تالار مقالات بروز تکنولوژی

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ اپلیکیشن اینستاگرام یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌هایی است که امروزه مورد استفاده‌ی عموم افراد قرار گرفته است. پس از سال ۲۰۲۱ به بعد، این اپلیکیشن به طور کامل دچار دگرگونی شد و الگوریتم ویژه‌ای برای آن طراحی شد.

 

طبق الگوریتم جدیدی که اینستاگرام طراحی کرده است، افراد باید تعاملات پست‌ها و استوری‌های خود را با تلاش زیاد افزایش دهند و خود را با این الگوریتم تطبیق دهند.

 

قبل در مورد 8 اشتباه بزرگ تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید حالا در این مطلب برای اینکه بتوانیم شما را به طور کامل با جدیدترین الگوریتم اینستاگرام آشنا کنیم و باگ‌های آن را نیز برایتان تشریح نماییم، مطالبی را بیان کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید رتبه‌ی اکانت خود را بالا ببرید. با تک نت همراه باشید تا به یکی از کاربران فعال و پربازدید شبکه‌ی عمومی اینستاگرام تبدیل شوید و تعاملات خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

 

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

 

پیش از اینکه وارد بحث‌های مربوط به الگوریتم اینستاگرام شویم، باید ابتدا ماهیت این الگوریتم را برای شما روشن کنیم. الگوریتم اینستاگرام همان هوش مصنوعی و پیشرفته‌ای است که طراح این برنامه‌ی پرکاربرد در پشت آن قرار داده است. این هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در آن واحد، تمامی داده‌هایی که از سوی کاربران وارد اینستاگرام می‌شود را تحلیل کند و بداند که چه ‌محتوایی به درد کاربران می‌خورد. پس از تجزیه و تحلیل محتواهای گوناگون، این الگوریتم می‌تواند بهترین و حرفه‌ای‌ترین محتواها را در صفحه‌ی اول اکسپلور اینستاگرام نمایش دهد.

 

برای مثال در گذشته پست‌های برنامه‌ی اینستاگرام بر اساس مدت زمانی که وارد این برنامه شده بودند و انتشار پیدا کرده بودند، نمایش داده می‌شد اما امروزه با پیشرفته‌تر شدن الگوریتم‌های حاکم بر فضای اینستاگرام، این پست‌ها الگوی دیگری را برای اینکه به کاربر نمایش داده شوند، دنبال می‌کنند. این الگوی جدید، یک الگوی پیشرفته است که می‌توانید با به کار گرفتن نکات مهم آن، شاهد پیشرفت پیج خود باشید.

الگوریتم اینستاگرام و آشنایی با آن

 

بهینه‌سازی استراتژی‌های مربوط به هشتگ‌های اینستاگرام

یکی از قابلیت‌هایی که برنامه‌ی پرکاربر اینستاگرام‌ دارد، این است که می‌تواند مطالب و محتواهای تصویری شما را با هشتگ‌های مختلف به شما و دیگر کاربران این برنامه نمایش دهد. الگوریتم اینستاگرام در حال حاضر هشتگ‌های مرتبط با محتواهای مختلف را به خوبی دنبال می‌کند و شاید همین هشتگ‌ها نیز مهم‌ترین ویژگی این الگوریتم برای بالا بردن پیج به شمار بیایند. باید بدانید که در این شرایط، بهبود استراتژی‌های مربوط به هشتگ‌های اینستاگرامی می‌تواند تا حد زیادی پیج و اکانت شما را در مرتبه‌ی اول اینستا قرار دهد.

امروزه اینستاگرام یک قابلیت مهم دیگر را نیز به کاربران خود داده است. این قابلیت این است که شما می‌توانید پست‌های هشتگ‌دار را به طور مجزا دنبال کنید. باید بدانید که این ویژگی اگر به طور بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند رتبه‌ی اکانت شما را پایین بیاورد و محتوای پیج شما را به طور منفی به کاربران نمایش دهد.

الگوریتم اینستاگرام فید

در ادامه مطلب راجب الگوریتمی که اینستاگرام برای بخش فید خود طراحی و پیاده سازی کرده است صحبت می‌کنیم و شما با رعایت این الگوریتم‌ها می‌توانید پیشرفت پیج خود را تضمین کنید:

1.پاداش دادن بابت تعامل با کاربران

الگوریتم جدیدی که بر فضای اپلیکیشن اینستاگرام حاکم شده است، چنین می‌گوید که هر چقدر که میزان تعامل شما با دیگر کاربران اینستا بیشتر باشد، ارزش فعالیت‌های شما نیز بالاتر می‌رود. برای مثال به هر میزان که لایک‌های بیشتری را انجام دهید، اینستاگرام شما را به عنوان یک کاربر فعال شناسایی می‌کند و پست‌ها و استوری‌های شما را نیز به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

از قدرتی که ایجاد کوییز یا نظر سنجی‌های اینستاگرامی دارند، به هیچ عنوان غافل نشوید و همیشه در استوری‌ها یا پست‌های خود از این فاکتورها استفاده کنید. همچنین تلاش کنید که پست‌های بیشتری را به اشتراک بگذارید و کامنت‌های زیادی را برای دیگران به وجود بیاورید. با این کارها شما می‌توانید رتبه‌ی پیج خود را نیز بالا ببرید و باعث شوید که الگوریتم جدید اینستا، این پیج را به کاربران بیشتری نشان دهد.

2.اهمیت کیفیت بالای محتوای پیج

اینکه شما تا چه میزان تلاش می‌کنید که یک محتوای مفید را برای پیج خود انتخاب کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه شما نمی‌توانید با استفاده از ترفندهای گوناگون، محتوایی عالی را برای صفحات اینستاگرامی خود به وجود بیاورید به گونه‌ای که در نهایت پیج خود را در میان عالی‌ترین پیج‌های اینستاگرامی ببینید.

علاوه بر این، اینستاگرام به اینکه شما چه پست‌هایی را می‌پسندید یا چه افرادی را دنبال می‌کنید نیز اهمیت زیادی می‌دهد. از این رو باید برای اینکه رتبه‌ی پیج خود را ارتقا دهید، به دنبال بهترین و مفیدترین پیج‌هایی باشید که محتواهای خوبی را برای استفاده‌ی کاربران به نمایش می‌گذارند.

3.اهمیت میزان فالوور پیج

برای اینکه بتوانید در فید اینستاگرام به خوبی بدرخشید، باید میزان فالورهای خود را افزایش دهید. آن هم نه همه‌ی فالورها، بلکه‌ فالورهای واقعی و فعال را!

زمانی که شما دنبال کننده‌‌های فعالی داشته باشید، می‌توانید تعاملات خود را نیز افزایش دهید و از این طریق  وزن پیج خود را در این اپلیکیشن جهانی بالا ببرید. نوع فالورهایی که دنبال می‌کنید و یا نوع پیج‌هایی که فالور شما هستند، تاثیر زیادی در میزان ارتقای رتبه‌ی پیج شما دارند. پس همیشه تلاش کنید پست‌هایی را لایک، سیو یا شیر کنید که اهمیت محتوایی داشته باشند.

4.میزان بازدید پست و استوری

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام،  میزان بازدید  پست و استوری‌های شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر میزان این بازدیدها کم باشد، شما را به عنوان یک کاربر غیر فعال شناسایی می‌کند. از این رو امروزه تمامی کاربرانی که دوست دارند پیج خود را ارتقا دهند، از طریق تبلیغات گوناگون تلاش می‌کنند که جذابیت پیج خود را به رخ دیگران بکشند و از این طریق فالور جمع کنند. این کار باعث می‌شود که تعاملات آن‌ها با دیگران نیز افزایش پیدا کند.

توصیه‌ی تک نت به شما این است که برای افزایش فالورها و ارتقای پیج خود، پیج خود را تبلیغ کنید و در مورد محتواهای آن نیز برای دیگران توضیح دهید. علاوه بر این، بهتر است با شیر کردن یا گذاشتن کامنت زیر پست‌های دیگران، با افراد بیشتری آشنا شوید و به نحوی از آن‌ها برای ارتقای پیج خود کمک بگیرید.

 

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

 

3 نکته بسیار مهم درباره الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام نکات ریز و درشت بسیار زیادی دارد، اما 3 نکته بسیار مهم در رابطه با این الگوریتم وجود دارد که در ادامه این مقاله از تک نت قصد داریم به این سه نکته بسیار مهم بپردازیم: 

تفاوت کامنت و ویدیو

همه‌ی کاربران اینستاگرام از تفاوت این دو اطلاع دارند و تا حد زیادی با این دو فاکتور نیز آشنا هستند. ویدیو جزء اصلی‌ترین محتواهایی است که امروزه در الگوی جدید اینستاگرام مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته است. پس به جای این که مدام به دنبال کامنت‌های تاثیرگذار باشید، بهتر است ویدیوهای بیشتری را در فضای اینستا بارگذاری کنید.

نوع اکانت و نحوه فعالیت شما

این که اکانت شما کاری است یا شخصی، خصوصی است یا عمومی، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما با پیج خود کار می‌کنید، بنابراین باید همیشه و به طور منظم پست‌ها و استوری‌های خود را آپدیت کنید. به هر میزان که پست و استوری بیشتری را در این فضا منتشر کنید، میزان رتبه‌ی پیجتان نیز افزایش پیدا می‌کند.

30 دقیقه اول

همیشه به یاد داشته باشید که همان سی دقیقه‌ی اول انتشار پست و استوری، طلایی‌ترین زمان برای افزایش بازدیدهای پیج به شمار می‌آید. بنابراین تلاش خود را بکنید که در این دقایق اولیه پست‌ها و استوری‌های خود را با کاربران بیشتری به اشتراک بگذارید.

چند ترفند برای شکست دادن الگوریتم‌های اینستاگرام

انتشار منظم محتوا به صورت باکیفیت

برای اینکه بتوانید با این الگوی اینستاگرام مقابله کنید، بهتر است محتواهای خود را در یک بازه‌ی زمانی مشخص در اینستاگرام منتشر کنید تا اینستاگرام شما را یک کاربر فعال و منظم شناسایی کند و رتبه‌ی اکانتتان را بالا ببرد. اگر به طور منظم به انتشار محتواهای باکیفیت بپردازید، الگوریتم اینستا به شما اعتماد خواهد کرد و حساب شما را به یک حساب حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

تحلیل اینستاگرام

برای اینکه بتوانید الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید، بهتر است به تجزیه و تحلیل این الگوریتم بپردازید و درک خود را از آن بالا ببرید. همیشه تلاش کنید که مانند یک ستاره‌ی درخشان در فضای اینستاگرام فعالیت کنید و با مقایسه‌ی محتوای پیج خود و پیج دیگران، در ارتقای رتبه اکانت خود نقش مؤثری را ایفا کنید.

جالب است بدانید که الگوریتم فعلی اینستاگرام نیز در هر ثانیه در حال تغییر است، اما اگر شما از همین الگوریتم فعلی اطلاع کافی داشته باشید، می‌توانید این اطلاعات را با تغییرات این الگوریتم‌ همراه کنید و در اینستاگرام خوش بدرخشید.

تک نت به شما توصیه می‌کند که با بهینه سازی فعالیت‌های خود در این فضا، محدودیت‌ها را به یک فرصت طلایی برای پیشرفت تبدیل کنید و کسب و‌کار خود را به خوبی رونق دهید.

انتشار مجدد محتوا

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که اینستاگرام محتوای شما را حذف می‌کند. در این صورت بهتر است در انتشار محتوا تجدید نظر کنید و پس از بررسی آن، آن را به طور مجدد در این برنامه به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، خوب است که گاهی اوقات آن دسته از پست‌ها و استوری‌هایی که نظر کاربران را به خود جلب می‌کند را برای بار دیگر به اشتراک بگذارید تا میزان کامنت‌ها، لایک‌ها و بازدید پیج خود را افزایش دهید.

محتواهای اسلایدی و ویدیویی

بهتر است به جای اینکه از محتواهای متنی استفاده کنید، از محتواهای ویدیویی مناسب استفاده نمایید چرا که اینستاگرام فضایی است که افراد برای دیدن فیلم‌ها و ویدیوهای مختلف به آن مراجعه می‌کنند.

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام

 

چرا اینستاگرام پست‌ها و اکانت‌های شما را حذف می‌کند؟

خیلی وقت‌ها دیده می‌شود که پست‌ها و حتی اکانت‌های کاربران به طور خود به خود حذف شده است. در این شرایط چه باید بکنیم؟ این سوال، سوال مهمی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است.

اگر هنگام شیر کردن استوری یا پست خود با هشدارهای اینستاگرام مواجه شدید، باید بدانید که یکی از سه عامل زیر باعث شده است که الگوریتم اینستاگرام به شما اجازه‌ی به اشتراک گذاشتن محتوای موجود در پست یا استوری را ندهد. البته ابتدا بهتر است نت خود را چک کنید چرا که اگر ارتباط اینترنتی شما نیز ضعیف باشد، گاهی داشتن یک سرویس اینترنت فوق پرسرعت مانند سرویس اینترنتی پهنای باند اختصاصی و یا اینترنت tdlte تمام مشکل را حل میکند. البته میتوانید با راهکارهای افزایش سرعت اینترنت، اینترنت خود را بهبود دهید. در بلاگ تک نت می‌توانید در مورد سرعت متوسط اینترنت TD-LTE مطالعه کنید. گاهش ممکن است شارژ اینترنت تان تمام شده باشد و اطلاع نداشته باشید با اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مخابرات میتوانید اقدام به شارژ سریع اینترنت مخابرات خود کنید. البته جدا از سرعت اینترنت اینستاگرام ارور می‌دهد و پست یا استوری شما را به اشتراک با دیگران نمی‌گذارد. این عوامل عبارتند از:

انتشار تصاویر برهنه

اولین عاملی که باعث می‌شود اینستاگرام تصاویر، ویدیوها و یا به طور کلی اکانت شما را حذف کند، انتشار تصاویر لخت و برهنه است. یکی از باگ‌های الگوریتم اینستاگرام این است که افراد حق ندارند تصاویر لخت و زننده‌ی خود را به اشتراک با دیگران بگذارند و اگر چنین اتفاقی بیفتد، اینستاگرام به صورت خودکار پست و استوری شما را حذف می‌کند.

عدم رعایت قانون کپی رایت

یکی دیگر از عوامل حذف شدن این محتواها، کپی رایت کردن محتوا از پیج‌های دیگر می‌باشد. الگوریتم جدیدی که در اپلیکیشن اینستاگرام طراحی شده است، به کپی رایت کردن مطالب حساسیت زیادی نشان می‌‌دهد و اگر محتواها بدون رعایت کردن حق کپی، کپی شوند، توسط خود اینستاگرام حذف می‌شوند.

ارسال کامنت و اسپم

الگوی جدید اینستاگرام به کاربران اجازه نمی‌دهد که کامنت‌ها و یا تگ‌های بیهوده یا غیراخلاقی را در فضای اینستا به اشتراک بگذارند. از آنجایی که این الگو به انتشار کامنت‌های غیراخلاقی حساسیت زیادی دارد، در صورت بروز چنین اتفاقی( گذاشتن کامنت و اسپم‌های غیراخلاقی) می‌تواند محتوای کاربر را خود به خود حذف کند. بنابراین بهتر است فکر اینکه می‌توانید کامنت‌ها و اسپم‌های بد را در این فضا انتشار دهید را از ذهن خود بیرون کنید.

جمع بندی

 

اینستاگرام به عنوان یک برنامه‌ و یک فضای اجتماعی پرکاربرد طی سال‌های گذشته از اهمیت بالایی برخوردار شده است. امروزه الگوریتم جدیدی بر این فضا حاکم گردیده که میزان تعاملات کاربران با یکدیگر را محدود می‌سازد. این محدود کردن تعاملات نیز باعث می‌شوند که افراد نتوانند به خوبی پیج و اکانت خود را در این شبکه‌ی اجتماعی برجسته سازند و از پیشرفت‌های مربوط به این برنامه جا بمانند.

از این رو تک نت تلاش کرده است که شما را با الگوریتم اینستاگرام که به تازگی بر این اپلیکیشن حاکم شده است، آشنا کند و راه‌های شکست دادن این الگوریتم را نیز تبیین نماید. جالب است بدانید که شما می‌توانید در این الگوریتم پیشرفته‌ی اینستاگرام، به لایک کردن دیگران بپردازید و زیر پست‌های آن‌ها کامنت بگذارید. قابلیتی که در گذشته چندان گسترش پیدا نکرده بود! همچنین شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ریزی‌های اشتراک‌گذاری منظم و  به روز، تمامی محتواهای مربوط به پیج خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از این طریق، نقش مؤثری را در ارتقای رتبه‌ی پیج خود ایفا کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم‌ نکاتی را برای شما بیان کنیم که بتوانید درک خود را از جدیدترین الگوریتم اینستاگرام بالا ببرید و از این برنام به صورت بهینه استفاده کنید. امیدوارم مطالبی که تک نت در اختیار شما قرار داده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.