تالار مقالات بروز تکنولوژی

بررسی مشخصات فنی مودم TF-i60 G1

دسترسی به اینترنت پرسرعت از همیشه ضروری‌تر شده است. برای این که به دنیای جهانی اینترنت دسترسی پرسرعت و با کیفیتی داشته باشیم، سرویس‌های مختلفی وجود دارد که قطعا یکی از بهترین آن‌ها، اینترنت TD-LTE است. این روش دسترسی به اینترنت پرسرعت فقط یک پیش نیاز دارد که آن هم مودم TD-LTE است. با نگاهی به بازار تجهیزات شبکه کشورمان، مدل‌های مختلف این نوع از مودم‌ها را می‌بینیم که با طیف گسترده‌ای از امکانات و قیمت برای خرید در دسترس هستند. یکی از محبوب‌ترین مودم‌های TD-LTE موجود در بازار مودم TF-i60 G1 تک نت است.

در این پست از بلاگ تک نت، قصد داریم مودم تک نت TF-i60 G1 را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. G1 به عنوان محصولی که در دسته‌ی مودم TD-LTE قرار می‌گیرد، علاوه بر اتصال به شبکه‌ی TD-LTE امکان پشتیبانی از شبکه‌ی FD-LTE یا همان اینترنت گوشی‌های همراه را هم به کاربر ارائه می‌دهد. در این پست تک نت ابتدا به مشخصات مودم TF-i60 G1 نگاهی خواهیم داشت و پس از آن، عملکرد این مودم را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید با یکی از پرفروش‌ترین و بهترین مودم‌های TD-LTE آشنا شوید، با این پست همراه باشید.

بررسی مودم TF-I60 G1؛ مشخصات و توانایی‌های فنی

مودم G1 تک نت، یکی از مودم‌های کارآمد و به همین دلیل پرطرفدار در بازار ایران است. این مودم که از نظر ظاهری شبیه دیگر مودم‌های تک نت نیست، عملکردی عالی و قدرت‌مند دارد. مودم G1 تک نت مانند مدل‌های قبلی که بررسی کردیم، با قابلیت اتصال به هر کدام از شبکه‌های ثابت (TD-LTE) و همراه (FD-LTE)، به کاربر امکان می‌دهد تا محدود به شبکه‌ی اینترنت LTE ثابت نباشد و در موقعیت‌هایی که پوشش شبکه‌ی موبایل بهتر است، از آن استفاده کند. در واقع با بهره‌مندی از این قابلیت مودم تک نت مدل G1 کاربر می‌تواند در هر نقطه‌ای با استفاده از سیم کارت مناسب، به راحتی بین شبکه‌ی FD و TD جابجا شده و بهترین وضعیت را انتخاب کند.

نقد و بررسی مودم تک نت مدل TF-i60 G1

مودم تک نت مدل TF-i60 G1 یک مودم میان رده است که می‌توان این مسئله را با نگاه کردن به ظاهر آن هم تشخیص داد. روی این مودم خبری از محل اتصال آنتن بیرونی نیست و در قسمت پشتی آن فقط یک پورت LAN دیده می‌شود. این مودم تک نت با امکان اتصال به شبکه‌ی LTE با استاندارد CAT6 می‌تواند سرعت دانلود و آپلود مطلوبی را به کاربران ارائه دهد. مودم TF-i60 G1 تک نت با امکان تجمیع فرکانس و قابلیت MIMO 4X4 به عنوان یک مودم میان رده‌ امکانات مناسبی دارد.

در ادامه بررسی مودم TF-i60 G1 تک نت، به بخش نرم‌افزاری آن می‌رسیم. پنل مدیریت این مودم تک نت تنظیمات خوبی دارد و در حالت پیش‌فرض مانند مودمم/روترهای دیگر از طریق آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ قابل دسترسی است. در تنظیمات مودم G1 تک نت می‌توانید وضعیت اتصال آن را برای TD-LTE یا FD مشخص کنید. در حالت FD قابلیت انتخاب دکل مناسب هم وجود دارد. مانند دیگر مودم/روترهای بی‌سیم امکان تغییر تنظیمات Wi-Fi هم در این محصول تک نت وجود دارد.

بررسی مودم TF-i60 G1 تک نت؛ طراحی و ظاهر

پس از بررسی مشخصات فنی مودم TF-i60 G1 بد نیست نگاهی به طراحی ظاهری این مودم تک نت داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز مودم G1 نسبت به دیگر مدل‌ها، طراحی استوانه‌ای آن است. این استوانه‌ی سفید رنگ، در بخش جلویی خود دارای چند LED است که وضعیت دستگاه را نشان می‌دهند. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح بدهیم، شاهد حضور ۹ چراغ LED در بخش جلویی مودم TF-i60 G1 تک نت هستیم که دو تای اولی وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه و حالت سیستم را نشان می‌دهند. ۴ چراغ بعدی مربوط به آنتن دهی مودم هستند و ۳ چراغ پایینی وضعیت سیم کارت، Wi-Fi و اتصال LAN دستگاه را مشخص می‌کنند.

در بخش پشتی این مودم استوانه‌ای شکل تک نت، همه‌ی اتصالات و کلید‌های مودم در یک مجموعه گردآوری شده‌اند. از بالا به پایین، اولین دکمه مربوط به WPS است. بعد از دکمه‌ی WPS یک پورت RJ45 وجود دارد که برای اتصال LAN قابل استفاده است. در قسمت پایین‌تر از پورت LAN، شاهد یک دریچه ورودی برای کلید ریست هستیم که باید آن را با سوزن یا چیزی شبیه به آن استفاده کرد. دکمه‌ی پاور مودم G1 در بین دریچه‌ی ریست و ورودی برق دستگاه قرار دارد. در پایان شاهد ورودی برق مودم TF-i60 G1 هستیم که به یک مودم ۱۲ ولتی متصل می‌شود. محل قرارگیری سیم کارت در این مودم تک نت، زیر دستگاه قرار دارد.

نقد و بررسی مشخصات مودم TF-i60 G1 تک نت

بررسی مودم G1؛ سرعت ارتباطات

مودم TD-LTE تک نت مدل TF-i60 G1 از تکنولوژی‌های ارتباط TD-LTE و 4.5G پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این محصول نگاه کنیم، برای اتصال به شبکه‌ی FDD-LTE شاهد پشتیبانی از باندهای ۱،۳ و ۷ هستیم  و برای TDD-LTE باند ۴۲ را داریم. سرعت ارتباط اینترنت این مودم در شبکه‌ی 4.5G در بخش دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت و آپلود آن حداکثر ۵۰ مگابیت در ثانیه است. برای وضعیت TD-LTE سرعت این مودم در دانلود حداکثر ۲۱۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود آن حداکثر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است. البته این سرعت به خاطر Wi-Fi تک بانده و نسل ۴ این مودم محدود به ۷۰ مگابیت است.

سرعت روشن شدن مودم تک نت مدل G1 در حدود ۱ دقیقه است که به نسبت مناسب است. همان‌طور منبع تأمین توان این مودم تک نت، یک آداپتور ۱۲ ولت است که به برق شهری متصل می‌شود. راه‌اندازی مودم TF-i60 G1 تک نت برای کاربران عادی هم بسیار آسان است. کافی است آن را روشن کنید، مودم از پیش کانفیگ شده و آماده‌ی استفاده است.

مقایسه فنی مودم G1 با H1 و S1

مودم TF-i60 G1 تک نت، یکی از مودم‌های پرطرفدار برند تک نت در بازار مودم‌های TD-LTE است. در کنار این مودم محبوب و خوش قیمت، مدل‌های قدرت‌مند و پرطرفدار دیگری هم وجود دارند که بد نیست برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر، نگاهی به آن‌ها داشته باشیم. مودم‌های S1 و H1 تک نت، از نظر مشخصات فنی، قابلیت مقایسه با G1 را دارند.

در بحث طراحی مودم G1 تک نت هیچ شباهتی به دو مودم دیگر که نام بردیم، ندارد. مودم TF-i60 G1 به خاطر طراحی استوانه‌ای شکلی که دارد به کلی با دو مدل دیگر متفاوت است. از نظر فنی، مودم G1 و S1 نسبت به H1 ضعیف‌تر هستند و قابلیت‌های پیشرفته‌ی H1 را ندارند. یکی از قابلیت‌هایی که H1 را نسبت به مدل‌های  G1 و G1 متمایز کرده است، امکان ساخت 4 SSID متفاوت است.

مودم TF-i60 G1 برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

مودم‌ تک نت مدل TF-i60 G1 به خاطر عملکرد خوب و قیمت مناسبی که دارد، یکی از محبوب‌ترین مودم‌های TD-LTE بازار است و با توجه به امکان اتصال حداکثر ۳۲ کاربر با Wi-Fi نسل ۴ می‌توان از آن در خانه‌ها و سازمان‌های کوچک استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که محدودیت کابل LAN این مودم، موارد استفاده از آن در کسب‌وکارها را محدودتر می‌کند. برای استفاده از یک مودم TD-LTE مناسب در یک کسب‌وکار بهتر است به سراغ مدل‌های قوی‌تر مثل H1 بروید. به عنوان راهکار برتر اینترنت سازمانی هم می‌توان نگاهی به اینترنت با پهنای باند اختصاصی داشت که گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای و سازمان‌های بزرگ است.

 

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت، مشخصات مودم TF-i60 G1 تک نت بررسی کردیم. برای این کار ابتدا مشخصات فنی این مودم محبوب و خوش قیمت را بررسی کردیم و در ادامه بررسی مشخصات مودم TF-i60 G1، به طراحی، ظاهر و البته سرعت ارتباطات این مودم پرداختیم. در پایان به عنوان یک راهنمای خرید مودم TF-i60 G1، این محصول را با مدل‌های مشابه مقایسه کردیم و افرادی که این مودم برایشان مناسب است را معرفی کردیم. اگر شما هم قصد خرید بهترین مودم TD-LTE را دارید با بلاگ تک نت همراه باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
2 Comments
  1. حمید سلامتیان says

    به نظرم مودم G1 در حال حاضر با توجه به قیمتش بهترین مودم TD-LTE هست. برخلاف بقیه مودم های تی دی این یکی واقعا خوب از آب درومده

  2. بهرام کریمی says

    من بین مودم های مختلف G1 رو بهترین مودم میدونم. قیمتش خوبه و آنتن دهیش هم خوبه. البته یه محدودیت تو وایفای داره ولی خب از پس کار برمیاد

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.