تالار مقالات بروز تکنولوژی

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی iOS 18

برای شرکت اَپل، ۲۰۲۴ به عنوان سال هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود. در واقع، این شرکت در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی‌هایی برای به بروزرسانی IOS 18 دارد. شایعات و اخبار منتشر شده توسط تیم کوک نشان می‌دهد که برای پلتفرم‌های اپل، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در دسترس است. شایعات زیادی درباره ویژگی‌های مختلف هوش مصنوعی اپل منتشر شده است. بلومبرگ نیز گزارش داده است که اپل تصور می‌کند  ios 18 بزرگترین به روزرسانی ios خواهد بود. این به روزرسانی از ویژگی های جدید هوش مصنوعی استفاده می‌کند. شرکت اپل برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی به آزمایش ChatGPT متکی است.

مارک گورمن در ماه جولای قبل گزارش داد که اپل سیستم مدل زبانی بزرگ (LLM) خود را ایجاد کرده است. این مدل به نام AppleGPT  شناخته می‌شود.

برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در ios 18 شامل موارد زیر است:

  • نسخه جدیدی از سیری را ارائه می‌دهد که هوشمندتر و مبتنی بر تکنولوژی مدل زبانی بزرگ است.
  • ادغام هوش مصنوعی در صفحات، Keynote و Numbers برای خلاصه‌سازی و ایجاد محتوا
  • ویژگی‌های هوش مصنوعی برای Xcode که می‌تواند بلوک‌های کد را تکمیل کند، به آزمایش برنامه‌ها و موارد دیگر کمک کند.
  • نسخه ارتقاء یافته Spotlight Search که قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد را دارد و می‌تواند وظایف پیچیده‌تری را انجام دهد.
  • ویژگی دیگر هوش مصنوعی که در Apple Health و Apple Watch ادغام شده است.
  • ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای قسمت مربوط به پیام‌ها که می‌تواند پیام‌ها را به صورت خودکار تکمیل کند، به سؤالات پاسخ دهد و پیام‌های دریافتی را خلاصه کند.

تیم کوک، تیزری را برای معرفی محصولات بعدی خود ارائه داده است. تیم کوک خاطر نشان کرد که اپل در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی، زمان و تلاش زیادی را صرف می کند. این شرکت قصد دارد که اطلاعاتی را درباره جزئیات کار خود تا اواخر امسال به اشتراک بگذارد. کمتر اتفاق می‌اُفتد که تیم کوک درباره محصولات بعدی اپل اطلاعات زیادی را فاش کند. چرا این بار تیم کوک تصمیم می‌گیرد که اطلاعاتی را منتشر کند؟ احتمالاً نگرانی سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را کاهش می‌دهد که نگران عقب ماندن اپل از OpenAI، گوگل و مایکروسافت هستند. این سؤال ذهن کاربران را درگیر می‌کند که کدامیک از شایعات امسال به نتیجه خواهند رسید. تمام ویژگی‌هایی که در شایعه‌ها منتشر شده‌اند، در ios 18 مشاهده نمی‌شوند. در واقع، لیست نهایی ممکن است که شامل تمام این ویژگی‌ها نباشد. اما این ویژگی‌ها می‌توانند در آپدیت بعدی ios 18  یا ios 19 ارائه شوند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.