تالار مقالات بروز تکنولوژی

اپل، ابزار ویرایش تصویر هوش مصنوعی را ساخته است

محققان اپل، ابزاری جدید را منتشر کرده اند که به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون دست زدن به نرم‌افزار، عکس‌ها را ویرایش کنند. شرکت اپل با دانشگاه کالیفرنیا در زمینه ساخت این ابزار همکاری داشته است. این ابزار جدید می‌تواند از طریق پیام‌های متنی، سایز تصاویر را تغییر داده و فیلتر‌هایی را به آن‌ها اضافه کند.

MGIE  که مخفف MLLM Guided Image Editing است، می‌تواند ویرایش ساده تا پیچیده تصاویر را انجام دهد. در واقع، با این برنامه می‌توانید عکس را تیره و روشن کرده یا سایز آن را تغییر دهید. این ابزار، ابتدا نحوه تفسیر درخواست کاربران را یاد می‌گیرد؛ سپس، روی ویرایش عکس‌ها کار می‌کند.

به منظور ویرایش عکس با  MGIE، کاربران فقط تایپ می‌کنند که قصد اِعمال چه تغییراتی را در عکس دارند. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه ویرایش عکس، این ابزار می‌تواند عملکرد بهتری در مقایسه با سایر نرم‌افزار‌ها داشته باشد. حتی این نرم‌افزار می‌تواند در آینده توسعه پیدا کند. طبق گزارش  VentureBeat، شرکت،  MGIE را از طریق GitHub جهت دانلود در دسترس کاربران قرار داده است. نسخه آزمایشی تحت وب این برنامه نیز در Hugging Face Spaces منتشر شد.

برخی از پلتفرم‌های تولید تصویر می‌توانند کار‌های ساده ویرایش عکس را روی تصاویر انجام دهند. بیشتر افراد برای ویرایش عکس، سراغ نرم‌افزار ادوبی ‌می‌روند؛ این ابزار، ویرایشگر هوش مصنوعی دارد. مدل هوش مصنوعی Firefly  برنامه ادوبی، پس‌زمینه‌های تولید شده را به عکس‌ها اضافه می‌کند.

شرکت اپل، برخلاف مایکروسافت، متا یا گوگل در زمینه هوش مصنوعی فعالیت زیادی نداشته است. اما تیم کوک، مدیر عامل اپل خاطر نشان کرد که این شرکت قصد افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را در سال جاری به دستگاه‌های خود دارد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.