تالار مقالات بروز تکنولوژی

تجهیزات مورد نیاز برای اتصال به اینترنت کابلی چیست؟

اینترنت کابلی چیست؟؟ زندگی مدرن انسان‌ها و کسب و کارهای مدرنی که روی کار آمده‌اند، تا حد زیادی به شبکه‌های اینترنتی وابسته هستند. از این رو انواع اینترنت‌های بی سیم و سیمی توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ارائه می‌شوند. هر کدام از این اینترنت‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند. با توجه به این که سرعت اینترنت در انجام امور مختلف اهمیت فوق العاده‌ای دارد، افراد مدام به دنبال اینترنت فوق پر سرعت هستند. در این میان از اینترنت کابلی به عنوان یکی از اینترنت‌های پر سرعت یاد شده است که در ادامه قصد داریم در مورد اینترنت کابلی بیشتر صحبت کنیم. با تک نت همراه باشید!

اینترنت‌های کابلی چه ‌نوع اینترنتی هستند؟

اینترنت کابلی همان گونه که از نامش پیدا است، به نوعی از اینترنت اطلاق می‌شود که با استفاده از کابل‌های برق کار می‌کند. این نوع از اینترنت‌ها برای انتقال داده‌ها در یک شبکه، از کابل کواکسیال استفاده می‌کنند. کابل کواکسیال در یک شبکه زیر زمینی به شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی متصل شده است و اتصالات اینترنتی را فراهم کرده است. کاربر با متصل کردن مودم و روتر به برق می‌تواند از این شبکه استفاده کند. شما پس از این که مودم را متصل کردید، با وصل شدن به وای فای این مودم، می‌توانید از اینترنت adsl، اینترنت tdlte و یا سایر سرویس‌های اینترنتی کابلی بهره مند شوید.

در تک نت بخوانید: اینترنت استارلینک چیست؟ و چگونه کار می کند؟

مزایای اترنت یا اینترنت کابلی چیست؟

اینترنت کابلی

 

برای این که بتوانید با اطمینان خاطر از اینترنت‌های کابلی یا اترنت استفاده کنید، لازم است با مزایایی که این نوع از اینترنت‌ها دارند نیز آشنایی داشته باشید. برخی از مهم‌ترین مزایایی که برای اترنت‌ها در نظر گرفته شده‌اند؛ عبارتند از:

  • راه اندازی سیستم‌های اینترنت کابلی بسیار آسان است. شما با خرید تجهیزاتی مثل کابل و مودم می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن، این نوع اینترنت را راه اندازی کنید؛ چرا که شبکه‌های کابلی در سر تا سر کشور پوشش دهی شده‌اند.
  • شبکه‌های کابلی گستردگی فوق العاده‌ای دارند و همواره می‌توانند در دسترس شما باشند.
  • این نوع از اینترنت‌ها برای مشاغل خانگی و انجام امور مختلف بسیار مناسب هستند.
  • اگر از اینترنت کابلی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که نزدیک بودن یا دور بودن از isp هیچ تاثیری در کیفیت اتصالات شما ندارد.
  • اینترنت کابلی یک اینترنت قابل اعتماد است و پینگ کمی دارد.

 

مشکلات اینترنت کابلی چیست؟

اینترنت کابلی همان گونه که اشاره شد، اینترنتی قابل اعتماد و با سرعت بالاست. این نوع از اینترنت‌ها دارای مشکلاتی هم هستند. به عنوان مثال باید بدانید که در ساعات اوج ‌مصرف این نوع از اینترنت‌ها، کاهش و افت سرعت خواهند داشت. همچنین در مکان‌هایی که زیر ساخت‌های کابلی اصلی وجود نداشته باشد، قابل استفاده نیستند. به هنگام خرید این نوع از اینترنت‌ها باید به این موارد نیز آگاه باشید.

در تک نت یاد بگیرید: وصل شدن به اینترنت جهانی رایگان

میزان سرعت در اینترنت های کابلی چیست؟

فرقی ندارد که شما از بهترین اینترنت کابلی استفاده می‌کنید یا نه! در هر صورت یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، این است که سرعت اینترنت چقدر است. اگر اینترنت کابلی یا اترنت مد نظر شما است، لازم است بدانید که سرعت دانلود به کمک این نوع از اینترنت‌ها از ۱۰ تا ۵۰۰ مگابایت متغیر است.

این سرعت با توجه به نوع بسته انتخاب شده و میزان پوشش دهی منطقه‌ای که شما در آن هستید مشخص می‌شود. سرعت آپلود این نوع از اینترنت‌ها نیز بین ۵ تا ۵۰ مگابایت در هر ثانیه است. از این سرعت می‌توان برای انجام امور مختلف کاری و انجام امور روزمره بهره برد. سرعتی که برای شبکه‌های کابلی اینترنتی در نظر گرفته شده است، می‌تواند از دانلود ویدیو، بازی و بارگیری‌های سنگین اینترنتی نیز پشتیبانی کند.‌ البته در مواقعی که مطمئن هستید اوج مصرف اینترنت است، ممکن است با کاهش ۲۵ درصدی سرعت اینترنت کابلی مواجه بشوید.

مقایسه وای فای و اینترنت کابلی

اترنت یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای اتصال به اینترنت به شمار می‌آید. با عرضه گوشی‌ها و تجهیزات هوشمند به بازار، نوع اتصالات اینترنتی نیز پیشرفته شدند. این پیشرفتگی تا جایی جلو رفت که اینترنت‌های بی سیم هم روی کار آمدند. حال افرادی که می‌خواهند به پر سرعت‌ترین اینترنت ایران وصل شوند، سردرگم می‌شوند که کدام نوع از اینترنت‌ها را انتخاب کنند. ما در ادامه تفاوت اینترنت وایرلس و فیبرنوری را با اینترنت کابلی برایتان ذکر خواهیم کرد تا بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید:

1.      پهنای باند:

یکی از تفاوت‌هایی که وای فای با اینترنت کابلی دارد، در میزان پهنای باند اینترنت است. اینترنت‌های بی سیم پتانسیل آن را دارند که پهنای باند شبکه‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهند و سرعت نت را بالا ببرند. این در حالی است که پهنای باند اینترنت کابلی ثابت است و نمی‌تواند تغییر کند.

برای کسب  اطلاعات بیشنر در مورد اینترنت پهنای باند اختصاصی کلیک کنید.

 

2.      سرعت دانلود و آپلود:

اگرچه اینترنت‌های مبتنی بر شبکه‌های کابلی دارای سرعتی بی نظیر در دانلود و آپلود داده‌ها هستند؛ اما اینترنت‌های وای فای از پیشرفتگی بیشتری برخوردار شده‌اند. با وجود این پیشرفتگی، سرعت بالایی را هم در دانلود و آپلود داده‌ها در نظر گرفته‌اند. افرادی که کسب و کارهای خانگی دارند یا می‌خواهند در امور روزمره خود از اینترنت استفاده کنند، برایشان اینترنت کابلی کافی است؛ اما افرادی که به اینترنت فوق پر سرعت نیاز دارند باید با خرید اینترنت فیبر نوری یا سایر سرویس‌ها از سرعت بالای اینترنت بهره ببرند.

3.      میزان امنیت شبکه:

هر دو شبکه کابلی و وای فای از میزان امنیت زیادی برخوردار شده‌اند. در شبکه‌های کابلی اینترنتی با قطع اتصال کابل می‌توان هر گونه تهدید اینترنتی را فهمید و سریعا نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد.

4.      هزینه:

وای فای و شبکه‌های اینترنتی کابلی از نظر میزان هزینه نیز با هم متفاوت هستند. اینترنت‌های کابلی نسبت به وای فای و اینترنت بی سیم با هزینه‌های کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در تک نت بخوانید: آموزش راه اندازی شبکه اینترانت

اینترنت کابلی برای گیمرها

اینترنت کابلی

اگر گیمر هستید و به دنبال بهترین اینترنت گیمینگ می‌گردید، ما به شما اینترنت کابلی را پیشنهاد می‌کنیم. اترنت‌ها قابلیت این را دارند که ارتباطات شما با سرورهای بازی را پر سرعت‌تر کنند. اگرچه در مواردی به دلیل فقدان آنتن ممکن است اترنت به خوبی عمل نکند؛ اما در اکثر موارد این شبکه سرعت خوبی دارد.‌ در ارتباطات کابلی اتصال شما به اینترنت پایداری بیشتری دارد و پینگ آن کم است. همین ویژگی‌ها برای انجام یک بازی پر هیجان و پر سرعت کافی است. علاوه بر این، امنیت اتصالات کابلی نسبت به وای فای بیشتر است. از این رو برخی از افراد همین جنبه امنیتی را یکی از مهم‌ترین دلایل خود برای استفاده کردن از اترنت‌ها می‌دانند.

در تک نت بخوانید: پهنای باند اختصاصی چیست؟

سخن پایانی

 

اگر قصد استفاده از اینترنت کابلی را دارید، باید با ویژگی‌ها و مزایایی که این نوع از اینترنت‌ها دارند آشنایی داشته باشید. اینترنت‌های مبتنی بر شبکه‌های کابلی یکی از انواع اینترنت‌های قدیمی به شمار می‌آیند و با نام اترنت شناخته می‌شوند. این نوع از اینترنت‌ها امنیت بالایی دارند. سرعت دانلود آن‌ها ۱۰ الی ۵۰۰ مگابایت در ثانیه است و سرعت آپلود آن‌ها نیز حدود ۵ الی ۵۰ مگابایت در ثانیه است. شما برای استفاده از این اینترنت‌ها باید تفاوت‌های وای فای و اینترنت کابل را هم بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. جهت دریافت سرویس‌های اینترنتی مختلف با ما در تک نت در ارتباط باشید.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.