تالار مقالات بروز تکنولوژی

تقویت رقابت در هوش مصنوعی

پس از سرمایه‌گذاری و مشارکت با استارت‌آپ Mistral AI، مایکروسافت به سختی در زمینه رقابت با OpenAI  تلاش کرد. روز دوشنبه در کنگره جهانی موبایل، شرکت مایکروسافت، چارچوب جدیدی را معرفی کرد. شرکت، اسم این چارچوب را «اصول دسترسی به هوش مصنوعی» نامگذاری کرده است. در این طرح، زیر ساخت‌های مرکز داده هوش مصنوعی و سایر محصولات ساخته شده براساس هوش مصنوعی معرفی می‌شوند.

به تازگی در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در زمینه اصول شرکت برای رقابت در زمینه هوش مصنوعی صحبت‌هایی داشته است. اسمیت این خبر را در یک سخنرانی مهم ارائه داده است و جای سؤال برای افراد نگذاشت. این خبر به صورت همزمان با افزایش نظارت مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در شرکت OpenAI  منتشر می‌شود. در حال حاضر ۴۹ درصد از سهام این استارتاپ را در اختیار دارد.

هدف از اطلاعیه این است که چگونه اشخاص ثالث از پلتفرم‌ها و خدمات مایکروسافت به منظور توسعه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می­کنند. شرکت مایکروسافت‌امیدوار است که در سال‌های آینده با سایر شرکت‌های بزرگ‌تر نیز رقابت کند. اسمیت خاطر نشان کرد که از داده‌ها برای رقابت با شرکت‌هایی استفاده نمی‌کنیم که به زیرساخت‌های ما متکی هستند. هیچ جزئیاتی درباره نحوه تأیید یا پیگیری هر کدام از تعهدات ارائه نشده است. در صورت انجام هر گونه تحقیقات رسمی، احتمالاً مایکروسافت از آن‌ها برای تضمین رقابت با رقبا استفاده می‌کند.

اسمیت به تازگی خاطر نشان کرد که تقریباً ۱۶۰۰ مدل در مراکز داده در حال اجرا هستند که ۱۵۰۰ عدد از آن‌ها مدل‌های منبع باز محسوب می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که چطور مایکروسافت روی مدل‌های اختصاصی و منبع باز تمرکز می‌کند. به علاوه، این اصول به یک بیانیه عمومی تبدیل می‌شوند. در نتیجه، عموم افراد مانند رقبای مایکروسافت می‌توانند از آن اصول به عنوان نقطه مرجع استفاده کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.