جی استفاده شود. در تلویزیون‌های هوشمند نیازی به انجام این کار نیست. در این روش شما باید رمز وای فای مربوطه را در منو وارد کنید و سپس به وای فای یک مودم وصل شوید. می‌توانید از اینترنت فوق پر سرعت که تک نت ارائه می‌کند برای انجام این کار بهره ببرید.

در تک نت بخوانید: علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای چیست؟

چگونه تلویزیون ال جی را به گوشی وصل کنیم؟

گاهی ممکن است در خانه یا محیطی که هستید، مودمی وجود نداشته باشد. افرادی که در چنین شرایطی مجبور به اتصال به اینترنت با استفاده از تلویزیون ال جی هستند، می‌توانند از اینترنت گوشی خود کمک بگیرند. برای اتصال وای فای تلویزیون ال جی به گوشی لازم است که هات اسپات را روشن کنید. هات اسپات که در گوشی همراه روشن شد، وای فای تلویزیون به آن وصل می‌شود.

نحوه فعال کردن هات اسپات در گوشی همراه

برای این که در سیستم‌های عامل اندروید یا  هات اسپات آیفون  را فعال سازی کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • منوی گوشی را یافته و وارد قسمت تنظیمات آن شوید. سپس بر روی گزینه‌ Mobile Data/Cellular Data کلیک نمایید.
  • در صفحه باز شده باید گزینه هات اسپات شخصی یا گزینه‌ Personal Hotspot را انتخاب نمایید. سپس نام کاربری خود را در قسمت apn نمایش داده شده‌ وارد کنید.
  • در این مرحله می‌توانید هات اسپات را فعال سازی کنید.

در تک نت بخوانید: راهنمای تصویری نحوه فعال سازی هات اسپات چیست؟

تنظیمات وای فای تلویزیون ال جی

روش‌های مختلفی برای اتصال به اینترنت تلویزیون هوشمند وجود دارند که برایتان ذکر کردیم. حال می‌خواهیم مراحل پیاده سازی این روش‌ها را تشریح کنیم:

1.      روش استفاده از کابل شبکه

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

در مرحله اول با استفاده از کابل شبکه‌ای که تهیه کرده‌اید، تلویزیون را به مودم وصل نمایید. در این مرحله باید کابل به پورت‌های مخصوص وصل شود‌.

در مرحله دوم کنترل تلویزیون ال جی را برداشته و دکمه home را بفشارید.

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

حال به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد. با دیدن منو گزینه تنظیمات را انتخاب نمایید و سپس کلید Enter را بفشارید.

 

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

در فهرستی که مجدداً برای شما نمایش داده می‌شود،  Network را انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه جدید گزینه Network connection را انتخاب کنید.

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

در صفحه‌ای که‌ هم اکنون پیش رویتان قرار دارد، گزینه‌ای به نام گزینه Start Connection خود نمایی می‌کند. بر روی این گزینه کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

پس از طی کردن این مراحل، تلویزیون ال جی به طور هوشمندانه به اینترنت وصل خواهد شد. اگر از اتصال اینترنت خود اطمینان نداشتید می‌توانید به مرحله بعد بروید.

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

در مرحله بعد ابتدا وارد بخش Network شده و سپس بر روی Network Status کلیک کنید.

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

در صفحه‌ای که هم ‌اکنون پیش رویتان قرار دارد، باید همه ارتباطات تیک خورده باشند. اگر بخشی تیک لازم را ندارد، یعنی مشکل وای فای تلویزیون ال جی به این بخش مرتبط است. در این قسمت ممکن است دو حالت نمایان شود:

وای فای تلویزیون ال جی کجاست

  • در حالت اول تیک مربوطه تنها بر روی گزینه tv نشان داده می‌شود. اگر این اتفاق رخ داد، ابتدا باید ارتباط تلویزیون و مودمی که کابل به آن وصل شده است را چک کنید. مودم و تلویزیون حتما باید با استفاده از کابل به یکدیگر متصل شده باشند. سپس تلویزیون و مودم را به طور همزمان خاموش کنید. حال آن‌ها را روشن نمایید. پس از چک ‌کردن اگر مشکل وای فای حل نشده بود، باید مراحل فوق را بار دیگر امتحان کنید.
  • در حالت دیگر ممکن است که تیک مربوطه بر روی شکل TV و Gateway نشان داده شود. در این حالت لازم است که ابتدا مودم و تلویزیون را به طور همزمان خاموش کرده و سپس آن‌ها را روشن نمایید. حال با چک‌ کردن اینترنت از برقراری اتصالات اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، با ISP تماس بگیرید. در این موارد باید به تعمیر وای فای تلویزیون ال جی بپردازید تا مشکل برطرف شود. آن هم زیر نظر یک متخصص!

نکته*: توجه داشته باشید که استفاده از اینترنت‌های کم سرعت باعث به وجود آمدن اختلالات وای فای تلویزیون ال جی خواهد شد. پس از اینترنت پهنای باند اختصاصی یا اینترنت‌های پر سرعت دیگر برای وصل شدن به اینترنت ال جی استفاده کنید.

در تک نت بخوانید:  تجهیزات مورد نیاز برای اتصال به اینترنت کابلی چیست؟

 

2.      با استفاده از اینترنت بی سیم

 

روش دیگری برای اتصال به اینترنت و وای فای تلویزیون ال جی وجود دارد که اتصالات وایرلس نامیده می‌شود. در این روش نیز مراحلی وجود دارند که باید طی شوند.

  • در مرحله اول کنترل تلویزیون را بردارید و به برد وای فای تلویزیون ال جی رجوع کنید. برای این کار لازم است که بر روی دکمه home کلیک نمایید.
  • پس از این­ که منو ‌نمایش داده شد، وارد قسمت تنظیمات شده و کلید Enter را انتخاب نمایید.
  • در مرحله سوم که وارد تنظیمات شده‌اید، نت ورک را انتخاب کنید. پس از ورود به نت ورک، یک صفحه جدید برای شما نمایش داده می‌شود. در این بخش باید Network connection را  انتخاب نمایید.
  • حال نوبت آن رسیده است که گزینه Start Connection را انتخاب نمایید.
  • پس از ورود به مرحله بعد یک صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. تنها چیزی که در این صفحه می‌بینید، یک کلید Cancel است. بر روی آن کلیک ‌کنید.
  • پس از کنسل کردن، تمامی شبکه‌های وایرلسی که تلویزیون می‌تواند به آن‌ها وصل شود نمایش داده می‌شوند. حال لازم است که نام شبکه را با توجه به نام‌هایی که در صفحه وجود دارند انتخاب نمایید. سپس پسورد را وارد کنید.
  • اگر پسورد وای فای مربوطه را صحیح وارد کرده باشید، ارتباطات اینترنتی شما برقرار خواهند شد.

در تک نت بخوانید: اینترنت وایرلس؛ اینترنت پرسرعت و بدون سیم

سخن پایانی

ما در این مطلب راهنمایی را برای اتصال به وای فای در تلویزیون‌های ال جی برای شما ارائه دادیم.  دو راه برای اتصال به اینترنت به کمک وای فای این تلویزیون‌ها وجود دارند. اتصال با سیم و بدون سیم. برای نصب وای فای با استفاده از تجهیزات سیمی ابتدا باید این تجهیزات را فراهم کنید و سپس مراحلی که در مقاله ذکر شده است را دنبال کنید. برای اتصالات بدون سیم و وایرلس نیز یک سری مراحل خاص وجود دارند. به طور کلی ابتدا باید وارد تنظیمات شوید و سپس به قسمت منو بروید. از این قسمت گزینه نت ورک را انتخاب کرده در نهایت وای فای را روشن کنید. اگر با استفاده از گوشی تلفن همراه قرار است وای فای تلویزیون ال جی را فعال کنید و از اینترنت در این تلویزیون‌ها استفاده کنید، لازم است که هات اسپات گوشی روشن شود.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.